  • 1. Data: 2005-12-27 12:12:45
    Temat: prawo do odprawy
    Od: "Jolanta" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Chciałam zapytać , czy należy mi sie doprawa od pracodawcy jesli jestem
    zatrudniona na umowe o prace na czas okreslony od 1.10.99 do 30.12.2010 roku
    z możliwoscią wczesniejszego 2 -tyg wypowiedzenia i nie jestem zwolniona z
    mojej winy?

    Pozdrawiam
    Jola

  • 2. Data: 2005-12-27 12:54:17
    Temat: Re: prawo do odprawy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jolanta napisał(a):

> [...]
    > z możliwoscią wczesniejszego 2 -tyg wypowiedzenia i nie jestem zwolniona z

    To zależy od tego z jakich przyczyn zostałaś zwolniona, ale raczej tak.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 3. Data: 2005-12-27 13:04:27
    Od: "Jolanta" <s...@p...onet.pl>

    Pracodawca nie ma obowiązku podać przyczyny wypowiedzenia, więc jej nie
    podaje.

  • 4. Data: 2005-12-27 13:07:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jolanta napisał(a):
    > Pracodawca nie ma obowiązku podać przyczyny wypowiedzenia, więc jej nie
    > podaje.

    Po pierwsze o czym zapomniałem zakład musi liczyć co najmniej 20
    pracowników.
    Po drugie twoje wypowiedzenie musi być spowodowane wyłącznie przez
    przyczyny leżące po stronie pracodawcy.
    Ta druga kwestia będzie zapewne sporna i będziesz musiała to udowodnić
    przed sądem pracy, jak pracodawca będzie ją kwestionował.

  • 5. Data: 2005-12-27 13:30:16
    Od: "Jolanta" <s...@p...onet.pl>

    czyli fakt,ze dostaje wypowiedzenie jest równoznaczny z tym,ze to z winy nie
    leżącej po mojej stronie, zakład wczesniej niz w 2010 r , rozwiązuje ze mną
    umowe?
    I oznacza to,ze powinien wypłacić mi odprawę.....czyli sam powinien wyjść z
    inicjatywą wypłaty.
    Oczywiscie wszystko to wtedy, gdy przyzna,ze to nie z mojej winy mnie
    zwalnia ....
    dobrze rozumiem?

    Zakład zatr.ok 500 osób.

  • 6. Data: 2005-12-27 13:35:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jolanta napisał(a):
    > czyli fakt,ze dostaje wypowiedzenie jest równoznaczny z tym,ze to z winy nie
    > leżącej po mojej stronie, zakład wczesniej niz w 2010 r , rozwiązuje ze mną
    > umowe?

    A w którym miejscu tak napisałem? To tylko twoje pobożne życzenie. Mogą
    też istnieć jakieś przyczyny po twojej stronie, np. często chorujesz,
    kiepsko pracujesz, itp

> [...]
    > inicjatywą wypłaty.
    > Oczywiscie wszystko to wtedy, gdy przyzna,ze to nie z mojej winy mnie

    Jeśli przyzna to powinien sam zapłacić, ale zapewne nie przyzna.

  • 7. Data: 2005-12-27 14:23:58
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    Jolanta napisał(a):
> [...]
    > z możliwoscią wczesniejszego 2 -tyg wypowiedzenia i nie jestem zwolniona z

    Niestety, pracodawca ma prawo wypowiedzieć Tobie umowę bo masz w niej
    klauzulę
    o mozliwości jej rozwiązania za 2 tygodniowym okresem wypowiedzenia.
    Patrz: art. 33 Kodeksu pracy.
    I w tym przypadku nie ma żadnych odpraw i nie ma niczyje winy bo takie
    jest uprawnienie każdej ze stron.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 8. Data: 2005-12-27 14:39:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mecenas napisał(a):

> [...]
    > Patrz: art. 33 Kodeksu pracy.
    > I w tym przypadku nie ma żadnych odpraw i nie ma niczyje winy bo takie

    Naprawdę? A art. 10 ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z
    pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników?
    Gdzie w ustawie jest wyłączenie dotyczące umów na czas określony?

  • 9. Data: 2005-12-27 14:41:55
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Mecenas" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Patrz: art. 33 Kodeksu pracy.
    > I w tym przypadku nie ma żadnych odpraw i nie ma niczyje winy bo takie

    Nie do konca. Istotne jest co leglo u podstaw decyzji o wypowiedzeniu umowy
    i od tego czy pracodawca zatrudnia wiecej niz 20 pracownikow. Jesli
    zatrudnia wiecej niz 20 pracownikow a wypowiedzenie nastapilo w wyniku np.
    likwidacji komorki organizacyjnej w ktorej pracownik swiadczyl prace, to
    odprawa sie nalezy takze przy umowie na czas okreslony (przewidujacej
    wczesniejsze wypowiedzenie). Dowod tych okolicznosci obciaza jednak
    pracownika.

    Dan.

  • 10. Data: 2005-12-28 10:11:26
    Od: "Jolanta" <s...@p...onet.pl>

    Zakład zatrudnia ok 500 osób i powiedzmy,ze firma likwiduje komórkę ,w
    której pracuję.
    Czyli rozumiem,ze należy mi sie odprawa, mimo, ze umowa ze mną zawarta
    została na czas okreslony z możliwoscia 2-tyg wypowiedzenia?
    Pozdrawiam
    Jola