  • 51. Data: 2003-01-16 15:02:46
    Temat: Re: prawo do kupna biletu :)
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > jeżeli o tym wiesz...

    No to jest chyba logiczne i oczywiste. Tak samo jak to, ze dokonasz tego na
    dworcu w Poznaniu czy Częstochowie.

    pdr
    Olo

  • 52. Data: 2003-01-16 15:05:46
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > w dni powszednie nie, ale wyobraź sobie: niedziela wieczór. dzwoni do
    ciebie
    > znajomy, że może wpadłbyś do niego na 'kawkę'. mówisz mu że bardzo
    chętnie,
    > ale niestety nie planowałeś takiego wyjazdu, i nie zaopatrzyłeś się w
    > bilety, a nie będziesz ryzykować że u kierowcy akurat są.

    To idziesz do pierwszego lepszego automatu i tam kupujesz.

    > czy to jest normalne?

    Tak. Osoby dość regularnie korzystające z komunikacji miesięcznej posiadają
    zwykle bilety okresowe, zaś jeśli robią to średnio rzadko (i bilet
    miesięczny się nie opłaca) to powinny przynajmniej mieć jakiś zapas biletów
    jednorazowych. Zaś jeśli ktoś w ogóle nie korzysta to do znajomego podjedzie
    sobie samochodem, tak jak z resztą gdzie indziej.

    > owszem, możesz powiedzieć że może zawsze mieć zapas itd....
    > ale pamiętaj że są ludzie, którzy mają wybór, albo kupię bilet, albo
    jeszcze
    > jeden chleb, bo może nie starczyć.

    Kogo konktretnie masz na mysli? Bo jesli chodzi Ci przykładowo o
    bezrobotnych to zapewniam Cię, że oni tak czy inaczej nie skasują (o zapasie
    juz nie mówiąc), za to doskonalą sie w kolekcjonowaniu wezwań...

    pdr
    Olo

  • 53. Data: 2003-01-16 15:10:40
    Od: Łukasz Mach <l...@m...com.pl>

    Olo Kwasniak wrote:
    [ciach]
> [...]

    owszem, możesz powiedzieć że może zawsze mieć zapas itd....
    ale pamiętaj że są ludzie, którzy mają wybór, albo kupię bilet, albo jeszcze

    pozdrav

    maHo

  • 54. Data: 2003-01-16 15:13:31
    Od: Łukasz Mach <l...@m...com.pl>

    Olo Kwasniak wrote:

    > jak
    >
    > Nie mają opóźnien bo nie mają rozkładu jazdy....ich odjazdy wyznaczają
    > odjazdy liniowych autobusów - tzn. odjeżdżają ok 1 minuty przed
    > takowym....

    w Lublinie mają rozkład. i trzymają się go z lepszą dokładnością niż MPK.

    pozdrav

    maHo

  • 55. Data: 2003-01-16 15:35:27
    Od: Łukasz Mach <l...@m...com.pl>

    Olo Kwasniak wrote:

> [...]
    jeżeli o tym wiesz...

    > ktorzy
    >
    > Zupełnie nie rozumiem w/w wypowiedzi. A kto powiedział że nie jest?

    pośrednio Ty.
    powiedziałeś:
    <cytat>
    Sprzedaż biletów przez kierującego jest jedynie rozszerzeniem stacjonarnej
    sieci punktów sprzedaży nastawionym na jej uzupełnienie w wyjątkowych
    sytuacjach. Kierowca / motorniczy oczywiście powinien posiadać bilety,
    jednak w przypadku ich braku nie zwalnia to pasażera z odpowiedzialności z
    tytułu przejazdu bez ważnego biletu.
    </cytat>
    z czego wynika, że pasażer nie powinien się broń boże nastawiać na bilet u
    kierowcy( gdyż sytuacja może nie być wyjątkowa), a więc mimo ewentualnej
    sprzedaży biletu u kierowcy, powinien zawsze mieć bilet, jeżeli nie chce
    ryzykować.

    a z tego wynika że powinien taką sytuację zaplanować wcześniej.

    więc wg powyższego, autobus nie dla człowieka któremu w wieczór(dla
    spotęgowania dramaturgii w sobotni lub niedzielny) wpadnie spontaniczny
    pomysł żeby przejechać się do parku. bo nie zaplanował.

    pozdrav

    maHo

  • 56. Data: 2003-01-16 20:07:23
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > jeżeli taki automat masz akurat w okolicy. nie zawsze masz to
    zapewnione.

    Gwarantuję Ci że w pobliżu większych dworców zawsze są - nawet kilka.

    > oczywiście, mogą także pójść na piechotę, coby komunikacji miejski
    > ej nie sprawiać zbędnego zachodu. prezentujesz w imieniu komunikacji
    postawę
    > "jest jak jest, a jak się nie podoba to wyp....alać". i o ile taka pos
    > tawa u prywatnego przedsiębiorcy jest mi obojętna(jego strata, pójdę do in
    > nego), to o tyle w instytucji PUBLICZNEJ utrzymywanej za PUBLICZNE
    pieniądze
    > , jest ona niedopuszczalna. niestety jest powszechna....

    Czyli sugerujesz ze nalezy spełniac wszelkie zachcianki i widzimisie
    pasażera, który potem i tak pojedzie na gapę albo zdemoluje pojazd?
    Powtórzę raz jeszcze: bilety są bardzo szeroko dostępne, co więcej występują
    w szerokim asortymencie. I do prawdy nie rozumiem o co takie wielkie
    halo....sprzedaż przez kierujacych jest na prawdę marginalna i z grubsza
    rzecz biorąc niepotrzebna.

    > nierzadko ja jestem w takiej sytuacji, w zależności od aktualnej
    sy
    > tuacji materialnej. nie jestem bezrobotny, wręcz przeciwnie, ale czasem
    mój
    > budżet pozwala na 10zł/łebka na wyżywieniem i przejazdy i inne codzienne
    spr
    > awy. w takiej sytuacji nadmiarowy wydatek w wysokości 1-2 zł jest zamro
    > żeniem gotówki na które nie mogę sobie pozwolić.

    Nie tragizuj...nawet w czasach gdy nie zarabiałem i dostawałem parę zł
    kieszonkowego 1-2 zł nie było dla mnie problemem...

    pdr
    Olo

  • 57. Data: 2003-01-16 20:41:22
    Od: Łukasz Mach <l...@m...com.pl>

    Olo Kwasniak wrote:

> [...]

    > bezrobotnych to zapewniam Cię, że oni tak czy inaczej nie skasują (o
    > zapasie juz nie mówiąc), za to doskonalą sie w kolekcjonowaniu wezwań...

    zbyt pochopny jesteś w szufladkowaniu ludzi.

    pozdrav

    maHo

  • 58. Data: 2003-01-16 22:55:31
    Od: "Krzysztof" <k...@p...gazeta.pl>

    Olo Kwasniak

    > Ale kupisz je na dworcu w Katowicach. Przez całą dobę.

    Tez to zazwyczaj probuje zrobic. Ale zdarzalo mi sie, ze w zadnym otwartym
    kiosku biletow nie bylo. Pomijajac juz strate czasu na bieganie po kioskach,
    w odroznieniu od kierowcow, kioskarzy zadna "kara regulaminowa" za brak
    biletow ukarac nie moge.

    > Zupełnie nie rozumiem w/w wypowiedzi. A kto powiedział że nie jest?

    Ty i to wielokrotnie. Nie kazdy odjezdza z duzego dworca, nie kazdy z gory
    przejazd planowal. Ty takim osoba chcesz odmowic prawa przejazdu autobusem.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 59. Data: 2003-01-16 23:15:29
    Od: "Krzysztof" <k...@p...gazeta.pl>

    "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> napisal:
    > A wyobraź sobie jak takiego kierowcę, który już ma odjazd, wkurza, że ktoś
    > niego kupuje bilet na przystanku, na którym są dwa calodobowe automaty i
    +/-
    > 8 kiosków z biletami...

    Jak juz napisalem, nie protestowalbym przeciwko przepisowi w reguulaminie,
    ktory przewidywalby odmowe sprzedazy biletu przez kierowce na przystanku w
    ktorego okolicach jest automat biletowy czy czynny kiosk z biletami. Ale nie
    taka jest polityka KZK GOP. A dodatkowo - jak kierowce wkurzaja klienci (z
    ktorych co wiecej osobiscie czerpie dodatkowy zarobek) - to powinien albo
    zmienic sobie zawod, albo przynajmniej pojsc po porade do psychologa.

    > W większości przypadków owa "niemoc" polega na zagadaniu się z
    > kolegą/koleżanką a potem "o! patrz, autobus juz jedzie a ja nie zdążyłem
    > kupic....no nic - kupi się u kierowcy"...

    Jak rozumiem, Ty przeprowadziles badanie i doskonale wiesz jaki jest
    prawdziwy powod kupowania biletow przez _wiekszosc_ kupujacych bilety u
    kierowcy. Pomijajac juz fakt, ze nie ma nic specjalnie karygodnego w tym, ze
    ktos sie zagadal i teraz jest gotowy ekstra zaplacic, pozostaja jeszcze
    inni, ktorzy maja ku temu powazniejsze powody - przyjechali pozno pociagiem
    i sie spiesza na ostatni odjezdzajacy autobus, ktos u kogo na osiedlu akurat
    jest nieczynny kiosk, itp itd.

    > Ale moralnie również - bilet należy mieć a jego brak jest zwykłym
    > złodziejstwem.

    Te osoby czesto chca zaplacic podwyzszona oplate za przejazd, tylko dotowany
    z ich podatkow monopolista ma ich w nosie i ustala zasady, ktore nie z ich
    winy moga ich postawic w sytuacji wyboru: albo pojade bez biletu, albo nie
    pojade wcale. Tak wiec zastanow sie, zanim zaczniesz mowic o moralnosci i
    zlodziejstwie. Moralnosc nie polega na tym, ze jak mam wladze, to moge sobie
    dowolnie ustalic zasady i inni maja psi obowiazek zrobic wszystko, aby im
    sprostac. Niemoralne jest przede wszystkim zas jeszcze raz podkreslam
    skladanie pseudooferty: KZK GOP _pozwala_ kupic w pewnych warunkach bilet u
    kierowcy, z tym ze wprowadza zasade, ze w zaleznosci od nieznanego przed
    przyjeciem tej oferty warunku (zaleznego w zupelnosci od KZK GOP), cala
    odpowiedzialnosc ponosi klient.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 60. Data: 2003-01-16 23:42:56
    Od: "Krzysztof" <k...@p...gazeta.pl>

    Olo Kwasniak napisal:

    > To idziesz do pierwszego lepszego automatu i tam kupujesz.

    I jak juz napisalem, automaty wbrew Twoim zapewnieniom sa tylko
    gdzieniegdzie. Sprawdzilem liste dostepna na stronie internetowej. Z
    Giszowca czy Os. Tysiaclecia to jak juz ktos sobie ma taka zachcianke, to
    niech idzie do centrum na piechote? Automaty sa praktycznie tylko w centrach
    miast, wiekszosc bardziej peryferyjnych dzielnic jest ich zupelnie
    pozbawiona.

    > Zaś jeśli ktoś w ogóle nie korzysta to do znajomego podjedzie
    > sobie samochodem, tak jak z resztą gdzie indziej.

    I to jest wlasnie przyklad lekcewazenia, jakie okazujesz. Tak, oczywiscie
    kazdy moze pojechac taksowka. I nie, nie jest prawda, ze gdzie indziej jest
    tak samo. Na calym swiecie mozna kupic bilety u kierowcy, w Polsce takze sa
    lepsze rozwiazania niz te stosowane w KZK GOP (jak chocby to stosowane w
    Szczecinie, od ktorego ta dyskusja sie zaczela). _Wybierajac_ zamiast tych
    innych rozwiazan to kuriozum w postaci loteryjnej mozliwosci zakupu u
    kierowcy przy jednoczesnej nieobwarowanej zadnymi zasadami ze strony KZK GOP
    jest moim zdaniem oznaka braku szacunku wobec klienta.

    > Bo jesli chodzi Ci przykładowo o
    > bezrobotnych to zapewniam Cię, że oni tak czy inaczej nie skasują (o
    zapasie
    > juz nie mówiąc), za to doskonalą sie w kolekcjonowaniu wezwań...

    Jedni bezrobotni tak zrobia, inni z pokora podporzadkuja sie i zaplaca. Masz
    zadziwiajaca umiejetnosc kategoryzowania ludzi i przypisywania im jakichs
    zachowan i obciazania wszystkich odpowiedzialnoscia grupowa. Poniewaz czesc
    osob nie kupuje biletow w kiosku z lenistwa, niech Ci, ktorzy nie kupuja z
    innych powodow, za nich cierpia. Poniewaz mieszkancy centrum Katowic maja
    automaty z biletami na kazdym rogu ulicy, jak sie nie podoba - niech Ci z
    Giszowca przyjada moze mieszkac na dworzec PKP. Wszyscy sa winni, tylko KZK
    GOP zawsze ma racje.

    Pozdrawiam
    Krzysztof