  • 51. Data: 2008-08-07 19:52:50
    Temat: Re: prawo do domeny ?
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 07 Aug 2008 17:44:08 +0200, Marian napisał(a):

    > 1) wysilemk sprowadzalby sie do integracji bazy danych NASK z urzedem
    > patentowym.

    Jakie to proste.

    > 2) jak nie ma, jak sprzedaje... skoro ktos sprzedal gks.katowice.pl
    > znaczy cos wspolnego ma...

    Po pierwsze nic nie sprzedał. To jest świadczenie usługi, nie sprzedaż.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 52. Data: 2008-08-07 21:17:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marian wrote:

    > 1) wysilemk sprowadzalby sie do integracji bazy danych NASK z urzedem
    > patentowym.

    Polskim? Niemieckim? Amerykanskim? jeszcze jakimś?

    M.

  • 53. Data: 2008-08-07 22:19:55
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

    > Jakie to proste.

    Ale pomysl jakie uzyteczne. Tym bardziej, ze to byloby i tak za nasze
    pienaidze. To ja wole cos uzytecznego...

    > Po pierwsze nic nie sprzedał. To jest świadczenie usługi, nie sprzedaż.

    No to wyswiadczyl usluge (sprzedal bonament na rok na domene).

  • 54. Data: 2008-08-07 22:20:34
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Polskim? Niemieckim? Amerykanskim? jeszcze jakimś?

    A widzisz jakis wiekszy problem?

    Po za polskim "niedasizmem"?

  • 55. Data: 2008-08-07 22:21:26
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    zly wrote:

    > Co to znaczy w zlej wierze? Moze nalezy zaczac oskarzac ludzi sprzedajacych
    > mieszkania za dwa razy tyle co kupili (oczywiscie wczesniej proponujac im
    > odkupienie po cenie ich zakupu), za to ze kupowali je w zlej wierze?

    Poniżej przypadek, dotyczący wprawdzie nieco innych końcówek, ale
    pokazujący, że domeny rządzą się własnymi prawami:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Rowe_(student)
    "He responded, asking instead for $10,000. However, in doing this, he
    unwittingly fulfilled one of the criteria for proving a bad faith
    domain registration as set out in the Uniform Domain-Name Dispute-
    Resolution Policy; namely, that as Rowe had offered to sell the domain
    name to the company for profit, it was considered evidence that he had
    no right or legitimate interest in the domain name."

    http://en.wikipedia.org/wiki/Uniform_Domain-Name_Dis
    pute-Resolution_Policy

    Pozdrawiam, argothiel

  • 56. Data: 2008-08-08 06:55:38
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 08 Aug 2008 00:19:55 +0200, Marian napisał(a):

    >>> 1) wysilemk sprowadzalby sie do integracji bazy danych NASK z urzedem

    > Ale pomysl jakie uzyteczne. Tym bardziej, ze to byloby i tak za nasze
    > pienaidze. To ja wole cos uzytecznego...

    No właśnie, za nasze pieniądze. Dlaczego mam płacić za takie pierdoły,
    skoro choćby pobieżne sprawdzenie bazy UPRP daje odpowiedź na większość
    pytań, trwa 3 minuty i kosztuje zero złotych?

  • 57. Data: 2008-08-08 07:49:33
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

    > No właśnie, za nasze pieniądze. Dlaczego mam płacić za takie pierdoły,
    > skoro choćby pobieżne sprawdzenie bazy UPRP daje odpowiedź na większość
    > pytań, trwa 3 minuty i kosztuje zero złotych?

    Jestes pewny, ze kosztuje zero zlotych?

  • 58. Data: 2008-08-08 07:54:00
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 08 Aug 2008 09:49:33 +0200, Marian napisał(a):

    > Jestes pewny, ze kosztuje zero zlotych?

    No tak, trzeba mieć komputer z dostępem do internetu.

    http://www.uprp.pl/patentwebaccess/databasechoose.as
    px?language=polski

  • 59. Data: 2008-08-08 09:26:04
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marian wrote:

    > A widzisz jakis wiekszy problem?
    >
    > Po za polskim "niedasizmem"?

    Z prostego powodu - znak towarowy obejmuje konkretny zakres, i
    przedmiotowy i terytorialny. Firma "Krzak S.C." może zajmować się
    budownictwem w Katowicach i okolicach, a firma "Krzak sp. z o.o."
    handlem marchewką w Warszawie. Obie mają zarejestrowane znaki towarowe.
    ALe domeny krzak.katowice.pl i krzak.warszawa.pl nie naruszają praw
    drugiej spółki do takiego znaku.

    M.

  • 60. Data: 2008-08-08 10:11:19
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

    > No tak, trzeba mieć komputer z dostępem do internetu.
    >
    > http://www.uprp.pl/patentwebaccess/databasechoose.as
    px?language=polski

    Olgierdzie, nie zrozumiales? Nieee, watpie. Czy utrzymanie systemu NIC
    nie kosztuje? Uwazasz, ze baza UPRP funkcjonuje na zasadzie zaczela i
    teraz jak perpetum mobile dziala? Wiesz, ze nie.

    Owszem, nowa integracja by kosztowala. Ale korzysci bylyby przeogromne.
    A wszystkow interesie podatnikow, czyli nas.

    Chyba, ze myslisz po staremu, modelem sprzed 20 lat - urzednicy i
    instytucje nie maja prawa ulatwiac zycia obywatelom. Wrecz maja
    wykazywac, ze utrudnienia sa konieczne...