  • 1. Data: 2008-09-08 19:48:35
    Temat: prawo budowlane - kto wydaje decyzję o pozwoleniu na budowę?
    Od: "bolero" <b...@...pl>

    Sprawa dotyczy kompetencji urzędniczych. Spotkałem się kiedyś z z decyzją o
    pozwoleniu wydaną przez wójta (dom na wsi), ale zgodne z prawem budowlanym:

    "Art. 80.
    1. Zadania administracji architektoniczno-budowlanej wykonują, z
    zastrzeżeniem
    ust. 3 i 4, następujące organy:
    1) starosta;
    ....."

    zatem pierwsza instancją jest starosta, czyli nie wójt. Czytając dalej PB:
    "Art. 82a.
    Starosta nie może powierzyć gminom, w drodze porozumienia, sprawy z zakresu
    swojej właściwości jako organu administracji architektoniczno-budowlanej."

    Powyższy zapis interpretuję, że wójt nie może dostać w obowiązku od starosty
    konieczności wydawania wspomnianej decyzji, a jednak to robi - wydaje takie
    decyzje.

    Pytanie na jakiej podstawie prawnej, bo raczej na na podstawie PB?

  • 2. Data: 2008-09-08 22:23:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bolero" <b...@...pl> napisał w wiadomości

    Zakres kompetencji się kilka lat temu zmienił. Obecnie wydaje Starosta.
    Poprzednio właśnie Gmina.

  • 3. Data: 2008-09-09 11:48:31
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Zakres kompetencji się kilka lat temu zmienił. Obecnie wydaje Starosta.
    > Poprzednio właśnie Gmina.

    I komu to przeszkadzało?...

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 4. Data: 2008-09-09 13:31:21
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@i...com>
    napisał w wiadomości news:ga5nqg$8im$1@inews.gazeta.pl...

    > I komu to przeszkadzało?...

    Niekoniecznie musi być Starosta, ponieważ starostwo może przekazać część
    swoich kompetencji np. UG czy UMiG. W razie czego służę przykładami, gdzie
    decyzje budowlane są wydawane na szczeblu UMiG. Sądzę, że powodem jest m.in
    odległość do Starostwa.
    --
    Maluch

  • 5. Data: 2008-09-09 16:39:33
    Od: "bolero" <b...@...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie musi być Starosta, ponieważ starostwo może przekazać część
    > swoich kompetencji np. UG czy UMiG.

    na jakiej podstawie?
    Cytowany przeze mnie art. PB wyraźnie zabrania.

  • 6. Data: 2008-09-09 16:59:01
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > na jakiej podstawie?
    > Cytowany przeze mnie art. PB wyraźnie zabrania.

    ust 3 zał12
    --
    Maluch