  • 1. Data: 2006-10-15 10:14:32
    Temat: prawo autorskie - znamiona przestepstwa
    Od: Jaroslaw Keczyn <y...@g...n.et>

    Witam!

    Moj brat oddal we wladanie zarejestrowana na moja firme domene
    internetowa. Kolega zrobil strone ale tez i umiesil w podfolderze
    ogloszenie o sprzedazy gruntu. By pomoc przegladajacym zlokalizowac
    miejsce, gdzie znajduje sie grunt uzyl zrzutu ekranu z jakas mapa. Dzis
    przyszlo pismo, od firmy ktora twierdzi ze to ich mapa, z informacja ze
    naruszylem ich prawa autorskie a moje zachowanie wyczerpuje znamiona
    przestepstwa. Mam sie z nimi kontaktowac do 7 dni.

    Pytanie jest takie: co grozi mi w tej sytuacji? Jak mam rozmiawac z ta
    firma? Zaznaczam, ze strone chce usunac w calosci i nie chce zadnych
    klopotow.

  • 2. Data: 2006-10-15 15:17:55
    Temat: Re: prawo autorskie - znamiona przestepstwa
    Od: "agislo" <a...@m...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Keczyn" <y...@g...n.et> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pytanie jest takie: co grozi mi w tej sytuacji? Jak mam rozmiawac z ta
    > firma? Zaznaczam, ze strone chce usunac w calosci i nie chce zadnych

    witam

    Autor mapy ma autorskie oraz majatkowe prawa do swojego utworu, wiec jesli
    nikt z Panswa nie kupil prawa lub licnecji oznacza to, ze ta firma ma racje.
    Kara w takim wypadku to do 3-krotnej wartosci rynkowej uzytego fragmentu
    mapy (znam podobny przypadek, to byla suma ok.4000, a wykorzystane byly 3
    fragm., czyli 12000). Naruszenie praw majatkowych jest rowniez scigane przez
    policje po zgloszeniu. Trzeba wiec skontaktowac sie z ta firma i
    zaproponowac jakies rozwiazanie ( i oczywiscie usunac mape ze strony).

  • 3. Data: 2006-10-15 20:52:53
    Od: "Tomek \"Chara\"" <c...@i...pl>

> [...]
    >
    > Pytanie jest takie: co grozi mi w tej sytuacji? Jak mam rozmiawac z
    > ta firma? Zaznaczam, ze strone chce usunac w calosci i nie chce

    poczytaj w archiwum: http://tinyurl.com/tq5t7
    Szkodę należy jak najszybciej naprawić (zaprzestać procederu
    rozpowszechniania) i oczywiście przeprosić poszkodowanego.

    Pozdrawiam,
    Tomek "Chara"