  • 21. Data: 2008-06-05 11:41:37
    Temat: Re: prawo autorskie skryptu a niewiedza przy jego uzyciu
    Od: j...@g...com

    > Janeczek, CBA i BSA i RIAA i ZAIKS juz do Ciebie jadą.
    >
    > Na wszelki wypadek.
    >
    > i TV - bedzi emedialnie.
    >
    > Tak jak sprawa z Depeszem (z tym z Kielc, co zhackowal kiedys plyte
    > depeche mode)

    Nie bardzo rozumiem... przeciez powyzszy link jest linkiem do programu
    winamp /nie do muzyki/ i licencja jest zawarta w tym programie i mozna
    ja przeczytac podczas instalacji /program darmowy/

    > A co to za różnica, czy skompilowany czy nie? Są też kompilatory języków
    interpretowanych. Czyli
    > program w interpreterze nie jest programem, a skompilowany tak? Ten sam program i
    takie różnice?
    > Pytanie czy sam skrypt zawierał odpowiedni disclaimer na początku? Skrypty i źródła
    programów
    > powinny zawierać na początku informację o licencji na jakiej działa program.

    W folderze po rozpakowaniu byla masa plikow i plik instalacja - w nim
    byla krotka instrukcja jak zainstalowac czyli przegrac pliki i
    uruchomic plik start.php na serwerze - po uruchomieniu pliku start.php
    wyskoczylo okno z wpisaniem danych do serwera czyli nazwa bazy danych
    haslo do wyboru itp ani slowa nie bylo ani "ptaszka" ze licencja taka
    czy siaka lub , ze "tak zapoznalem sie i akceptuje licencje.

  • 22. Data: 2008-06-05 11:45:16
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik mvoicem napisał:
    > Mikaichi wrote:
    >
    > [...]
    >>>
    > http://download.nullsoft.com/winamp/client/winamp553
    1_full_emusic-7plus_en-us.exe

    > Ryzykowna sprawa. Nie znalazłem ani literki informacji o zasadach
    > korzystania z serwisu itd... Więc z formalnego punktu widzenia nie wolno
    > ściągać. Co do słuchania możnaby dyskutować.

    Ale... chyba bardziej nie wolno upubliczniac, jak sie nie ma praw, nie?

    A ten serwis istnieje i nikt go nie zamyka.

    Mam prawo przyjac, ze skoro serwis dziala, jest sygnowany marką
    "Wirtualnej Polski", udostepnia pliki, nie bylo zadnej afery - to ze
    jednak moge sciagnac muzyke?

    W koncu to nei Torrent czy Kaaza.

  • 23. Data: 2008-06-05 11:47:25
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik j...@g...com napisał:

    > Nie bardzo rozumiem... przeciez powyzszy link jest linkiem do programu
    > winamp /nie do muzyki/ i licencja jest zawarta w tym programie i mozna
    > ja przeczytac podczas instalacji /program darmowy/

    Z linku nie wynika, ze program jest darmowy.

    Nie wynika tez jaka jest licencja.

    A posiadanie nielegalnego softu jest karalne.

    ;)

  • 24. Data: 2008-06-05 12:17:32
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Mikaichi wrote:

    http://download.nullsoft.com/winamp/client/winamp553
    1_full_emusic-7plus_en-us.exe

    > Ale... chyba bardziej nie wolno upubliczniac, jak sie nie ma praw, nie?

    Ale tu nie chodzi o prawa wp.pl do upubliczniania. Chodzi o *twoje* prawa
    do słuchania. WP jest zabezpieczona regulaminem dla upubliczniających. Ale
    nie ma krzty informacji na co *tobie* pozwala.

    > A ten serwis istnieje i nikt go nie zamyka.
    >
    > Mam prawo przyjac, ze skoro serwis dziala, jest sygnowany marką
    > "Wirtualnej Polski", udostepnia pliki, nie bylo zadnej afery - to ze
    > jednak moge sciagnac muzyke?

    Masz prawo tak przyjąć, ale wtedy możesz ewentualnie ponieść konsekwencje
    takiego założenia :).

    p. m.

  • 25. Data: 2008-06-05 12:27:00
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

> [...]
    > do słuchania. WP jest zabezpieczona regulaminem dla upubliczniających. Ale
    > nie ma krzty informacji na co *tobie* pozwala.

    Pozwala sciagac pliki muzyczne...

    ...no bo jakby nie pozwalala, to by ich nie wystawiala do sciagniecia.

  • 26. Data: 2008-06-05 18:57:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Mikaichi wrote:

    > Pozwala sciagac pliki muzyczne...
    >
    > ...no bo jakby nie pozwalala, to by ich nie wystawiala do sciagniecia.

    Tak, ściągać pozwala (zresztą nawet na głównej stronie jest informacja o tym
    że wolno ci ściągnąc te pliki).

    Ale nie wiadomo czy ci wolno słuchać na przykład.

    p. m.

  • 27. Data: 2008-06-05 21:29:35
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik mvoicem napisał:

    > Ale nie wiadomo czy ci wolno słuchać na przykład.

    To cos ja z radiem zw zakladzie fryzjerskim. Jesli stoi tam gdzie stalo,
    ale jest karteczka, ze gra dla pracownikow a nie klientow, to ZAIKS nie
    ma prawa pobierac oplaty ;))))))

  • 28. Data: 2008-06-06 09:00:25
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Jacek_P napisał:

    > wKF:

    Co to jest wKF? Wyskoczyło mi World Karate Federation :-)

    > to nie sa kompilatory, ale interpretery.

    Do języków interpretowanych są też kompilatory. Po kompilacji, czyli
    zamianie kodu źrółowego na binarny, nie musisz miec interpretera, aby
    uruchomić program.

    > Czasem zdazaja sie polkompilatory,
    > jak np. niegdysiejszy Locomotiv Basic w Amstradzie.

    Dawne dzieje, aż miło powspominać.... O ile pamiętam, to programy na
    Amstradzie i Schneiderze były wstępnie prekompilowane i dopiero wtedy
    wykonywane, co nie zmienia faktu, że były zarówno interpretery Basica
    jak i kompilatory.

    > A tak poza tym: w postaci zrodlowej program jest w sposob o wiele bardziej
    > oczywisty dzielem, w szczegolnosci autorskim niz np. zapis czysto binarny,
    > gdzie mozna sie wyklocac, ze to MOJA bardzo duza liczba, ktora pracowicie
    > wygenerowalem, a ta cholera, no popatrz pan, zostala dziwnie zinterpretowana
    > przez ten durny procesor 8-)

    Z tym bym się nie zgodził. W programie możesz zawrzeć swoje imię i
    nazwisko lub nazwę firmy. Natomiast jes

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 29. Data: 2008-06-07 08:13:44
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Thu, 05 Jun 2008 10:50:34 +0200, b...@n...pl napisał(a):

> [...]
    programów
    > powinny zawierać na początku informację o licencji na jakiej działa program.

    A po co disclaimer? Jesli to program komputerowy a nie zwykly utwor to
    dzialaja inne przepisy i zabronione jest nieuprawnione sciaganie i
    rozpowszechnianie. Nie mylmy licencji z prawem autorskim.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 30. Data: 2008-06-08 07:53:09
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sat, 7 Jun 2008 10:13:44 +0200, Jan Bartnik napisał(a):

    > Nie mylmy licencji z prawem autorskim.
    A umowy z kodeksem cywilnym możemy sobie czasami pomylić?

    --
    pozdro
    poreba