  • 11. Data: 2008-06-05 06:14:30
    Temat: Re: prawo autorskie skryptu a niewiedza przy jego uzyciu
    Od: Majka <b...@a...pl>

    j...@g...com pisze:

> [...]
    > stopka /podpisem/
    >
    > Nie zrobilem tego umyslnie , nie wiedzialem, ze to platny skrypt i nie
    > bede zaprzeczal, ze to wgralem na serwer chodzi mi o to co mi moze
    > grozic za to?
    >
    > Tak z innej beczki - gdyby gdzies prawnie byly duze odszkodowania to
    > co jesli autor programu wejdzie sobie na taki kanał irc ustawi temat
    > do pliku na rapidshare i tam na kanale duzo ludzi pisalo np ze ma
    > problem z instalacja to sobie pomagali ludzie i dawali adresy i teraz
    > autor daje skrypt i potem krzyczy odszkodowania? ;)

    no to cwaniaczek:)

    to tak jak podłożyć komuś coś i sprawdzić czy ktoś to ukradnie ;)

  • 12. Data: 2008-06-05 06:41:37
    Od: j...@g...com

  • 13. Data: 2008-06-05 07:50:41
    Od: j...@g...com

    > no to cwaniaczek:)
    >
    > to tak jak podłożyć komuś coś i sprawdzić czy ktoś to ukradnie ;)

    No niezupelnie, bo podlozyc cos i sprawdzic czy ukradnie to jak ktos
    wie, ze to nie nalezy do niego :) a np dajac linka Tobie teraz:

    http://download.nullsoft.com/winamp/client/winamp553
    1_full_emusic-7plus_en-us.exe

    Masz obawy , ze robisz cos zlego?

  • 14. Data: 2008-06-05 08:26:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    j...@g...com wrote:

    > No niezupelnie, bo podlozyc cos i sprawdzic czy ukradnie to jak ktos
    > wie, ze to nie nalezy do niego :) a np dajac linka Tobie teraz:

> [...]

    Ty tak zwyczajnie po ludzku masz rację. Ale formalnie rację ma Majka. Wolno
    ci korzystać z utworu tylko w takim zakresie na jaki pozwala ci licencja.
    Więc jeżeli nie dostałeś licencji na utwór mieszczący się pod w/w linkiem,
    to tak naprawdę nie wolno ci go ściągać :).

    p. m.

  • 15. Data: 2008-06-05 08:28:31
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 4 Jun 2008 04:46:02 -0700 (PDT), j...@g...com
    napisał(a):

    > Dwa dni temu na kanale ircowym w temacie byl link do programu
    > (skryptu) w php do sciagniecia.

    A ja sie podepne w tym miejscu. Czy skrypt jest programem komputerowym? Z
    jednej strony - rozni sie od typowego programu komputerowego, bo nie jest
    kompilowany (tak zgaduje, w razie czego autor poprawi) tylko interpretowany
    przez interpreter, podobnie jak kod html (albo javascript) przez
    przegladarke. Z drugiej strony - pierwsze programy komputerowe tez byly
    skryptami.

    Powtarzajac pytanie - czy skrypt w postaci nieskompilowanej (javascript,
    php, kwerendy, html itp.) sa programami komputerowymi?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 16. Data: 2008-06-05 08:33:08
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik j...@g...com napisał:

    > No niezupelnie, bo podlozyc cos i sprawdzic czy ukradnie to jak ktos
    > wie, ze to nie nalezy do niego :) a np dajac linka Tobie teraz:

> [...]

    Janeczek, CBA i BSA i RIAA i ZAIKS juz do Ciebie jadą.

    Na wszelki wypadek.

    i TV - bedzi emedialnie.

    Tak jak sprawa z Depeszem (z tym z Kielc, co zhackowal kiedys plyte
    depeche mode)

  • 17. Data: 2008-06-05 08:37:52
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Hmmm, a co z http://mp3.wp.pl w takim razie?

  • 18. Data: 2008-06-05 08:50:34
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Jan Bartnik napisał(a):

> [...]
    >
    > Powtarzajac pytanie - czy skrypt w postaci nieskompilowanej (javascript,
    > php, kwerendy, html itp.) sa programami komputerowymi?

    A co to za różnica, czy skompilowany czy nie? Są też kompilatory języków
    interpretowanych. Czyli
    program w interpreterze nie jest programem, a skompilowany tak? Ten sam program i
    takie różnice?
    Pytanie czy sam skrypt zawierał odpowiedni disclaimer na początku? Skrypty i źródła
    programów
    powinny zawierać na początku informację o licencji na jakiej działa program.

    wer

  • 19. Data: 2008-06-05 10:47:26
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    b...@n...pl <b...@n...pl> napisal:
    > A co to za różnica, czy skompilowany czy nie? Są też kompilatory języków
    interpretowanych.

    wKF: to nie sa kompilatory, ale interpretery. Czasem zdazaja sie polkompilatory,
    jak np. niegdysiejszy Locomotiv Basic w Amstradzie.

    A tak poza tym: w postaci zrodlowej program jest w sposob o wiele bardziej
    oczywisty dzielem, w szczegolnosci autorskim niz np. zapis czysto binarny,
    gdzie mozna sie wyklocac, ze to MOJA bardzo duza liczba, ktora pracowicie
    wygenerowalem, a ta cholera, no popatrz pan, zostala dziwnie zinterpretowana
    przez ten durny procesor 8-)

    No a tak zupelnie na uboczu: wszystko moze byc wszystkim byleby bylo dostatecznie
    duze (odprysk twierdzenia Kolmogorowa).
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 20. Data: 2008-06-05 11:36:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Mikaichi wrote:

    [...]
    http://download.nullsoft.com/winamp/client/winamp553
    1_full_emusic-7plus_en-us.exe

    > Hmmm, a co z http://mp3.wp.pl w takim razie?

    Ryzykowna sprawa. Nie znalazłem ani literki informacji o zasadach
    korzystania z serwisu itd... Więc z formalnego punktu widzenia nie wolno
    ściągać. Co do słuchania możnaby dyskutować.

    p. m.