  • 1. Data: 2007-08-07 11:37:58
    Temat: prawo autorskie - naruszenie praw
    Od: "przempo" <fałszywy.adres@email.xl>

    witam serdecznie
    zamieściliśmy w wyniku niewiedzy na stronie www fragment mapki znanej firmy
    kartograficznej - maleńki kawałeczek, jako mapka dojazdowa - rzeczona firma
    upomniała się i słusznie o swoje prawa, dlatego zapłaciliśmy kwotę okresloną
    w zawartej ugodzie.

    Problem jest następujący - Firma z którą zawarliśmy ugodę dokumentując
    wykorzystanie ich fragmentu mapy wydrukowała kilka znaków graficznych,
    których jestem autorem i mam do nich wyłaczne prawa, oczywiście nie
    zgadzałem się na jakiekolwiek wydruki, powielanie czy przetwarzanie moich
    znaków graficznych w jakiejkolwiek formie w tym wydruki papierowe, oraz
    archiwizacje w formie elektronicznej - proszę o podpowiedź, czy Firma ta
    naruszyła moje prawo własności i jakie mam szanse uzyskania odszkodowania -
    przypominam jeszcze tylko, że powielenie mojej własności wystąpiło w drodze
    dokumentowania użycia właśności Firmy z którą zawarliśmy ugodę
    jesli za bardzo namieszałem to przepraszam

    pozdrawiam

    --
    www.grafik.enetia.pl - grafika blisko z bluesem związana

  • 2. Data: 2007-08-07 11:47:48
    Temat: Re: prawo autorskie - naruszenie praw
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 07 Aug 2007 13:37:58 +0200, przempo napisał(a):

> [...]
    > dokumentowania użycia właśności Firmy z którą zawarliśmy ugodę
    > jesli za bardzo namieszałem to przepraszam

    Tłumacząc na polski: wydrukowali fragment waszej strony internetowej.
    Dobrze rozumiem? I co dalej z nim zrobili? Jeśli tylko wydrukowali, to
    jest to dozwolony użytek osobisty.

  • 3. Data: 2007-08-07 11:57:32
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    przempo wrote:

> [...]
    > drodze
    > dokumentowania użycia właśności Firmy z którą zawarliśmy ugodę
    > jesli za bardzo namieszałem to przepraszam
    Rozumiem, że firma dokumentując naruszenie własności wydrukowała np.
    fragment waszej strony z twoimi znakami graficznymi, do których masz prawa.
    Zrobiła to na użytek dokumentacji - w celu np. ewentualnego przedstawienia
    wam, czy sądowi, gdyby sprawa trafiła do sądu. Nie jest to publikowanie i
    wykorzystywanie cudzej własności. Gdyby twoje obrazki umieścili bez
    pozwolenia na swojej stronie, tak jak wy mapkę, to byłaby inna historia.

    --
    Maciek

  • 4. Data: 2007-08-07 13:06:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.08.2007 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał/a:
    > Tłumacząc na polski: wydrukowali fragment waszej strony internetowej.
    > Dobrze rozumiem? I co dalej z nim zrobili? Jeśli tylko wydrukowali, to
    > jest to dozwolony użytek osobisty.

    No raczej nie jest to dozwolony użytek osobisty co i tak nie zmienia
    faktu, że nic z tym na szczęście nie można rozsądnego zrobić.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2007-08-08 09:42:19
    Od: "przempo" <fałszywy.adres@email.xl>

    Maciek waląc w klawisze jednym palcem napisał/a:

    [cut]

    > Gdyby twoje obrazki
    > umieścili bez pozwolenia na swojej stronie, tak jak wy mapkę, to byłaby
    > inna historia.

    dziekuję za wyjaśnienia

    pozdrawiam

    --