  • 11. Data: 2008-04-02 07:40:07
    Temat: Re: prawo autorskie - kiedy można naruszyć ?
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Sorki nie zauważyłem, że chodzi o górników a nie prawników. Jednak to nie
    zmienia faktu o którym pisałem. Górnik czy prawnik co za różnica...
    --
    Lukasz

  • 12. Data: 2008-04-02 12:26:18
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "anonimous16" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    On 1 Kwi, 19:52, Roman Rumpel <r...@g...pl> wrote:

> [...]

    Może chodzi o to, że jeżeli przed opatentowaniem danego rozwiązania zostało
    ono upublikowane (udostępnione do wiadomości powszechnej), to nie może
    podlegać patentom?? Na tej zasadzie, to wiele patentów w USA nie powinno
    zostać opatentowanych (ale tam pewnie mają inne prawo patentowe).

    POzdro Przemek

  • 13. Data: 2008-04-02 14:34:12
    Od: anonimous16 <p...@g...com>

    w tym prawie własności przemysłowej pisze tak :
    Art.24
    Patenty są udzielane - bez względu na dziedzinę techniki - na
    wynalazki, które są
    nowe, posiadają poziom wynalazczy i nadają się do przemysłowego
    stosowania.
    Art. 25.
    1. Wynalazek uważa się za nowy, jeśli nie jest on częścią stanu
    techniki.
    2. Przez stan techniki rozumie się wszystko to, co przed datą, według
    której ozna-
    cza się pierwszeństwo do uzyskania patentu, zostało udostępnione do
    wiadomo-
    ści powszechnej w formie pisemnego lub ustnego opisu, przez
    stosowanie, wy-
    stawienie lub ujawnienie w inny sposób.
    3. Za stanowiące część stanu techniki uważa się również informacje
    zawarte w
    zgłoszeniach wynalazków lub wzorów użytkowych, korzystających z
    wcześniej-
    szego pierwszeństwa, nieudostępnione do wiadomości powszechnej, pod
    wa-
    runkiem ich ogłoszenia w sposób określony w ustawie.

    I tera jak to powiązać z pytaniem :| ?
    Ma ktoś jakiś pomysł ?
    help!