  • 11. Data: 2007-12-14 21:42:27
    Temat: Re: prawo autorskie - dowody na to, że jest się autorem
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 14 Dec 2007 22:16:26 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Dopóki będą istniały dane telkomunikacyjne rok czy dwa to będzie można
    > sprawdzić kto wysłał. Poza tym chyba przecież na tym serwerze będzie
    > przynajmniej adres e-mail nadawcy, co z pewnością pomoże dowieść.

    Bardzo zły pomysł. Myślę, że jeśli dojdzie do sporu to 99,999% sędziów za
    chiny ludowe nie skapuje o co chodzi.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 12. Data: 2007-12-14 21:51:38
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Olgierd" <n...@o...com> wrote
    > Bardzo zły pomysł. Myślę, że jeśli dojdzie do sporu to 99,999% sędziów za
    > chiny ludowe nie skapuje o co chodzi.

    To sobie biegłego powoła i on skapuje;) Albo zamiast serwera niech na płytki
    zgrywa.
    Inny pomysł to dość drogie, ale... niech robi wydruk kodu i do notariusza
    składa z datą poświadczoną.

  • 13. Data: 2007-12-14 22:03:07
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 14 Dec 2007 22:51:38 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > To sobie biegłego powoła i on skapuje Albo zamiast serwera niech na
    > płytki zgrywa.

    Z biegłymi też czasem różnie bywa.
    Słyszę, że w sprawie Wiki sędzia ma straszny problem ze zrozumieniem tego
    co się dzieje na sali.

    > Inny pomysł to dość drogie, ale... niech robi wydruk kodu i do
    > notariusza składa z datą poświadczoną.

    To jest w ogóle czarowanie. Wystarczą notatki.

  • 14. Data: 2007-12-14 22:20:33
    Od: Paweł <p...@b...spamu.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Inny pomysł to dość drogie, ale... niech robi wydruk kodu i do notariusza
    > składa z datą poświadczoną.

    Jednak czy sama data pewna wystarczy? Czy konieczne jest jeszcze
    wykazanie, że w danej chwili posiadałem pliki źródłowe programu?

    Cały czas próbuje się tego dowiedzieć, jednak na razie brak odpowiedzi.

    Paweł

  • 15. Data: 2007-12-14 22:22:32
    Od: Paweł <p...@b...spamu.pl>

    Tristan pisze:
    > No ja mówiłem, że nie powinno być obowiązku, a prawo niech se będzie jak kto
    > lubi :D Zresztą w milionie programów nie ma... Bo to dość mało sensowne.

    Bo nie ma takiego obowiązku. Autor posiada takie prawo, ale nie musi z
    niego korzystać.

    Paweł

  • 16. Data: 2007-12-14 22:23:35
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 14 grudzień 2007 10:13
    (autor Sebcio
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fjthgn$dn5$1@pippin.nask.net.pl>):

    > Czytać nikt nie musi, ale prawem osobistym jest nota o autorstwie.

    Czasami gupim.

    > Taka
    > forma uznania twórczego wkładu osobistego w dzieło. Poza tym taki zapis
    > jest o tyle istotny, że można pochwalić się dobrze napisanym programem
    > przed następnym pracodawcą.

    Taaa... I jak jest 200 współautorów to akurat wiadomo co kto robił :D

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 14 grudzień 2007 10:36
    (autor SzalonyKapelusznik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <e...@b...go
    oglegroups.com>):

    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl
    w...@g...biz.pl i...@k...com.pl k...@g...com

  • 17. Data: 2007-12-14 22:32:11
    Od: Paweł <p...@b...spamu.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Inny pomysł to dość drogie, ale... niech robi wydruk kodu i do notariusza
    > składa z datą poświadczoną.

    Co do znakowania datą to zastosuje kwalifikowane znaczniki czasu które
    wywołują skutki prawne daty pewnej.

    Koszt jednego znacznika to 0,25 zł netto, czyli 24 razy taniej niż u
    notariusza.

    Jednak zastanawiam się, czy sama data wystarczy?

    Paweł

  • 18. Data: 2007-12-14 22:45:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 14 grudzień 2007 23:22
    (autor Paweł
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fjv01p$fl0$2@news.dialog.net.pl>):

    > Bo nie ma takiego obowiązku. Autor posiada takie prawo, ale nie musi z
    > niego korzystać.

    e-e. Osobiste jest niezbywalne :D żebyś właśnie nie zrezygnował ,,przy
    pomocy''.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 19. Data: 2007-12-14 22:45:59
    Od: Paweł <p...@b...spamu.pl>

    Tristan pisze:
    > e-e. Osobiste jest niezbywalne :D żebyś właśnie nie zrezygnował ,,przy
    > pomocy''.

    Na razie jestem daleki od zobowiązania się, że nie będę ich wykorzystywał.

    Chyba, że projekt będzie taki, że lepiej sie trzymać od niego z daleka.

    Paweł

  • 20. Data: 2007-12-14 22:48:26
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Tristan <n...@s...pl> writes:

    [ciap]

    > Bo jak przy programie pracuje 200 programistów, to w About ma być
    > 200 nazwisk?

    Więcej niż 200. Powinny być podane informacje o projektantach,
    analitykach, testerach, grafikach, konsultantach etc.