  • 31. Data: 2003-07-23 07:33:37
    Temat: Re: prawo autorskie a przegrywanie plyt CD
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny kachna.pl k...@p...onet.pl popełnił
    następującą wiadomość 0...@p...pl:

    > Chyba, że Art. 23 nie dotyczy programów komputerowych :)

    Poszukałem, faktycznie Barta & Markiewicz twierdzą, że przepis ten dopuszcza
    reprodukcję i kopiowanie dla osób bliskich.
    To oznacza, że jeśli będę miał 101 kochanek, to każdej z nich mogę podarować
    płytotekę elegancko przekopiowaną? A jeśli kochanki się będą wymieniały - to
    poprzednie mogą odejść ze swoimi zbiorami? I będą się nimi cieszyły lege
    artis? ;)

    --
    Olgierd

  • 32. Data: 2003-07-23 07:42:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Marcin Debowski napisał:
    [..]
    > Kryminalistów - nie (do tego potrzeba chyba skazania). Złodziei tak
    > (wiem że, niektórzy lubią różne eufemizmy w stylu nadużycia).
    [..]

    Nie. Niektórzy lubią nazywanie rzeczy po imieniu, a nie świrowanie.

    Jeszcze raz powtórzę: w przypadku prawa autorskim złodziejem jest ten
    kto pozbawia twórcę własności utworu lub prawa do zarabiania na nim.
    Tak więc złodziejem może być tylko pirat i koncerny, NIGDY odbiorca,
    nawet jak kupuje u pirata.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza

  • 33. Data: 2003-07-23 07:43:40
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Olgierd wrote:

    >Hmm to nie jest tak, komentarze zwykle pisze się tak, że najsamprzód jakiś
    >pogląd popełnia tuz a mistrza naśladują jego uczniowie, mało który odważy
    >się polemizować z jego opinią. Widziałem to poniekąd od środka - w światku
    >akademickim nie takie rzeczy mają miejsce.

    A to oczywiście jest możliwe, choć ów tuz musiałby mieć zasięg europejski,
    bo przepis ten interpretowany jest tak w wielu krajach europy.
    Mało tego, w tzw. doktrynie podaje się, że jednym z powodów wprowadzenia
    takiego wyjątku w PA jak dozwolony użytek osobisty *bez zgody autora* było
    wyjście na przeciw życiu oraz dozwolenie w osobistym użytku na i tak
    istniejącą powszechną praktykę wykonywania niewielkiej liczby kopii płyt
    czy ksera książek.
    Przepis ten dał podstawę do pobierania na rzecz twórców opłat od
    producentów urządzeń reprodukująjących (Art.20 i 20(1)) nb. artykuły
    te również nie dotyczą programów komputerowych.
    Zwróć uwagę na sformułowania:

    Art. 20. 1. Producenci i importerzy /.../
    czystych nośników służących do *utrwalania, w zakresie własnego
    użytku osobistego, utworów lub przedmiotów praw pokrewnych*, przy
    użyciu urządzeń wymienionych w pkt 1 i 2/.../

    Art. 20{1}.
    1. Posiadacze urządzeń reprograficznych, którzy prowadzą
    działalność gospodarczą w zakresie *zwielokrotniania utworów dla
    własnego użytku osobistego osób trzecich*, są obowiązani do
    uiszczania za pośrednictwem organizacji zbiorowego zarządzania
    prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi, opłat /.../

    Z tym, że w dobie rozwoju techniki cyfrowej niektóre kraje ograniczają
    prawo do kopiowania w ramach dozwolonego użytku - np. Dania wprowadziła
    w PA dodatkowy przepis zawężający o zakazie wykonywania na własny użytek
    kopii cyfrowych z nośników cyfrowych; analogowe oraz cyfrowe z nośników
    analogowych sa w osobistym uzytku dozwolone.

    >Już Ty wiesz o kogo mi chodzi ;)

    Wiem i właśnie dlatego pytałam, bo ja w tym wątku nie karmiłam trolla :P

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 34. Data: 2003-07-23 08:29:14
    Od: ".Kamil." <n...@m...com.pl>

  • 35. Data: 2003-07-23 09:30:10
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Artur" <a...@j...net> napisał w wiadomości
    t003.jasien.net...

> [...]

    A kto zrobil te kopie - ten kolega ktory jest teraz w USA ?

    Boguslaw

  • 36. Data: 2003-07-23 09:32:39
    Od: ".Kamil." <n...@m...com.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bflkbp$b94$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Użytkownik "Artur" <a...@j...net> napisał w wiadomości
    t003.jasien.net...

    kopia zrobiona w polsce, przeslana za ocean.

  • 37. Data: 2003-07-23 10:10:22
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bflh0q$481$1@news2.ipartners.pl>, .Kamil. wrote:

    > coz, jesli moge robic kopie kupionych przez siebie plyt, nie wiedze powodu,
    > bym nie mogl wozic ich przy sobie, albo sobie wysylac w miejsce, ktore
    > zamierzam potem odwiedzic. czy to jest zabronione?

    Nie. Podobnie nie jest zabronione chodzenie z zakrwawionym nożem czy dobrą
    imitacją pistoletu. Nie jest także zabronione jeżdżenie w środku nocy po
    mieście ciężarówką pełną używanego sprzętu RTV i innych podobnych gratów.
    Jednak chyba mało osób zdziwi, że jeśli wykonawcy ww czynów niezabronionych
    napotkają patrol policji to będą się musieli mniej lub bardziej tłumaczyć :)

    > no tak, ale od zalozen do udowodnienia brania kasy za przegrane plyty jest
    > daleka droga! poza tym nie chodzi o mnie tutaj, chociaz, podobnie jak kazdy,
    > ja rowniez mam przegrane plyty :-)

    Daj im i koledze szansę :)

    > uuu, to bylaby bardzo skomplikowana droga, wytwornie sa male, czesto nie
    > maja nawet adresu email. no ale to szczegol...

    Wystarczy że jedna była nieco bardziej znana.

    --
    Marcin