  • 41. Data: 2007-09-23 11:49:18
    Temat: Re: {prawo autorskie} Nazwisko autora na publikacji...
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@o...com> writes:

    > Co to znaczy "podanie informacji"? Czy jeśli na okładce książki jest
    > napisane "Moja Walka", Andrzej Lepper - to jest to "podanie
    > informacji" czy podpis?

    Oznaczenie utworu a podanie informacji o autorze to mogą być dwie
    różne rzeczy.

  • 42. Data: 2007-09-24 18:36:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Sep 2007, Piotr Dembiński wrote:

    > A to nie jest tak, że Wyrażenie przez autora zgody na anonimowe
    > rozpowszechnianie (umowa cywilna) jest nieważna, jeśli przepisy

    Problemem jest, iż to nie umowa, a przepisy dają jawne prawo
    (autorowi) na rozpowszechnianie anonimowo.

    > karne stanowią inaczej? Innymi słowy -- nawet jeśli autor żąda,
    > by utwór nie był podpisany, to art. 115 ustawy prawo autorskie
    > i tak zobowiązuje do podpisania utworu.

    Sam pytałem, bo mi się taki zapis nie podoba.
    Wyglada na to, że (zakładając iż dysponuje się legalnym prawem
    do powielania, publikacji czy czego tam akurat trzeba) publikować
    lub rozpowszechniać utwór WBREW woli autora opatrując go
    jego danymi :>
    Prawda? (przepis '115 sankcjonuje rozpowszechnianie BEZ podpisu,
    TYLKO BEZ, a nie rozpowszechnianie "wbrew woli podpisania lub nie
    przez autora").
    Czyli autor "ma prawo", tylko nie ma jak go egzekwować :>
    Absurd. Ale takie zapiski IMO powinny powodować taki skutek
    jak wyżej.
    Jak coś przeoczyłem to poproszę o komentarz.

    pzdr, Gotfryd