  • 1. Data: 2003-11-06 19:14:46
    Temat: prawo a CB radio
    Od: "ARAS" <a...@w...pl>

    Jak ma się "litera prawa" do używania radiotelefonów CB??
    Jak to do końca jest-trzeba mieć jakieś pozwolenie czy nie??
    Co mówią o tym jakieś mądre książki na ten temat.
    Dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2003-11-06 19:27:38
    Temat: Re: prawo a CB radio
    Od: Hrabia Mol <kumor@_wytnij_.tarman.pl>

    ARAS wrote:

    > Jak ma się "litera prawa" do używania radiotelefonów CB??
    > Jak to do końca jest-trzeba mieć jakieś pozwolenie czy nie??
    Świadectwo homologacji sprzętu.

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 3. Data: 2003-11-06 19:44:40
    Od: "carlosky" <k...@S...pl>

    Użytkownik "Hrabia Mol" <kumor@_wytnij_.tarman.pl> napisał w wiadomości

    > Świadectwo homologacji sprzętu.

    ale potem jeszcze potrzebujesz pozwolenie, kotrego bez homologacji nie
    dostaniesz...

    pozdrawiam,

    carlosky
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::::::::::::::::::
    SkyDive is my favorite waste of time
    www.freefly.pl

  • 4. Data: 2003-11-06 19:58:07
    Od: Hrabia Mol <kumor@_wytnij_.tarman.pl>

    carlosky wrote:

    > ale potem jeszcze potrzebujesz pozwolenie, kotrego bez homologacji nie
    > dostaniesz...

    Jakie pozwolenie? Oświeć mnie troszkę, bo CB używam od lat wielu i zaraz
    się okaże, że jestem zbrodniarzem :(

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 5. Data: 2003-11-06 23:14:44
    Od: "Kubaz" <k...@w...pl>

    > Jakie pozwolenie? Oświeć mnie troszkę, bo CB używam od lat wielu i zaraz
    > się okaże, że jestem zbrodniarzem :(

    niestety jestes :>
    potrzebna jest licencja, nie pamietam ceny wyrobienia, ale za 100 zl mozna
    chyba nadawac na polske a za 500 na caly swiat (nie jestem pewien), nie wiem
    na czym polega wyrobienie takiej licencji.

    --
    kz

  • 6. Data: 2003-11-07 05:14:02
    Od: "Konrad" <k...@n...poczta.fm>

> [...]
    wiem
    > na czym polega wyrobienie takiej licencji
    URZYWANIE (nie posiadanie) urzadzen nadawczych zgodnie z prawem
    telekomunikacyjnym jest przestepstwem (nie wystepkiem) zagrozonym kara do 2
    lat wiezienia. Niestety CB Radio "lapie" sie pod ten paragraf.I kontrole
    dokumentow przez policje nie sa wcale rzadkoscia.Ja niestety tez jezdzilem z
    radyjkiem bez pozwolenia,i zostalem skontrolowany.Zakonczylo sie sprawa w
    sadzie i wyrokiem:mi sie udalo,dostalem "zawieszenie sprawy na rok",ale
    innibo bylo tych spraw na wokandzie ok 30, podostawali po 4-5kzl kary, a
    jeden chyba pare miesiecy w zawieszeniu.Zeby legalnie urzywac radia
    CB,musisz miec pozwolenie. Wydaje je URPiT na podstawie "dokumentow na
    radio", oraz swiadectwa homologacji. Swiadectwa te,jesli posiadasz,i tak
    niewiele daja,bo oni sami na miejscu,za darmo (a nie jak kraza legendy za
    1000zl) robia homologacje.prawie zawsze sie przyczepia do czegos,ale ogolnie
    jest ok.Na podstawie tych badan skladasz wniosek o wydanie pozwolenia,i
    oplate w wys 82,50,- .Pozwolenie jest wazne na 10 lat.Teoretycznie dziala na
    wszystkie kraje,z ktorymi polska ma jakas umowe.W praktyce nie mam
    pojecia,jak to jest.z tego,co slyszalem,trzeba miec oprocz pozwolenia jego
    tlumaczenie.Pozwolenie jest IMIENNE,a nie na dany nadajnik.wiec jak radia
    uzywa kilka osob,to trzeba na podstawie oswiadczenia wlasciciela wyrobic
    kilka x 82,50.Nie radze isc z radiem niewiadomego pochodzenia,poniewaz kazde
    radio najpierw sprawzdaja w komputerze,i jesli okaze sie kradzione,maja
    obowiazek wezwac policje (bylem swiadkiem takiego zdarzenia, gdy wznawialem
    swoje pozwolenie).
    Pozdrawiam
    Konrad

  • 7. Data: 2003-11-07 05:16:04
    Temat: poprawka
    Od: "Konrad" <k...@n...poczta.fm>

    oczywiscie uzywanie,nie uRZywanie. ale to ta godzina chyba
    ~~~~~~~~
    Konrad

  • 8. Data: 2003-11-07 07:41:50
    Temat: Re: poprawka
    Od: "freelander" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Konrad" <k...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości
    > oczywiscie uzywanie,nie uRZywanie. ale to ta godzina chyba
    > ~~~~~~~~
    > Konrad

    polecam Wam grupę pl.cbradio , czy jakoś tak, pamiętam, że ten temat jest
    tam doszczętnie wałkowany i jest paru speców, którzy od lat w tym siedzą,
    pewnie nie jedne zęby na tymzjedli. Wiem, że były rozmowy nt. pozwoleń na
    stawianie anten na dachcach etc. używanie radiotelefonów itd.
    Dla zainteresowanych tematyką polecam stronę: www.radio.org.pl

  • 9. Data: 2003-11-07 16:50:56
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "Kubaz" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wiem
    > na czym polega wyrobienie takiej licencji.

    niestety to ty jestes w bledzie

    Dziennik Ustaw Nr 138 poz. 1162

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 6 sierpnia 2002 r.
    w sprawie urządzeń radiowych nadawczych lub nadawczo-odbiorczych, które mogą
    być używane bez pozwolenia.

    §1.1.

    3) Radia Obywatelskiego CB typu PUBLIC RADIO - PR 27;

    czyli pracujacych w podstawowje 40'tce, modulacji fm, mocy nie
    przekraczajacej 4 watow i posiadajacych swiadectwo homologacji
    czyli generalnie wiekszosc radii zarowno starych jak i nowych

  • 10. Data: 2003-11-07 16:52:04
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>