  • 61. Data: 2020-03-27 18:39:01
    Temat: Re: prawda was wyzwoli od pracy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5e7e346d$0$17350$6...@n...neostrad
    a.pl...

    >A na co się przygotowywała agencja rezerw miałowych? On przypadkie
    >nie jest właśnie od tego, żeby przygotowywać się na różne epidemie i
    >inne klęski żywiołowe?

    No i jakies tam maseczki miala.
    A przy okazji moze i miał do elektrowni ...

    J.

  • 62. Data: 2020-03-27 18:52:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.03.2020 o 18:39, J.F. pisze:

    > No i jakies tam maseczki miala.
    > A przy okazji moze i miał do elektrowni ...

    A to ona jest od tego żeby na wypadek epidemii czy innych problemów mieć
    jakieś maseczki? Bo jakieś to i ja miałem.

    --
    Shrek

  • 63. Data: 2020-03-27 21:34:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    >A to ona jest od tego żeby na
    >wypadek epidemii czy innych >problemów mieć
    >jakieś maseczki? Bo jakieś to i
    ja miałem

    Generalnie trochę racji masz. Ale gdyby miała miliardy tych maseczek na koronocostam
    a epidemia kraj nasz by ominęla to pewnie Sam byś linkował jak to marnują publiczną
    kasę.
    A co do miału- pewien jesteś że się jego zapasy nie przydadzą?
    Głupie pytanie zadałem?
    A jakby tak z poł roku temu TVN plus Wybiórcza napisały że ARM miliardy maseczek
    kupuje?
    Idioci?
    Sam byś tu dziwne teorie tworzył a memy sponsorowane były by przezłosliwe zapewne.

  • 64. Data: 2020-03-27 22:02:16
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-27 o 12:27, Olin pisze:
    > Ale w lutym 2020 już tak i rozpisali przetarg, który miał być
    > rozstrzygnięty ... jesienią. Za to w lutym w najlepsze b.r. skupowali miał
    > węglowy.

    Podobno miałem nie wolno palić. Po co oni to skupowali?
    Może to było złoto, a nie miał.

    --
    animka

  • 65. Data: 2020-03-27 22:44:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.03.2020 o 22:02, Animka pisze:

    > Podobno miałem nie wolno palić. Po co oni to skupowali?
    > Może to było złoto, a nie miał.

    Miałem nie wolno w piecach domowych palić. Musza być specjalne do tego
    skonstruowane.

    --
    Robert Tomasik

  • 66. Data: 2020-03-28 00:19:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.03.2020 o 21:34, Kris pisze:
> [...]
    koronocostam a epidemia kraj nasz by ominęla to pewnie Sam byś linkował jak to

    Genialne rozwiązanie. Jesteśmy od tego, żeby gromadzić zapasy na
    przykład na wypadek epidemii. Na wypadek jakby nie było epidemii to nie
    gromadźmy, za to kupujmy miał.

    > A co do miału- pewien jesteś że się jego zapasy nie przydadzą?
    > Głupie pytanie zadałem?

    To może inaczej - jeszcze bardziej niż miał przyda się kasa. Właśnie
    wymyśliłeś jak nic nie robić:P

    --
    Shrek

  • 67. Data: 2020-03-28 03:22:25
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-27 o 21:34, Kris pisze:
> [...]
    > Głupie pytanie zadałem?
    > A jakby tak z poł roku temu TVN plus Wybiórcza napisały że ARM miliardy maseczek

    Dbają spaślaki o swoje dupy, a do aptek NIKT nie dostarczył.
    Ktoś z tych bałwochwałów powinien już trochę dawniej rozdawać maseczki
    LUDZIOM!

    --
    animka

  • 68. Data: 2020-03-28 03:24:58
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Miałem nie wolno w piecach domowych palić. Musza być specjalne do tego
    > skonstruowane.

    Skoro nie wolno to dlaczego sprowadzali. To musiał być jakić przekręt.
    Górnicy ciężko pracują, a oni kombinują z miałem od Rosji.

    --
    animka

  • 69. Data: 2020-03-29 09:45:43
    Od: Kviat

    > Brak respiratorów w Polsce, to na szczęście chwilowo mit. Czy słyszałeś,
    > by kogokolwiek odpięto od respiratora, by podłączyć inną osobę, która po
    > prostu lepiej rokuje? Pytam, bo informacji w necie masa i może w Polsce
    > był taki przypadek.
    >
    > Po za tym od tych, co twierdzą, ze mamy za mało respiratorów chciałbym
    > usłyszeć ile ich dokładnie powinniśmy mieć i dlaczego akurat tyle, a nie
    > 10 mniej lub 20 więcej.

    Mit powiadasz?

    http://szpitalmiejski.elblag.pl/

    "(...)oraz na zakup niezbędnego sprzętu medycznego:

    kombinezony ochrony indywidualnej,
    maski ochronne FFP3, maski chirurgiczne,
    płyny do dezynfekcji rąk i powierzchni, urządzenia do odkażania,
    sprzęt medyczny: kardiomonitory, respiratory, kapsuła dla
    zakażonych pacjentów, ssaki elektryczne, pompy strzykawkowe, termometry,
    pulsoksymetry."

    Zapytaj w tym szpitalu, dlaczego zbierają na zakup respiratorów i
    dlaczego uważają, że mają ich za mało.
    I dlaczego o maseczki nie proszą agencji rezerw miałowych, tylko proszą
    ludzi o pieniądze żeby je samodzielnie kupić.

    Daj znać co odpowie ten przypadek.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 70. Data: 2020-03-29 13:27:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.03.2020 o 09:45, Kviat pisze:

    > Mit powiadasz?
    >
    > http://szpitalmiejski.elblag.pl/
    (...)
    > Zapytaj w tym szpitalu, dlaczego zbierają na zakup respiratorów i
    > dlaczego uważają, że mają ich za mało.

    Bo zawsze można ich mieć więcej, a jest okazja.

    > I dlaczego o maseczki nie proszą agencji rezerw miałowych, tylko
    > proszą ludzi o pieniądze żeby je samodzielnie kupić.

    Jesteś pewien, że nie poprosili. Kilka lat temu spotkałem sie z
    sytuacją, że Fundacja zbierała pieniądze, bo nie było endoprotez dla
    pacjentów. Potem pacjentom montowali endoprotezy przesłane przez NFZ,
    ale pieniędzy pacjentom nie zwracali.

    Zauważ, że tam są dwa rachunki. Jeden, to jakiegoś stowarzyszenia.
    Sądzisz, ze powołali to Stowarzyszenie w związku z COVID-19? Wpisz sobie
    w Google "Prośba o wsparcie w walce z koronawirusem COVID-19" Wyskakuje
    kilka stron zawsze zbierających środki, oraz kilka szpitali. W tych
    akurat brakuje?

    Nie twierdzę, że w tym wypadku jest to jakieś oszustwo, ale w każdym
    razie taki apel nie jest dowodem czegokolwiek.

    > Daj znać co odpowie ten przypadek.

    To nie mój pomysł. Sam napisz. Jeszcze lepsze światło dałoby napisanie
    do kilku innych szpitali, co to nie zbierają akurat z zapytaniem
    "czemu?". Mają nadmiar? Nie potrzebują? Może mają mniej kreatywne władze.

    --
    Robert Tomasik