  • 81. Data: 2024-08-26 21:25:40
    Temat: Re: prawa swiadka
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.08.2024 o 19:45, J.F pisze:
    > Czyli jak czytam czasem, ze policja szukała zaginionego dziecka ... to
    > sklerozę mam, czy ktos tu kłamie ?

    Nikt nie kłamie. Już wiele razy pisałem, ze poszukiwania osoby, to cały
    szereg różnych czynności. Po prostu przeszukiwanie terenu jest co do
    zasady realizowane nie przez policjantów. Po pierwsze to wynika z
    przepisów.

    Po drugie - ale to już moja prywatna opinia, czemu to tak zrobiono -
    bierze się to z tego, że zasadniczo większość strażaków jest
    przeszkolona w zakresie KPP, a w Policji pojedyncze osoby (u mnie w
    powiecie na ponad 500 osób mniej więcej ze 20~30 osób ma przeszkolenie).
    Po trzecie Policja nie ma plecaków ratowniczych, a jak się znajdzie
    zaginionego, to często konieczne jest udzielenie mu pomocy
    przedmedycznej. Po czwarte przy ograniczonych zasobach jest masa rzeczy
    do zrobienia takich, co to ich może tylko policjant zrobić, a teren może
    przeszukać zespół złożony z mieszanych ratowników górskich, strażaków i
    osób przypadkowych chętnych o pomocy.

    Jeśli chodzi o udział policjantów w przeszukiwaniu terenu, to po
    pierwsze ma to miejsce na samym początku, jeśli zawiadomienie dotyczy
    zaginięcia w danym momencie kogoś. Przykładowo dziecko nie wróciło ze
    szkoły. Kieruje się na miejsce patrol, a jak jest więcej, to i więcej.
    Jeden patrol w rozmowie z zawiadamiającym (jak dzwoni) ustala szczegóły,
    reszta szuka. Czemu tak? żeby bez sensu nie podrywać straży no i daj jej
    czas na zorganizowanie się. Bo przeszukania prowadzą przede wszystkim
    ludzie, którzy są "podrywani" z domu.

    Używa się czasem osób policyjnych, ale policyjne psy są szkolone na
    pracę "na śladzie". Zatem musi być wiadomo, skąd maja startować, a i
    miejsce to musi być niezadeptane. Psy do przeszukiwana terenu, to już
    są grupy poszukiwawczo-ratownicze.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 82. Data: 2024-08-26 21:27:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.08.2024 o 19:49, Shrek pisze:

    > Robert się po prostu zakiwał. Kwiat stwierdził że policja zajmuje się
    > poszukiwaniami, to Rober automatycznie stwierdził że Kwiatek racji mieć
    > nie może i się zapędził w kozi róg. Tak z Robertem bywa:P

    Kviat protestował przeciwko pokrywaniu kosztów przeszukania poboczy
    autostrady, to mu zwróciłem uwagę, ze jeśli już, to nie Policja.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 83. Data: 2024-08-26 21:28:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.08.2024 o 20:40, Shrek pisze:

    > I nawet te kilka kilometrów sprawia, że wiadomo gdzie raczej nie szukać.

    Nikt inaczej nigdy nie twierdził. Tylko, ze jak dziecko mówi, ze jest w
    Andrychowie i szukamy go w Andrychowie, to oczywiście warto sprawdzić,
    czy nie kłamie, ale nie jest to priorytet.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 84. Data: 2024-08-26 21:34:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.08.2024 o 21:01, Shrek pisze:

    > I tłumaczyłeś że dostajesz tylko lokalizację jednego BTSu z
    > azymutami - najczęściej 120 stopni. Eksperci twierdzą, że PLI CBD
    > robi to inaczej - https:// youtu.be/7kgwNnRItdU?t=161 Przypomnij -
    > gdzie znajdwała się nastolatka z Andrychowa - w lesie?

    Aż z ciekawości wysłuchałem. Po pierwsze mowa o systemie alarmowym 112,
    a w Andrychowie ona dzwoniła do ojca. Po drugie eksperci upraszczają
    pojęcie miasto / teren. Chodzi o ilość BTS-ów. W Andrychowie każda sieć
    ma ze dwa BTS-y z tego co pamiętam. Może to i miasto, ale trzeba
    rozumieć, co on mówią.

    Kolejny raz. Jak chcesz krytykować kogoś, to najpierw sam to z raz zrób,
    byś nie wyszedł na idiotę. Nie wystarczy znalezienie jakiegoś wyrwanego
    zdania. Trzeba jeszcze to zrozumieć.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 85. Data: 2024-08-26 22:08:10
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Kviat protestował przeciwko pokrywaniu kosztów przeszukania poboczy
    > autostrady,

    Bredzisz. Jak zwykle.

    "bo na razie jest tak, ze policja pewne koszty na poszukiwania poniosła,
    i czy ktoś nie powinien za to zapłacic..."

    Gdzie tu widzisz coś o przeszukiwaniu poboczy autostrady?

    > to mu zwróciłem uwagę, ze jeśli już, to nie Policja.

    Masz jakąś gonitwę myśli, bez związku zaczynasz bredzić o jakichś
    szkoleniach psów policyjnych, choć nikt nie pytał. Aż dziwne, że nie
    wspomniałeś, że policja musi szkolić rekrutów.
    Nie rozumiesz tego co czytasz, dopowiadasz sobie co chcesz, wylewasz
    jakiś swój strumień świadomości, a potem narzekasz, że nikt cię nie
    rozumie. Albo piszesz jakieś bzdury, a potem płaczesz, że nie napisałeś
    tego, co napisałeś.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 86. Data: 2024-08-26 22:08:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nikt inaczej nigdy nie twierdził. Tylko, ze jak dziecko mówi, ze jest w
    > Andrychowie i szukamy go w Andrychowie, to oczywiście warto sprawdzić,
    > czy nie kłamie, ale nie jest to priorytet.

    A mówiło gdzie jest?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 87. Data: 2024-08-26 22:11:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Aż z ciekawości wysłuchałem. Po pierwsze mowa o systemie alarmowym 112,

    Dane ma z PLI CBD. Jest interfejs - policja nie może zapytać?
    Ewentualnie CPR nie może?

    > Po drugie eksperci upraszczają
    > pojęcie miasto / teren. Chodzi o ilość BTS-ów. W Andrychowie każda sieć
    > ma ze dwa BTS-y z tego co pamiętam. Może to i miasto, ale trzeba
    > rozumieć, co on mówią.

    Pisałeś że da się z dokładnością do BTS i sekcji anteny. Tu ekspert mówi
    co innego.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 88. Data: 2024-08-27 00:36:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.08.2024 o 22:08, Kviat pisze:

    > Bredzisz. Jak zwykle.
    > "bo na razie jest tak, ze policja pewne koszty na poszukiwania poniosła,
    > i czy ktoś nie powinien za to zapłacic..."
    > Gdzie tu widzisz coś o przeszukiwaniu poboczy autostrady?

    A co przeszukiwali poza poboczem autostrady?

  • 89. Data: 2024-08-27 00:38:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.08.2024 o 22:11, Shrek pisze:

    > Dane ma z PLI CBD. Jest interfejs - policja nie może zapytać?
    > Ewentualnie CPR nie może?

    Te dane się automatycznie wyświetlają. Kogo zapytasz? Wyświetlacza?

    > Pisałeś że da się z dokładnością do BTS i sekcji anteny. Tu ekspert mówi
    > co innego.

    Tylko mówi o czym innym.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 90. Data: 2024-08-27 00:40:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.08.2024 o 22:08, Shrek pisze:

    > A mówiło gdzie jest?

    Z tego, co pamiętam, to informowało, ze nie doszło na autobus. Nie chce
    mi się teraz przeglądać tych wszystkich materiałów. Zresztą zapytanie o
    BTS-y poszło, tylko nie wróciło, zanim ją znaleźli.

    --
    (~) Robert Tomasik