  • 31. Data: 2024-08-24 08:23:41
    Temat: Re: prawa swiadka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.08.2024 o 19:01, J.F pisze:

    > Jesli nie chce powiedzieć ... no to się właśnie pytam, czy ma prawo
    > nie mówić :-)

    Może ale jej nie wolno - mówi że nie pamięta albo że odpowiedź naraża ją
    albo jej najbliższyh na odpowiedzialność karną i tyle. Nic jej nie
    udowodnią bo i jak?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2024-08-24 11:59:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.08.2024 o 08:23, Shrek pisze:
    > Może ale jej nie wolno - mówi że nie pamięta albo że odpowiedź naraża ją
    > albo jej najbliższyh na odpowiedzialność karną i tyle. Nic jej nie
    > udowodnią bo i jak?

    Albo udowodnią. My nawet nie wiemy, czego pytania dotyczą, a już chcemy
    oceniać, czy może kłamać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 33. Data: 2024-08-24 12:30:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.08.2024 o 18:53, J.F pisze:
    > Komunikat istotnie dziwny, tzn raczej te zeznania, o których mówi.

    Ja uważam, że po prostu "na odczepnego" dziennikarzom przekazano taki
    komunikat, a prawda jest zupełnie inna. Nawet, gdybym ją znał, to
    szanując wole same "zaginionej" nie wypadałoby to publikować. Jak ona
    sama będzie chciała, to udzieli wywiadu. A jak nie, to jej sprawa.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 34. Data: 2024-08-24 12:32:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.08.2024 o 19:54, J.F pisze:
    > Co tam dalej ma byc w tym śledztwie, to jest dobre pytanie, bo na
    > razie jest tak, ze policja pewne koszty na poszukiwania poniosła,
    > i czy ktoś nie powinien za to zapłacic...

    Poszukiwania ze śledztwem / dochodzeniem nie mają żadnego związku. To
    jest nawet zupełnie inna podstawa prawna.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 35. Data: 2024-08-24 12:45:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.08.2024 o 18:59, J.F pisze:
    > Tego było coś ze 100 osób. Może sie pochwalili, może tylko
    > powiedzieli, może mieli "służbowe" kamizelki. Powstały też pewne
    > spiskowe teorie z tym związane, więc może to i istotne.

    Nie widzę powodu, by miano to szczególnie ukrywać, tym nie mniej nadal
    uważam, że to, czy poszukiwana należy do takiego, czy innego kościoła
    nie jest informacją, która ogółowi społeczeństwa jest niezbędna do
    wsparcia poszukiwań. Natomiast należy pamiętać, ze te dane zostają w
    Internecie.

    > Czytelnik jest zainteresowany. Zresztą widać komuś powiedziała,
    > skoro dziennikarz wie.

    Myślę, że wie rodzina. Ponieważ sama zaginiona jest pełnoletnia, to
    zapewne tą "cenną" informacją postanowiono przepchnąć poszukiwania na
    wyższy poziom. Bo w tym konkretnym wypadku łatwo znaleźć w necie
    informacje, ze to nie pierwsza ucieczka tej dziewczyny, wiec zgodnie z
    przepisami zasadniczo Policja odnotowałaby ów fakt, jak wiele innych i
    na tym pozostała.

    > Pytanie tylko czy wie, czy tak sobie strzelił, ewentualnie ktoś inny
    > powiedział w trybie przypuszczającym czy pytającym, a ten się
    > czepił.

    To, to ja już w ogóle pomijam, ze to może być fałszywa informacja.

    > Lubie tak pośledzić wiadomości, bo po paru dniach się trochę
    > wyjaśnia, i widać, co pismaki potrafią zmyślić.

    Dokładnie tak jest. Wiesz, news, ze zaginęła 18to letnia dziewczyna jest
    taki średni. Zwłaszcza, że sama wyjechała z domu zabierając rzeczy -
    piszę o tej zaginionej w ciąży.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 36. Data: 2024-08-24 12:55:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Albo udowodnią.

    Niby jak?

    > My nawet nie wiemy, czego pytania dotyczą, a już chcemy
    > oceniać, czy może kłamać.

    Bo pytania nie mają znaczenia. Odpowiedź jest uniwersalna - nie wiem/nie
    pamiętam/odmawiam odpowiedzi w związku z 183kpk.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 37. Data: 2024-08-24 14:12:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.08.2024 o 12:55, Shrek pisze:

    > Niby jak?

    Nie wiemy, o jakie zeznania chodzi ale chcesz, by ktoś napisał coś
    mądrego na temat tego, jak można dowieść ich prawdziwości. Ty w ogóle
    czasem czytujesz, co sam piszesz?

    > Bo pytania nie mają znaczenia. Odpowiedź jest uniwersalna - nie wiem/nie
    > pamiętam/odmawiam odpowiedzi w związku z 183kpk.

    To dla Ciebie jest uniwersalna, bo nie mas zielonego pojęcia, o czym
    piszesz. Czytałeś choć raz art. 183 kpk?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 38. Data: 2024-08-24 15:33:01
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 23.08.2024 o 19:54, J.F pisze:

    > Co tam dalej ma byc w tym śledztwie, to jest dobre pytanie, bo na
    > razie jest tak, ze policja pewne koszty na poszukiwania poniosła,
    > i czy ktoś nie powinien za to zapłacic...

    Drugi raz?
    Przecież właśnie dlatego obywatele płacą policji podatkami, przez cały
    rok, czy są jakieś poszukiwania, czy nie ma.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 39. Data: 2024-08-24 15:41:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiemy, o jakie zeznania chodzi

    Jakikolwiek.

    > To dla Ciebie jest uniwersalna, bo nie mas zielonego pojęcia, o czym
    > piszesz. Czytałeś choć raz art. 183 kpk?

    Tak.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 40. Data: 2024-08-24 16:55:52
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 23.08.2024 o 19:57, J.F pisze:

    > Jakoś tak, ale fałszywe zeznania, to już poważna sprawa.

    We własnej sprawie może kłamać ile chce.