  • 141. Data: 2024-08-27 20:01:06
    Temat: Re: prawa swiadka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.08.2024 o 19:50, J.F pisze:

    > Ogólnie - jest to dość nowe, więc nie "przez lata".
    > Albo jak wolisz - było źle, i niedawno ktoś zmienił.

    Rozporządenie jest z 2008 roku więc już swoje lata ma.

    > Po drugie - służby ratunkowe nie są zbanowane, tylko dostają w
    > pierwszej kolejności.

    Więc policja wtedy też i wszelkie pierdolenie o tym że na 112 to mają a
    policja to ma jakieś sektory po 120 stopni jest bzdurą. Robertowi się to
    chyba z rozporządzeniem o retencji myli, a i tam nie wiemy co oni
    rzeczywiście przysyłają bo w rozporządzeniu są minimalne wymagania i
    całkiem prawdododobne że zapisują dokładnie tak samo jak w PLI CBD, bo
    po co mnożyć byty?

    > Po trzecie - poszukiwany musi zadzwonić na 112 ze swojego aparatu.

    Nie musi. Poszkodowany dzwoni do CPR i to CPR automatycznie odpytuje PLI
    CBD. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby odpytać o dowolny numer.

    > Po czwarte - nie wiemy, jaka tam jest dokładność.

    Wszyscy są zgodni - od kilkunastu metrów "w mieście" do kilku kilometrów
    na bezludziu.

    > Czy tak, jak się URE chwali, czy tylko "sektor BTS".

    Jak mam wierzyć dyrektorowi URE albo Robertowi...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 142. Data: 2024-08-27 20:07:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Aug 2024 19:21:15 +0200, Shrek wrote:

    > W tammtym wątku, czy potem?

    Raczej potem.

    > więc możliwości są, tylko kulsony się nie potrafią zorganizować.

    Być może.

    > Przecież CPR też jest "z zewnątrz".

    Nie, CPR jest powiadamiane przez siec, czy tez przez PLI, ale jak ktoś
    dzwoni do CPR.

    J.

  • 143. Data: 2024-08-27 20:09:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Aug 2024 13:11:06 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To nie jest w ogóle odpytywane. To się wyświetla operatorom
    > automatycznie równolegle z połączeniem.

    Jak poszukiwany sam dzwoni na 112.

    A jak chcecie znaleźć kogoś, kto nie dzowoni, to musicie zapytać

    J.

  • 144. Data: 2024-08-27 20:15:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.08.2024 o 20:07, J.F pisze:

    > Raczej potem.

    Jak potem to nie miala zastosowania do ówczesnego stanowiska Roberta:P

    > Być może.

    Raczej napewno - jeszcze trochę mnie wkurwicie i założycie następn temat
    to sprawdzę:P

    > Nie, CPR jest powiadamiane przez siec, czy tez przez PLI, ale jak ktoś
    > dzwoni do CPR.

    Wydaje mi się, że jednak to CPR odpytuje PLI... Ale w sumie - bez
    znaczenia - jest możliwość odpytania o konkretny numer.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 145. Data: 2024-08-27 20:20:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Aug 2024 20:15:29 +0200, Shrek wrote:

    > Raczej napewno - jeszcze trochę mnie wkurwicie i założycie następn temat
    > to sprawdzę:P

    Tylko trzeba jakis zgrabny powód miec ...

    > Wydaje mi się, że jednak to CPR odpytuje PLI... Ale w sumie - bez
    > znaczenia - jest możliwość odpytania o konkretny numer.

    A jaki tam masz aktualny nr rozporządzenia?

    Bo o ile pamiętam, jak sie odpyta, to informacje są okrojone.
    A jak delikwent dzwoni na 112, to mają być dokładne.

    J.

  • 146. Data: 2024-08-27 20:25:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.08.2024 o 20:20, J.F pisze:

    > Tylko trzeba jakis zgrabny powód miec ...

    Zaginięcie nastolatki zgłaszającej problem medyczny to jest raczej dobry
    powód.

    > A jaki tam masz aktualny nr rozporządzenia?

    Na stronie urzędu regulacji widzialem wczoraj dokumentację od
    interfejsu. Interfejs jest OIDP i nic nie popierdolilem (bo itikiem nie
    jestem) w XML.

    > Bo o ile pamiętam, jak sie odpyta, to informacje są okrojone.
    > A jak delikwent dzwoni na 112, to mają być dokładne.

    Ech... jak pisałem - sprawdzę jak mnie znów wkurwicie;) Jak chcesz tp
    sam sprawdź - na stronie urzędu jest.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 147. Data: 2024-08-27 20:30:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Aug 2024 20:01:06 +0200, Shrek wrote:

    > Rozporządenie jest z 2008 roku więc już swoje lata ma.

    Są jakieś nowsze.

    > Więc policja wtedy też i wszelkie pierdolenie o tym że na 112 to mają a
    > policja to ma jakieś sektory po 120 stopni jest bzdurą.

    Policja dostanie od CPR, o ile ktos zadzwoni na CPR.

> [...]
    > rzeczywiście przysyłają bo w rozporządzeniu są minimalne wymagania i
    > całkiem prawdododobne że zapisują dokładnie tak samo jak w PLI CBD, bo

    Możliwe, ze nie mnożyli, tylko odpisali ile to kosztuje.
    W tym xml od CPR też jest dokładność, więc mogą wysłać sektor z BTS i
    "10km".

    > Nie musi. Poszkodowany dzwoni do CPR i to CPR automatycznie odpytuje PLI
    > CBD. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby odpytać o dowolny numer.

    O ile pamiętam, to nie masz racji.

    > Wszyscy są zgodni - od kilkunastu metrów "w mieście" do kilku kilometrów
    > na bezludziu.

    A skąd te kilometry na odludziu?
    I kiedy te kilkanascie m w mieście?

    Bo mi sie wydaje, ze miastach dużych BTS gęsto, to i można rozmiar
    błędu ograniczyc.
    W Andrychowie było cos po dwa na sieć, więc raczej nie można.

    > Jak mam wierzyć dyrektorowi URE albo Robertowi...

    To żadnemu ? :-)

    J.

  • 148. Data: 2024-08-27 20:31:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Aug 2024 19:49:11 +0200, Shrek wrote:

    > No wiesz, w 99% nie ma po co szukać...
    >
    > BTW - za chwilę się okaże że każdy komisariat ma dostęp do lokalizacji
    > podobnie jak 112:P

    Bo chyba ma, tylko musi wewnętrzną pocztą/siecią własciwą komórkę, tzn
    własciwy wy/dział poprosić :-)

    J.

  • 149. Data: 2024-08-27 20:35:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Aug 2024 19:47:42 +0200, Shrek wrote:

    > Tak mi się wydaje że myli zagadnienia.

    > Obstawiam, że ten tajemniczy terminal to kom z zainstalowanym interfejse
    > właśnie do PLI CBD:P

    > Skoro tak dobrze im szło, to czemu nie znaleźli? A tak - antyterrorystów
    > montowali;)

    sie pospieszyłeś, to nie wiesz.
    Może na drugi dzień sierżant by poszedł, lub kogoś wysłał, może by
    motocykl nadal stał, może by go kulsoni zauważyli, nawet jakby
    busiarza nie zastali.

    A jakby nie zastali, to myślę, ze coś by zrobili ... przyszli drugi
    raz? Wezwanie w skrzynce zostawili ?
    Jest tam w ogóle skrzynka na listy ?

    J.

  • 150. Data: 2024-08-27 20:40:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.08.2024 o 20:30, J.F pisze:

    > Są jakieś nowsze.

    Dlatego podejrzewm, że nawet jak na początku służby nie miały dostępu,
    to przez ponad dekadę ktoś poszedł po rozum do głowy.

    > Policja dostanie od CPR, o ile ktos zadzwoni na CPR.

    Obstawiam, że policja ma "swoją rurkę".

    > Możliwe, ze nie mnożyli, tylko odpisali ile to kosztuje.

    Utrzymanie osobnych struktur baz danych zamiast jednej ustandaryzowanej
    też darmowe nie jest.

    > W tym xml od CPR też jest dokładność, więc mogą wysłać sektor z BTS i
    > "10km".

    Mogą, ale zgodnie z oświadczeniem chyba dyrektora tego nie robią. Jak
    masz do wyboru wierzyć ekspertowi z PLI albo Robertowi to kogo uznajesz
    za bardziej wiarygodnego?

    > O ile pamiętam, to nie masz racji.

    OK - zadanie na przyszłość - czy działalność PLI jest ograniczono tylko
    do CPR.

    > A skąd te kilometry na odludziu?

    Z tego że jak widzi jednego BTSa to na pochyłe drzewo i salomon nie naleje.

    > I kiedy te kilkanascie m w mieście?

    Kiedy widzi więcej BTSów.

    > Bo mi sie wydaje, ze miastach dużych BTS gęsto, to i można rozmiar
    > błędu ograniczyc.
    > W Andrychowie było cos po dwa na sieć, więc raczej nie można.

    Dwa wraz z magicznym parametrem (nie pamiętam nazwy ale dośc dokladnie
    określał odległość od BTSa) i sektorem 120 stopni to już dość dużo.

    > To żadnemu ? :-)

    Ja tam domyślnie nie wierzę Robertowi:P

    --
    Shrek