  • 41. Data: 2019-05-27 00:09:16
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.05.2019 o 21:16, Shrek pisze:

    > Dlaczego prawnej - to duchowny przestaje być osobą fizyczną? Jeśli
    > wiedział o przypadkach wykorzystania seksualnego dzieci, to jego
    > zasranym obowiązkiem było powiadomienie odpowiednich organów (i nie mam
    > na myśli biskupa).

    Wskaż, że czego ów obowiązek wynika, ale konkretnie z jakiego przepisu,
    to podyskutujemy. Jak znajdziesz ten przepis, to może po jego
    przeczytaniu sam zrozumiesz, że nie do końca to oczywiste.

  • 42. Data: 2019-05-27 00:16:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.05.2019 o 23:44, n...@o...pl pisze:

    > Tak. Jeżeli twój pracownik zabije w biurze klientkę, to wg ciebie firma nie ma
    > obowiązku tego zgłosić?

    Po pierwsze, to jeśli pracownik zabije klienta, to ne będzie to
    samooskarżenie firmy, bo nie ona zabiła. Po drugie mamy art. 240 kk, a
    tam co prawda inna czynność seksualna jest, ale mowa o "uzasadnionym
    podejrzeniu", a to już otwiera wiele możliwości interpretacyjnych.

  • 43. Data: 2019-05-27 00:23:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 May 2019 00:16:36 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Po pierwsze, to jeśli pracownik zabije klienta, to ne będzie to
    > samooskarżenie firmy, bo nie ona zabiła.

    A jak to szpital ? :-)

    Ale moze byc tez np fabryka pralek czy innego niebezpiecznego sprzetu.

    J.

  • 44. Data: 2019-05-27 00:26:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 May 2019 00:07:23 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie chce mi się dokładnie tego wątku badać, ale inna czynność seksualna
    > wobec nieletniego ma to do siebie, ze zgoda samego nieletniego, czy
    > nawet jego opiekuna prawnego tu nic nie zmienia. Mama sobie ją mogła
    > wysyłać. Roman P. powinien być na tyle ogarnięty, by tego nie robić.
    > Chyba, że nie znał wieku - uzasadniony błąd w tym zakresie by go
    > uniewinniał.

    Mowi, ze nie znal.

    A ponoc jeszcze amerykanskie prawodawstwo mowi, ze stosunek z
    nieletnim to gwalt, nawet jesli dobrowolny.

    J.

  • 45. Data: 2019-05-27 00:36:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.05.2019 o 23:07, J.F. pisze:

    > Ale mowimy o Watykanie ... no ciekaw jestem :-)
    > A kto w zasadzie jest tam obywatelem, bo dzieci urodzonych to chyba
    > nie ma :-)

    Nie chce mi się tego badać, ale nadal twierdzę, że utrzymywanie, że
    wszyscy obywatele danego kraju są dyplomatami jest niedorzeczne.

    > https://www.tvp.info/41241106/poznaniak-skazany-za-g
    walt-w-exeter-jest-juz-na-wolnosci

    Artykuł niedorzecznie próbuje sugerować, ze powodem zmiany wyroku była
    niepewność co do winy skazanego. To byłby jakiś absurd. Gdyby procesowo
    podważyć wine skazane, to nie można mu zamienić z tego powodu kary na
    nieco niższą. Trzeba by było go uniewinnić.

    Na ile znam prawo anglosaskie, to kara dożywocia wcale nie oznacza, ze
    gość do śmierci z wiezienia nie wyjdzie. Oni tam mają różne dziwne
    przepisy i trzeba by było zbadać, czy czasem odsiadując w Królestwie
    kary też by nie wyszedł. W Polsce w art. 37 określono maksymalną karę
    pozbawienia wolności na 15 lat za zgwałcenie i sąd tu wiele wiecej
    zrobić nie mógł.

  • 46. Data: 2019-05-27 00:47:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.05.2019 o 00:23, J.F. pisze:

    > A jak to szpital ? :-)
    > Ale moze byc tez np fabryka pralek czy innego niebezpiecznego sprzetu.

    Rozwiń, jak sobie wyobrażasz, by szpital kogokolwiek zabił. Cały? Tylko
    jego część? A może jednak jego pracownicy :-)

  • 47. Data: 2019-05-27 00:48:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.05.2019 o 00:26, J.F. pisze:

    > Mowi, ze nie znal.

    Trzeba by dowieść, że znał.

    > A ponoc jeszcze amerykanskie prawodawstwo mowi, ze stosunek z
    > nieletnim to gwalt, nawet jesli dobrowolny.

    To są różnice nieistotne. Przecież oni nawet słowa "gwałt" pewnie nie
    znają i używają jakiegoś angielskojęzycznego określenia. W każdym razie
    jest zabronione.

  • 48. Data: 2019-05-27 00:48:58
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Rozwiń, jak sobie wyobrażasz, by szpital kogokolwiek zabił.

    w Holandii są już odpowiednie szpitalne procedury

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 49. Data: 2019-05-27 00:52:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.05.2019 o 00:03, J.F. pisze:

    > No powinien, ale czy tez nie powinno byc to jasno napisane w jednym
    > miejscu ?

    W jakim sensie? Zazwyczaj jest w upoważnieniu i jest to jedno miejsce.

    > A ksiadz to nie funkcjonariusz ? :-)

    Rzuć okiem do art. 115 kk.

    > Pojecie dotyczy wszystkich, karalne niby tylko dla funkcjonariuszy ...
    > a nie tylko - art 296.
    > http://kielce.wyborcza.pl/kielce/1,47262,15948811,Pr
    ezes_Korony_przekroczyl_uprawnienia__ale_sledztwa.ht
    ml

    Wykazanie, że sprzedaż nieruchomości przez nieuprawnionego jest
    działaniem na szkodę osoby prawnej jest skrajnie nieprawdopodobne. nie
    dość, ze osoba prawna dostaje należną cenę, to jeszcze nadal jest
    właścicielem nieruchomości.

    Czemu?

  • 50. Data: 2019-05-27 00:53:53
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Trzeba by dowieść, że znał.

    to nie ma znaczenia, uprawiał seks z 13-latką, powinien spytać się przed
    seksem ile ma lat, nieznajomość prawa szkodzi:)

    btw okoliczności wskazują, że postanowił zgwałcić 13-latkę wbrew jej
    woli, dosypał czegoś do drinka, ewentualnie odurzył drinkiem, to są
    proste sprawy, rozumiem tę waszą żydoską solidarność, ale w hameryce
    mają inne prawo:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"