  • 31. Data: 2019-05-26 19:37:28
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.05.2019 o 14:06, Shrek pisze:

    > Z przekroczeniem prędkości to nie wiem, ale jak przeleci przypadkiem
    > nieletniego, to go przenoszą do innej parafi.

    Może PRZYPADKIEM kogoś przelecieć? Tak niechcący? No i to nie Polska go
    przenosi, a Kościół Katolicki. Kościół nie jest z kolei organem ścigania
    i nie wiem, dlaczego tego od niego oczekujesz. Kościół robi to, co uważa
    dla niego za najlepsze. Przeniesienie do innej parafii przecież nie
    powoduje, że nie można tej osoby ścigać. Chwilowo zmniejsza nawet szanse
    na wpływanie przez samego podejrzanego na zeznania świadków. Nie idź za
    owczym pędem osób krytykujących dla zasady Kościół.

  • 32. Data: 2019-05-26 20:40:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Może PRZYPADKIEM kogoś przelecieć? Tak niechcący?

    Np ponoć - biskup mówił, ze to przez dzieci.

    > Kościół robi to, co uważa
    > dla niego za najlepsze.

    Hmmm - ale to chyba sprzeczne z polskim prawem - jak wiesz o
    przestępstwie, to chyba masz obowiązek powiadomić organy.

    > Nie idź za
    > owczym pędem osób krytykujących dla zasady Kościół.

    Kiedy ta krytyka jest słuszna. Wpierali przestępców w swoim gronie -
    teraz zbierają za to zasłużone lanie. Czemu miałbym nie krytykować
    kościoła w tej sprawie, skoro to słuszne? Jak najbardziej krytykuje i
    dziwię się jeśli ktoś uważa inaczej.

    Shrek

  • 33. Data: 2019-05-26 20:55:22
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Np ponoć - biskup mówił, ze to przez dzieci.

    No tacy obrońcy Polańskiego mówili że matka 13-latkę wysłała wiec
    Wielki Reżyser Polański w Hollywood ma dupę krytą że hej! ;-)

    > Hmmm - ale to chyba sprzeczne z polskim prawem - jak wiesz o
    > przestępstwie, to chyba masz obowiązek powiadomić organy.
    > [...]

    Taki obowiązek samooskarżenia się osoby prawnej?

    Nie mam nic przeciw obowiązkowi każdego pracownika doniesienia
    policji/prokuraturze o każdym podejrzeniu wobec szefa czyli
    wrednego kapitalisty krwiopijcy! ;-)

    Weź ty może pierdol ZNACZNIE BARDZIEJ PRECYZYJNIE bo twoje super
    uproszczone podejście ma BARDZO daleko idące konsekwencje
    nawet jak masz sporawo racji.

    --
    A. Filip

  • 34. Data: 2019-05-26 21:16:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.05.2019 o 20:55, A. Filip pisze:

    > Taki obowiązek samooskarżenia się osoby prawnej?

    Dlaczego prawnej - to duchowny przestaje być osobą fizyczną? Jeśli
    wiedział o przypadkach wykorzystania seksualnego dzieci, to jego
    zasranym obowiązkiem było powiadomienie odpowiednich organów (i nie mam
    na myśli biskupa). Jeśli tego nie robił, bo myślał, że w ten sposób
    chroni swoją organizację, to teraz ta organizacja ponosi tego
    konsekwencje. Nie rozumiem czemu miałbym tej organizacji za taki stan
    rzeczy nie krytykować.

    Kościół katolicki ma tylko jedną zaletę, ale na tej grupie nie wypada o
    niej głośno mówić, bo podpadałoby to pewnie pod paragrafy związane z
    rasizmem i obrażaniem uczuć religijnych. Ale to bardzo nisko ustawiona
    poprzeczka.

    Shrek

  • 35. Data: 2019-05-26 23:07:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 May 2019 19:31:51 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie każdy obywatel obcego państwa jest dyplomatą.

    Ale mowimy o Watykanie ... no ciekaw jestem :-)

    A kto w zasadzie jest tam obywatelem, bo dzieci urodzonych to chyba
    nie ma :-)

    > Możesz jakiś link? Bo trochę trudno komentować, nie wiedząc, o czym piszesz.

    https://www.tvp.info/41241106/poznaniak-skazany-za-g
    walt-w-exeter-jest-juz-na-wolnosci

    J.

  • 36. Data: 2019-05-26 23:44:02
    Od: n...@o...pl

    w <a...@w...eu>, "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

    > Taki obowiązek samooskarżenia się osoby prawnej?

    Tak. Jeżeli twój pracownik zabije w biurze klientkę, to wg ciebie firma nie ma
    obowiązku tego zgłosić?

    Ps. Ech, filipku...

  • 37. Data: 2019-05-26 23:45:56
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-05-26 o 20:55, A. Filip pisze:
    > No tacy obrońcy Polańskiego mówili że matka 13-latkę wysłała wiec
    > Wielki Reżyser Polański w Hollywood ma dupę krytą że hej!;-)

    Na Polańskiego nie mogę patrzeć. Nie cierpię tego typa. Przestałam
    ogladać jego filmy.
    tylko dlaczego ta matka wysłała małoletnią córkę na noc do domu, w
    którym bylo dwóch chłopów. Co to za matka :-(

    --
    animka

  • 38. Data: 2019-05-26 23:58:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.05.2019 o 20:40, Shrek pisze:

    > Np ponoć - biskup mówił, ze to przez dzieci.

    Ja nie pytam przez co. To dość złożony problem, zwłaszcza w wypadku tak
    złożonej materii, jak seks. Ja pytam, czy - Twoim zdaniem -można sie
    tego nieumyślnie dopuścić. Bo ja sobie nie wyobrażam czego takiego, ale
    może mam za małą wyobraźnię.

    > Hmmm - ale to chyba sprzeczne z polskim prawem - jak wiesz o
    > przestępstwie, to chyba masz obowiązek powiadomić organy.

    Po pierwsze mamy coś takiego, jak tajemnicę spowiedzi. Jest ona nawet w
    prawie świeckim honorowana. Po drugie - i hierarchowie często się tak
    tłumaczą - czasem nie do końca wiadomo, jak tam było. Pomówionego
    przenosi się na wszelki wypadek, ale podstaw do zawiadomienia nie ma.

    Oczywiście teraz wychodzą na jaw sytuacje, gdzie zarzut był oczywiście
    prawdziwy. Tyle tylko, że teraz dziennikarze polują na wszystkie
    przypadki pomówień i dopatrują się za każdym razem tuszowania. Kazdy
    głos rozsądku, ze coś wymaga zbadania jest stygmatyzowany, jako obrona
    pedofilii.

> [...]
    > teraz zbierają za to zasłużone lanie. Czemu miałbym nie krytykować
    > kościoła w tej sprawie, skoro to słuszne? Jak najbardziej krytykuje

    Moim zdaniem to problem podobny, do tego z AED. Nie dopuszczasz po
    prostu innego punktu widzenia albo tego, że ktoś podejmuje decyzje
    taktyczne na podstawie posiadanej w danym momencie wiedzy, a nie na
    podstawie tego, co ustalono "po latach" i po prostu może się pomylić.

  • 39. Data: 2019-05-27 00:03:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 May 2019 23:18:29 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Notariusz powinien wiedezieć, że osoba reprezentująca osobę prawną ma
    > być należycie umocowana, by transakcja była ważna.

    No powinien, ale czy tez nie powinno byc to jasno napisane w jednym
    miejscu ?

    > Pojęcie "przekroczenia uprawnień" dotyczy funkcjonariusza.

    A ksiadz to nie funkcjonariusz ? :-)

    Pojecie dotyczy wszystkich, karalne niby tylko dla funkcjonariuszy ...
    a nie tylko - art 296.

    http://kielce.wyborcza.pl/kielce/1,47262,15948811,Pr
    ezes_Korony_przekroczyl_uprawnienia__ale_sledztwa.ht
    ml

    Ale nie mozesz mowic, ze oszust :-)

    J.

  • 40. Data: 2019-05-27 00:07:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No tacy obrońcy Polańskiego mówili że matka 13-latkę wysłała wiec
    > Wielki Reżyser Polański w Hollywood ma dupę krytą że hej! ;-)

    Nie chce mi się dokładnie tego wątku badać, ale inna czynność seksualna
    wobec nieletniego ma to do siebie, ze zgoda samego nieletniego, czy
    nawet jego opiekuna prawnego tu nic nie zmienia. Mama sobie ją mogła
    wysyłać. Roman P. powinien być na tyle ogarnięty, by tego nie robić.
    Chyba, że nie znał wieku - uzasadniony błąd w tym zakresie by go
    uniewinniał.

    > Taki obowiązek samooskarżenia się osoby prawnej?

    Ba! Przecież to nie osoba prawna dopuszcza sie przestępstwa, tylko jej
    "pracownik".

> [...]
    >
    > Weź ty może pierdol ZNACZNIE BARDZIEJ PRECYZYJNIE bo twoje super
    > uproszczone podejście ma BARDZO daleko idące konsekwencje

    Racji ma sporo tylko i wyłącznie na płaszczyźnie etycznej. Od hierarchy
    kościelnego można oczekiwać ponadprzeciętnej charyzmy i etyki. Ja bym w
    tym wypadku oczekiwał po nim, że zrobi wszystko, by zapobiec dalszej
    krzywdzie. Czy konieczne tu jest doniesienie do organów ścigania, to już
    wymaga oceny danej jednostkowej sytuacji.