  • 261. Data: 2019-06-11 20:55:23
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2019 o 20:02, J.F. pisze:

    > Ja bym tam powiedzial, ze 99%.
    > Beton slabo przewodzi prad, a przeciez na nim parkiet/panele/wykladzina.

    Nie tak na to patrzysz. Jak bardzo słabo przewodzi to różnicówka by nie
    wywaliła ale... skoro prąd nie płynie, to gdzie tu niebezpieczeństwo?:P

    > No dobra - w nowych instalacjach z 50% - moze przegryzie do przewodu
    > ochronnego i roznicowka zadziala.
    > Ale przeciez sa tez stare instalacje i PE tam nie ma.

    Tam gdzie nie ma PE, nie ma też różnicówki. Przynajmniej w teorii. A co
    do różnicówki - uzyskanie stanu, że cały prąd płynie przez człowieka od
    fazy do neuralnego (zero dla nieelektyków) jest wystarczająco ciężkie.
    Utrzymanie tego stanu, to już trzeba się postarać - więc albo wywali od
    razu, albo po chwili.

    > I nie ma obowiazku zmodernizowac.

    Dlatego dodałem "współcześnie".

    Shrek

  • 262. Data: 2019-06-11 22:01:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Nie tak na to patrzysz. Jak bardzo słabo przewodzi to różnicówka by
    >nie wywaliła ale... skoro prąd nie płynie, to gdzie tu
    >niebezpieczeństwo?:P

    niebezpieczentwo, jak dziecko zacznie gryzc kabel i dogryzie sie do
    zyly fazowej i zerowej.

    Albo tak, jak w przykladzie - wystawaly dwa druty i dziecko chwycilo
    oba.

    >Tam gdzie nie ma PE, nie ma też różnicówki. Przynajmniej w teorii.

    W praktyce tez.
    Ale czy to znaczy, ze trzeba oskarzyc wlasciciela starego mieszkania,
    lub ze nie moze on go wynajmowac ?

> [...]
    >wystarczająco ciężkie. Utrzymanie tego stanu, to już trzeba się
    >postarać - więc albo wywali od razu, albo po chwili.

    Bardzo latwe - chwyc fazowy i neutralny i zobacz po jakim czasie
    wywali roznicowka :-P
    Mozesz nawet boso stac na podlodze.

    J.

  • 263. Data: 2019-06-11 22:07:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 11.06.2019 o 11:53, J.F. pisze:

    >Widać wtedy się mniej bali. Teraz nawet dobrze strajku nie potrafią
    >zrobić;)

    No nie bylo co chwila "prokurator zarzucil brak opieki".

    Ale ryzykowac, ze ktorys sie spozni i trzeba bedzie zostawic dyzurnego
    nauczyciela i wracac pociagiem ?

    Odwazni, glupi, pedofile - noc w hotelu z dzieckiem ... zaraz, w jakim
    hotelu, na dworcu przy ludziach :-)

    Czy moze milicja bez problemu takie dzieci odsylala, wystarczylo
    odebrac na dworcu docelowym :-)

    Albo samolot czarterowy i mogl poczekac godzine, dwie ...

    J.

  • 264. Data: 2019-06-11 22:42:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2019 o 22:07, J.F. pisze:

    > Albo samolot czarterowy i mogl poczekac godzine, dwie ...

    Lotowski, ale wszystkie miejsca wykupione przez wycieczkę, więc prawie
    czarter;) Pewnie i by poczekał, bo to lot po 20 więc pewnie nigdzie
    dalej nie leciał ale nie wiem jak wtedy z łącznością było. Generalnie
    inne czasy.

    Shrek

  • 265. Data: 2019-06-11 22:50:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2019 o 22:01, J.F. pisze:

    > niebezpieczentwo, jak dziecko zacznie gryzc kabel i dogryzie sie do zyly
    > fazowej i zerowej.

    Musiałoby się najpierw dogryźć do N potem do L - już masz 50%. Dalej
    musiałoby być naprawdę solidnie odizolowane od ziemi. I tak jak pisałem
    trudno to uzyskać, jeszcze trudniej utrzymać - niech będzie w fachowych
    "trzewikach dielektycznych". Jak go trzepnie to się przewróci i już
    popłynie do ziemi - różnicówka wywala. Generalnie naprawdę trzeba mieć
    dużego pecha albo umiejętności żeby nie wywaliła bo zamknie się między L
    a N. Już prędziej będzie po prostu... zepsuta.

    > Albo tak, jak w przykladzie - wystawaly dwa druty i dziecko chwycilo oba.

    Ale tam nie było różnicówki, więc ma się nijak do naszych rozważań.

    > W praktyce tez.
    > Ale czy to znaczy, ze trzeba oskarzyc wlasciciela starego mieszkania,
    > lub ze nie moze on go wynajmowac ?

    Nie - oficjanie różnicówka w zasadzie nie powinna nigdy zadziałać w ten
    sposób, że prąd płynie przez człowieka i dlatego wywala - to jest taka
    ostatnia linia - oficjalie się takiej sytauacji nie rozważa - między
    innymi dlatego nie stosuje się różnicówek w układzie TN-C (dwużyłowym),
    z naciskiem na między innymi - jaka jest prawdziwa przyczyna poznasz po
    lekturze elektrody:P

    A tam po prostu była zrąbana instalacja...

    > Bardzo latwe - chwyc fazowy i neutralny i zobacz po jakim czasie wywali
    > roznicowka :-P
    > Mozesz nawet boso stac na podlodze.

    Jak będę stał na podłodze na bosaka, to momentalnie. Potwierdzone info -
    sprawdziłem wcześniej;)

    Shrek

  • 266. Data: 2019-06-11 22:58:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Musiałoby się najpierw dogryźć do N potem do L - już masz 50%.

    Imo moze odwrotnie. Na samym L roznicowka nie zadziala.

    >Dalej musiałoby być naprawdę solidnie odizolowane od ziemi.

    No i jest.
    wykladzina, panele, styropian, beton i dopiero zbrojenie :-)

> [...]
    >prostu... zepsuta.

    >Ale tam nie było różnicówki, więc ma się nijak do naszych rozważań.

    trzech rak nie ma, wiec szansa ze nie chwyci za PE jest spora :-)

> [...]
    >(dwużyłowym), z naciskiem na między innymi - jaka jest prawdziwa
    >przyczyna poznasz po lekturze elektrody:P

    Ja wiem - bedzie wywalala co chwila.

    >A tam po prostu była zrąbana instalacja...

    W sumie, to trudno powiedziec co tam bylo.
    Ale wychodzi na to, ze druty pod napieciem wystawaly ze sciany.
    A moze z dzwonka ?

    Daj filmik :-)

    J.

  • 267. Data: 2019-06-11 23:00:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >prawie czarter;) Pewnie i by poczekał, bo to lot po 20 więc pewnie
    >nigdzie dalej nie leciał ale nie wiem jak wtedy z łącznością było.

    Nie ma pasazerow, to nie odleci.
    Ale czy pilot bedzie czekal, czy pojdzie do domu ... a potem z braku
    lacznosci przyjdzie dopiero rano :-)

    J.

  • 268. Data: 2019-06-11 23:16:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2019 o 22:58, J.F. pisze:

    > Imo moze odwrotnie. Na samym L roznicowka nie zadziala.

    Zadziała. Zawsze czegoś dotknie.

    > No i jest.
    > wykladzina, panele, styropian, beton i dopiero zbrojenie :-)

    To sprawdź (to ironia i nie należy traktować tego jako próby namówienia
    do samobójstwa - nie rób tego w domu):P

    > trzech rak nie ma, wiec szansa ze nie chwyci za PE jest spora :-)

    Ale gdzieś zawsze ucieknie.

    > Ja wiem - bedzie wywalala co chwila.

    A niby czemu? Pisałeś, że tak dobrze wszystko odizolowane od ziemi:P Nie
    - nie dlatego. Dlatego, że niewolno. A dlaczego niewolno... to jest
    pytanie;)

    > W sumie, to trudno powiedziec co tam bylo.
    > Ale wychodzi na to, ze druty pod napieciem wystawaly ze sciany.

    Czyli raczej dobra nie była:P

    > Daj filmik :-)

    Ja tam swoich fakapów nie filmuję;) Może w którymś odcinku yutubowego
    elektryka z jedną brwią będzie. A tak na poważnie - wpadłem na
    "doskonały" pomysł, że nie będę wyłączał bo z drabinki "prezes" nie
    dosięgałem do bezpiecznika (swoją droga tak nie wolno robić
    rozdzilnicy). Drabinka jak można obejrzeć przed pałacem plastikowa,
    wykabinowałem, ze jedną reką na plastikowej drabinie... I było dobrze,
    dopóki nie dotknąłem ściany drugim łokciem. Wywaliło.

    Shrek

  • 269. Data: 2019-06-11 23:17:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2019 o 23:00, J.F. pisze:

    > Nie ma pasazerow, to nie odleci.
    > Ale czy pilot bedzie czekal, czy pojdzie do domu ... a potem z braku
    > lacznosci przyjdzie dopiero rano :-)

    Nigdy się nei dowiemy, bo gówniaki przyszły na czas:P

    Shrek

  • 270. Data: 2019-06-12 04:28:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To musiałby być naprawdę duży pech. Nie mówię, że to niemożliwe, ale
    > trudne do osiągnięcia. Powiedzmy raz na 50 przypadków - prędzej nie
    > zadziała, bo uszkodzona;)

    Gówniaki som zdolne. Sam będąc jakoś tak koło 11-12 chyba, naprawiałem
    lampę na łózku po czym usnąłem sobie zostawiwszy luzem i pod prądem,
    niezaizolowany kabel. Wypaliłem sobie tym dziurę w przedramieniu się nie
    budząc.

    --
    Marcin