  • 121. Data: 2019-05-29 20:48:18
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 29.05.2019 o 20:44, A. Filip pisze:
    > Ja nie mam (niemal) NIC przeciw temu by KRK odpowiadał za księdza na
    > etacie jak szkoła za nauczyciela na etacie.

    aijli ajlo

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 122. Data: 2019-05-29 20:49:17
    Od: Kviat

    > Ale ksiądz sobie sam ubezpieczenie płaci,

    Nie, nie płaci sam sobie.

    I nie rozumiem dlaczego to powtarzasz, skoro wcześniej dowiedziałeś się,
    że to nie jest prawda.
    Dlaczego to robisz?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 123. Data: 2019-05-29 20:57:05
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Oczywiście, ale ksiądz w Kościele nie pracuje. On prowadzi własną
    > działalność duszpasterską. Organista bywa zatrudniony. Kościelny. Ale
    > ksiądz sobie sam ubezpieczenie płaci, chyba, ze jest gdzieś zatrudniony.
    > Na tym polegała "kombinacja" z religią nauczaną w szkołach. Państwo dało
    > im ubezpieczenie społeczne i stałą pensję.

    Czy dyrektor szkoły osobiście wybiera kogo zatrudni jako katechetę a KRK
    nie ma na to wpływu? AFAIR Katecheta *NIE JEST* nauczycielem całkiem
    takim samym jak inni nauczyciele.

    Ze względu na "nietypową/szczególną sytuacje" KRK jest szeroko
    wystawiony na odpowiedzialność (cywilną) za działania księży ale z całą
    pewnością jest to odpowiedzialność automatyczna w sensie prawa cywilnego.

    --
    A. Filip

  • 124. Data: 2019-05-29 21:13:38
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 29.05.2019 o 20:49, Kviat pisze:
    > Pozdrawiam
    > Piotr

    a ja nie pozdrawiam, zdychaj !

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 125. Data: 2019-05-29 21:14:21
    Od: u2 <u...@o...pl>

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 126. Data: 2019-05-29 21:18:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Oczywiście, ale ksiądz w Kościele nie pracuje. On prowadzi własną
    > działalność duszpasterską.

    Poważnie są na śmieciówkach i każdy ma jednosobowy kościół?

    > Ale
    > ksiądz sobie sam ubezpieczenie płaci

    Awcalebonie. 80% jego ubezpieczenia płaci fundusz kościelny.

    Shrek.

  • 127. Data: 2019-05-29 21:23:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    https://diecezja.waw.pl/46

  • 128. Data: 2019-05-29 21:25:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > wystawiony na odpowiedzialność (cywilną) za działania księży ale z całą
    > pewnością jest to odpowiedzialność automatyczna w sensie prawa cywilnego.

    Wskażesz jakieś źródło? Czy to jest Twoje stanowisko.

  • 129. Data: 2019-05-29 21:26:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.05.2019 o 21:18, Shrek pisze:

    > Poważnie są na śmieciówkach i każdy ma jednosobowy kościół?

    https://diecezja.waw.pl/46

    > Awcalebonie. 80% jego ubezpieczenia płaci fundusz kościelny.

    Jesli nawet tak jest, to nadal nie powoduje, ze ejst jego pracodawcą.

  • 130. Data: 2019-05-29 21:28:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]

    > Czy firma odpowiada za działania swoich pracowników nie związane (dość
    > silnie) z pracą w firmie? Czy molestowanie nieletnich wchodzi w zakres
    > obowiązków księdza? Uważaj na jakie ryzyko odpowiedzialności cywilnej
    > ochoczo wystawiasz samorządy odpowiedzialne za szkoły/nauczycieli.
    > Taka linia obrony jest "średnio silna" i całą pewnością nie zawsze
    > obroni KRK (w Polsce) od odpowiedzialności ale to nie jest coś do
    > "przełamania z marszu" (z nielicznymi wyjątkami).
    >
    > Ja nie mam (niemal) NIC przeciw temu by KRK odpowiadał za księdza na
    > etacie jak szkoła za nauczyciela na etacie.

    Ja też nie mam, tylko trzeba by było do tego jakąś ustawę, albo co. Po
    za tym, to Kościół, to w większości wierni, a nie duchowni.