  • 101. Data: 2019-05-29 08:13:34
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat pisze:

    > Zaraz, zaraz. To się kupy nie trzyma.
    > Czyli jak ksiądz nie zgwałcił dziecka podczas mszy, albo podczas
    > chrztu, tylko przed, albo po, to wszystko w porządku? Można
    > powiedzieć, że zrobił to nie w ramach kościoła?

    W ramach odszkodowań/prawa cywilnego? Powiedzieć można a tyle skutecznie
    że porządny sąd najczęściej _szybko_ nie rozstrzygnie.

    > To ksiądz jest księdzem tylko w trakcie posługi kapłańskiej, a nie
    > całą dobę?
    > Dziwne, że jeszcze nie wpadli na to, że celibat ich też obowiązuje
    > tylko podczas posługi kapłańskiej.

    Wymóg celibatu jest (jeszcze) wpisany do prawa świeckiego? :-)

    > I co z tymi na etatach w urzędach i szpitalach? Dlaczego etat, a nie
    > umowa-zlecenie na pół godziny, gdy chory pacjent wezwie go na pół
    > godziny posługi?

    Podejdź do tego z punktu widzenia logiki świeckiego prawa (pracy).
    Jeśli księdza na etacie w urzędzie/szpitalu wybrał sobie sam
    urząd/szpital to IMHO mogłoby to wskazywać dominującą odpowiedzialność
    po linii urzędu/szpitala. Jeśli jest to wybór "narzucony przez biskupa"
    to odpowiedzialność urzędu/szpitala zostaje dość znacząco ograniczona
    jeśli mają choć "prawo do zwolnienia".
    Jak z tym jest (bo mi się nawet szukać nie chciało)?

    --
    A. Filip

  • 102. Data: 2019-05-29 08:15:50
    Od: ń <...@...n>

    Onkolog nie musi chorować na raka itp. itd.
    Poza tym mogą poczuć powołanie w wieku przykładowo 22-26 lat.
    Do tego w stan mogą wstąpić wdowcy.
    Itp. itd.
    Byłeś zgwałcony, że udajesz specjalistę w temacie?

    -----
    > (co nie przeszkadza im być specjalistami w tej dziedzinie i nawet przygotowywać do
    życia w małżeństwie innych)

  • 103. Data: 2019-05-29 08:21:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > oczywiste i wymaga zbadania każdego przypadku z osobna. Nie można a'
    > priori założyć, że ksiądz zawsze działa w ramach działalności Kościoła.

    Ani w drugą stronę. Jeśli wykorzystuje autorytet kościoła i religii, to
    jak najbardziej punkt zaczepienia jest, Reszta w rękach sądu.

    Shrek

  • 104. Data: 2019-05-29 08:29:50
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ń <...@...n> pisze:

> [...]
    > Do tego w stan mogą wstąpić wdowcy.
    > Itp. itd.
    > Byłeś zgwałcony, że udajesz specjalistę w temacie?

    <ironia> Żaden facet nie powinien być ginekologiem, co on tam może
    rozumieć?! </ironia>

    --
    A. Filip

  • 105. Data: 2019-05-29 09:48:07
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Co, jeśli skłamie?

    to nie będzie go usprawiedliwiać, gwałciciel to gwałciciel, nawet jeśli
    żydoski gwałciciel, czyli twój ziomal z gazowni:)

    > Jak dosypał czegoś, to wiek dziewczyny ma drugorzędne znaczenie. Jak
    > nawet będzie miała 20 lat, to nadal będzie przestępstwo.

    widzisz, czyli twój żydoski ziomal z gazowni to przestępca:))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 106. Data: 2019-05-29 12:03:41
    Od: n...@o...pl

    w <5cedb942$0$516$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Tobie nakazuje. Twojej firmie nie. Firma, to twór prawny. Osoba prawna
    > nie może popełnić przestępstwa. Może, na zasadach opisanych w ustawach,
    > odpowiadać za przestępstwa popełnione przez osoby działające w jej
    > imieniu, ale to musi z czegoś wynikać.

    Reasumując:
    - jeżeli ja się o tym dowiem to muszę zgłosić

    Więc jeżeli biskup się o tym dowie, to też musi zgłosić.

  • 107. Data: 2019-05-29 12:18:51
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:
    > w <5cedb942$0$516$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik

    > Reasumując:
    > - jeżeli ja się o tym dowiem to muszę zgłosić
    >
    > Więc jeżeli biskup się o tym dowie, to też musi zgłosić.

    Biskup MUSI donieść o także o podejrzeniu popełnienia przestępstwa
    "nie doniesienia" przez osobę która jemu/KRK doniosła zamiast prokuraturze?

    Biskup się dowiaduje "od kogoś" zwykle spoza hierarchii KRK.
    Jeśli biskup ma mieć (bezwzględny) obowiązek donieść na
    policję/prokuraturę to ta osoba tym bardziej. Jeśli biskup
    popełnia przestępstwo nie donosząc to ta osoba tym bardziej.

    Jak pisałem dla mnie nie doniesienie przez biskupa na
    policję/prokuraturę "zamiast donoszącego TYLKO do KRK"
    zaczyna wyglądać naprawdę fatalnie _prawnie_ gdy dopiero
    złożenie do kupy kilku doniesień zaczyna wyglądać poważnie.
    [ Najbardziej oczywisty przypadek, inne możliwe]

    --
    A. Filip

  • 108. Data: 2019-05-29 14:46:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 27.05.2019 o 19:23, Shrek pisze:

    >Ale w wypadku zabójstwa masz twardy dowód - zwłoki.

    No chyba, ze sprawa Ewy Tylman.

    J.

  • 109. Data: 2019-05-29 15:01:00
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 29.05.2019 o 14:46, J.F. pisze:

    > No chyba, ze sprawa Ewy Tylman.

    skazywano za zabójstwa i w poszlakowych procesach:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 110. Data: 2019-05-29 15:04:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No chyba, ze sprawa Ewy Tylman.

    Przypomnnę tylko w jakim kontekście rozmawiamy o tym czy pedofilia jest
    ściana z urzędu - o przestępstwach ściganych z urzędu każdy jest
    zobowiązany zawiadomić organy.

    Shrek