  • 21. Data: 2007-08-06 10:16:11
    Temat: Re: prawa autorskie zdjęcia a wolność osobista
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 06 Aug 2007 11:25:37 +0200, Robert Osowiecki napisał(a):

    > Serio? No to zdjęcie jest widoczne na całym świecie... :> Mogę mieć
    > tylko nadzieję, że ratownik nie przyuważy, a jak przyuważy to będzie
    > zadowolny z nieoczekiwanej sławy :)

    Szczegóły powinny chyba być w orzeczeniu OSP 2002/12/634.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 22. Data: 2007-08-07 00:16:15
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Henry (k) pisze:

    > Naruszenie dóbr osobistych (prywatności).
    Czyich?
    Dodatkowo krąg osób identyfikujących postać ze zdjęcia
    z konkretną osobą będzie ograniczony.

    > Ma. Fotografowanie z ukrycia przy plaży nudystów podpada pod któryś z
    > paragrafów KW (czyn nieobyczajny czy jakoś tak), podobnie jak i
    > podglądactwo.
    Na wniosek czy z urzędu? Pytam w kontekście zdjęć
    osób publicznie znanych w sytuacjach zupełnie nie
    związanych ze źródłem ich popularności (poseł na plaży,
    lwica w papilotach w drzwiach łazienki itd. bo nieco
    nieżywy reporter to akurat chyba w związku z wykonywanym
    zawodem został pokazany co wywołało faryzeuszowski
    wrzask onegdaj)

    --
    pozdro
    poreba

  • 23. Data: 2007-08-07 07:42:31
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 07 Aug 2007 02:16:15 +0200, poreba napisał(a):

    > Czyich?

    Osoby sfotografowanej.

    > Dodatkowo krąg osób identyfikujących postać ze zdjęcia
    > z konkretną osobą będzie ograniczony.

    To dobrze - będziesz płacił mniejsze zadośćuczynienie ;-)

    > Na wniosek czy z urzędu?

    Wszystkie wykroczenia są chyba z urzędu.

    Henry

  • 24. Data: 2007-08-08 21:18:35
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Henry (k) pisze:

    > Osoby sfotografowanej.
    > To dobrze - będziesz płacił mniejsze zadośćuczynienie ;-)

    Zastanawiam się czemuż to czasami w telewizorni
    pokazują zapikselowane lub porozmywane twarze,
    i tak przecież będą płacić odszkodowanie.

    > Wszystkie wykroczenia są chyba z urzędu.
    Hmmm, 'chyba'?A te z np. art. 119, 123, 124, 126, 127, 148,
    150, 151, 153, 154, 156, 157 też?

    --
    pozdro
    poreba

  • 25. Data: 2007-08-09 08:03:11
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 08 Aug 2007 23:18:35 +0200, poreba napisał(a):

    > Zastanawiam się czemuż to czasami w telewizorni
    > pokazują zapikselowane lub porozmywane twarze,
    > i tak przecież będą płacić odszkodowanie.

    Może masz na myśli oskarżonych? Bo do nich gdzieś jest jakieś
    prawo które ich "utajnia"...(w archiwum było już wyśmiewane teksty w
    rodzaju "oskarżony Adam K., mąż Marii Kowalskiej" ;-))

    > Hmmm, 'chyba'?A te z np. art. 119, 123, 124, 126, 127, 148,
    > 150, 151, 153, 154, 156, 157 też?

    Oczywiście że masz rację - to są wyjątki w których wskazano wprost
    że nie są z urzędu. Ja miałem na myśli te pozostałe przy których
    nie ma takich uwag.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 26. Data: 2007-08-09 08:40:38
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 09 Aug 2007 10:03:11 +0200, Henry (k) napisał(a):

    > Może masz na myśli oskarżonych? Bo do nich gdzieś jest jakieś prawo
    > które ich "utajnia"...(w archiwum było już wyśmiewane teksty w rodzaju
    > "oskarżony Adam K., mąż Marii Kowalskiej" ;-))

    Prawo prasowe, gdzieś na początku (bodajże art. 12 ale mogę nie pamiętać
    dokładnie).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 27. Data: 2007-08-09 10:22:43
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 9 Aug 2007 08:40:38 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Prawo prasowe, gdzieś na początku (bodajże art. 12 ale mogę nie pamiętać
    > dokładnie).

    Nieźle :-)
    Art 13 pkt 2 prawa prasowego.

    Pozdrawiam,