  • 11. Data: 2007-08-04 14:15:22
    Temat: Re: prawa autorskie zdjęcia a wolność osobista
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Wrak Tristana napisał(a):

    > Ale w PA jest ,,osoba publiczna'' a nie ,,osoba w pracy''.

    Dlatego też liczę się z tym, że moje mętne tłumaczenia nie wystarczą i
    ratownik przyjdzie z pretensjami (i z rosłymi kolegami ;). A jakby
    poszedł do sądu, to gdyby szedł na noże a nie na ugodę, to bym uważał,
    że "w konteście plaży" ratownik jest osobą publiczną.

    R.

  • 12. Data: 2007-08-04 15:30:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wrak Tristana wrote:

    > Zazwyczaj nie... Są wyjątki :D

    Owszem. Osoby powszechnie znane. Modele, które dostały za to kasę. I to
    chyba wszystko :)

  • 13. Data: 2007-08-04 17:24:09
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Wrak Tristana pisze:

    > Tak, o ile dostała pieniądze za pozowanie lub jest osobą publiczną podczas
    > wykonywania swoich publicznych zadań lub jest tylko elementem, tłem,
    > dodatkiem...
    A jeśli zrobiłbym zdjęcie orędownikowi robienia fotek każdemu, nawet
    wbrew woli, przy wypróżnianiu lub innej ośmieszającej, poniżającej
    sytuacji? Jako opcje dodam: otwarcie-z ukrycia, do szuflady-z publikacją
    jednak zawsze w sposób uniemożliwiającą łatwą identyfikację? Pytanie
    oczywiście trollujące jest.

    --
    pozdro
    poreba

  • 14. Data: 2007-08-04 18:38:27
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 4 sierpnia 2007 16:15
    (autor Robert Osowiecki
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f921s0$4da$1@opal.futuro.pl>):

    A rozpowszechniasz w kontekście plaży?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 15. Data: 2007-08-04 18:39:08
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 4 sierpnia 2007 19:24
    (autor poreba
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...pt>):

    A teraz przetłumacz to na polski....

  • 16. Data: 2007-08-04 20:07:05
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Wrak Tristana pisze:

    > A teraz przetłumacz to na polski....

    Przepraszam, a z którą literką masz kłopoty? NMSP
    Zapewne pozostawiony wyżej fragment budzi Twoje wątpliwości - faktycznie
    może nieco mętne. To inaczej.
    Fotografuję w sytuacji ośmieszającej, poniżającej itp. osobę, która
    zapewne sobie tego nie życzy. Jak podnoszą tutaj niektórzy, może mnie
    guzik jej wola obchodzić bo _mam prawo_ robić tej osobie (i wszystkiemu
    co widzę) zdjęcia. Jeżeli zdjęcie zmodyfikuję tak, że nie będzie możliwe
    łatwe zidentyfikowanie znajdującej się na nim osoby to jakie
    konsekwencje wywołuje:
    a) zrobienie takiego zdjęcia i trzymanie w prywatnym archiwum
    b) rozpowszechnienie takiego zdjęcia
    I pytanie dodatkowe: jakie znaczenie ma czy zdjęcie zrobiłem z ukrycia
    czy nie kryjąc się przed fotografowaną osobą?

    --
    pozdro
    poreba

  • 17. Data: 2007-08-05 03:33:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.08.2007 Olgierd <n...@o...com> napisał/a:
    > Co gorsza do tego przepisu jest momentami dość pokrętne orzecznictwo,
    > czasem mogłoby wyjść na to, że jeśli jakaś aktorka nieznana z tego, że
    > śpiewa piosenki wystąpiłaby właśnie w charakterze pieśniarki to już nie
    > da się jej pstryknąć; w ujęciu fotograficznym oczywiście.

    ... związek z działalnością, tu zawodową. MZ może np. mocno robić, czy
    produkuje się prywatnie czy nie. Ponownie, MZ, nie powinno być związku
    pomiędzy sferą w której jest powszechnie znana, a sferą zawodową. Mówisz,
    że orzecznictwo taki związek sugeruje?

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2007-08-06 09:11:39
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 04 Aug 2007 16:15:22 +0200, Robert Osowiecki napisał(a):

> [...]
    > poszedł do sądu, to gdyby szedł na noże a nie na ugodę, to bym uważał,
    > że "w konteście plaży" ratownik jest osobą publiczną.

    Kiedyś widziałem jakieś orzeczenie które tłumaczyło to tak, że mógłbyś
    o nim napisać w gazetce miejskiej lub gazetce fachowej (o ratownikach
    takiej chyba nie ma), ale nie mógłbyś tego zdjęcia pokazać w ogólnopolskiej
    gazecie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 19. Data: 2007-08-06 09:19:33
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 04 Aug 2007 22:07:05 +0200, poreba napisał(a):

> [...]
    > konsekwencje wywołuje:
    > a) zrobienie takiego zdjęcia i trzymanie w prywatnym archiwum

    Żadnych, chyba że to coś czego nie wolno utrwalać (np. fotografowałeś
    małoletnich podczas seksu).

    > b) rozpowszechnienie takiego zdjęcia

    Naruszenie dóbr osobistych (prywatności).

    > I pytanie dodatkowe: jakie znaczenie ma czy zdjęcie zrobiłem z ukrycia
    > czy nie kryjąc się przed fotografowaną osobą?

    Ma. Fotografowanie z ukrycia przy plaży nudystów podpada pod któryś z
    paragrafów KW (czyn nieobyczajny czy jakoś tak), podobnie jak i
    podglądactwo.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 20. Data: 2007-08-06 09:25:37
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Henry (k) napisał(a):

> [...]
    > o nim napisać w gazetce miejskiej lub gazetce fachowej (o ratownikach
    > takiej chyba nie ma), ale nie mógłbyś tego zdjęcia pokazać w ogólnopolskiej

    Serio? No to zdjęcie jest widoczne na całym świecie... :> Mogę mieć
    tylko nadzieję, że ratownik nie przyuważy, a jak przyuważy to będzie
    zadowolny z nieoczekiwanej sławy :)

    R.