  • 1. Data: 2008-04-26 20:14:40
    Temat: prawa autorskie - fragment mapy
    Od: "(:> PABLO <:) " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam
    Sytuacja:
    mały fragment mapy zamieszczony na stronie (jako "dojazdówka")
    po 4 latach istnienia strony firma, która podaje się za autora mapy
    przysyła pismo, że na podst. art ... bla, bla zabezpieczono materiały, bla, bla
    że grozi to, bla bla
    Po telefonie do ów firmy, "miła" pani informuje że możliwa jest może jakaś ugoda
    w wysokości około 2x licencja mapy = 1300zł

    Pytanie:
    Dlaczego najpierw nie przysłali ostrzeżenia, żeby natychmiast usunąć fragment
    mapy, np w terminie 3 dni ?
    Czy faktycznie za część mapy zawierającą 1000m kwadratowych terenu można
    rządać 2x cenę licencji ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-04-26 21:00:30
    Temat: Re: prawa autorskie - fragment mapy
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    Witam,

    > Dlaczego najpierw nie przysłali ostrzeżenia, żeby natychmiast usunąć
    > fragment
    > mapy, np w terminie 3 dni ?

    Bo chcą kasę za swoją pracę?

    > Czy faktycznie za część mapy zawierającą 1000m kwadratowych terenu można
    > rządać 2x cenę licencji ?

    Może w sądzie uda Ci się uzywkać niższą cenę :-)

    Dlaczego nie pytałeś się przed kradzieżą? :-)

    Piotr

  • 3. Data: 2008-04-26 21:01:20
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 26 Kwi, 22:14, "(:> PABLO <:) " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:
> [...]
    > mapy, np w terminie 3 dni ?
    > Czy faktycznie za część mapy zawierającą 1000m kwadratowych terenu można

    bylo. Firma M1. szukac w archiwum googli bo i na innych grupach sie
    przewijalo.

  • 4. Data: 2008-04-26 21:11:13
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 26 Apr 2008 20:14:40 +0000 (UTC), (:> PABLO <:) napisał(a):

    > Dlaczego najpierw nie przysłali ostrzeżenia, żeby natychmiast usunąć fragment
    > mapy, np w terminie 3 dni ?

    Nie mają takiego obowiązku.

    > Czy faktycznie za część mapy zawierającą 1000m kwadratowych terenu można
    > rządać 2x cenę licencji ?

    Tak. Ale lepiej żądać.

    Co więcej, radziłbym zapłacić bo z Map1 jeszcze nikt nie wygrał :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2008-04-26 21:13:11
    Od: "fotografffffff" <n...@n...pl>

    Użytkownik "(:> PABLO <:) " <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:fv02fg$l1s$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy faktycznie za część mapy zawierającą 1000m kwadratowych terenu można
    > rządać 2x cenę licencji ?

    Można nawet 3x :).
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-04-26 21:27:06
    Od: <s...@a...pl>

    > Dlaczego nie pytałeś się przed kradzieżą? :-)

    A co on ukradł? Nic nie pisał o kradzieży...

  • 7. Data: 2008-04-27 06:37:25
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 26 Kwi, 23:27, <s...@a...pl> wrote:

    > A co on ukradł? Nic nie pisał o kradzieży...

    ukradł mapę bo bezprawnie wykorzystywał ją na swojej stronie

  • 8. Data: 2008-04-27 06:52:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 27 kwiecień 2008 08:37
    (autor piotrliwszic
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <6...@t...go
    oglegroups.com>):

    > ukradł mapę bo bezprawnie wykorzystywał ją na swojej stronie

    Ukradł powódkę, bo bezprawnie wykorzystał ją w zagajniczku? :D

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 9. Data: 2008-04-27 08:26:29
    Od: mapek <"[moje_pseudo]"@wp.pl>

    Poczytaj tu: http://forumprawne.org/o,3,44296.html
    Moim zdaniem żądanie dowolnie wysokich kwot przez tą firmę jest naganne, a kto wie,
    czy nie jest to
    przestępstwo. Taka mapka jest warta max kilkadziesiąt złotych, tak więc mogli by
    żądać może 200
    tytułem odszkodowania. A oni żądają nawet 10-krotnie więcej, a ludzie się boją i
    płacą. Swoją drogą
    skalkulowali to tak, żeby z grubsza odpowiadało kosztom jeśli byś chciał wziąć
    adwokata i się sądzić.
    -M.

  • 10. Data: 2008-04-27 08:55:09
    Od: "::" <n...@n...pl>

    Ty skopiowales ten post z 2006 roku ?
    To jakas podpucha ?

    "
    pozew za wykorzystanie fragmentu mapy

    Autor: Vox :: 22.11.2006, 21:57
    Witam!

    Mam poważny problem. zrobiłem swojemu tacie stronę internetową. Strona ta
    między innymi zawierała małą mapkę dojazdową,
    którą zrobiłem korzystając z ogólnodostępnej mapy internetowej (dodałem
    lokalizacje).

    Po zrobieniu owej strony, zapomnialem o niej - nic nie było zmieniane.

    Dzisiaj natomiast jakaś firma kartograficzna z Łodzi powiadomiła mnie
    że wniesie pozew za wykorzystanie ich mapy. Żądają odszkodowania
    pieniężnego.

    Jak wygląda stan prawny? Co teraz powinienem robić?

    Mapkę usunąłem z serwisu.

    [/img]
    Ostatnio edytowano 16.02.2007, 14:53 przez Vox, łącznie edytowano 1 raz
    Vox"