  • 1. Data: 2004-04-02 06:50:06
    Temat: prawa autorskie?
    Od: "O-LIVIA" <k...@N...pl>

    Witam zawitałam na ta grupe w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: Czy mogę
    sprzedawac tapety na telefony komorkowe ,które robie sama ze zdjec sławnych
    osób?
    Bo [Art. 2. 1. Opracowanie cudzego utworu, w szczególności tłumaczenie,
    przeróbka, adaptacja, jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku dla
    prawa do utworu pierwotnego]
    ale [Art. 34. Można korzystać z utworów w granicach dozwolonego użytku pod
    warunkiem wymienienia twórcy i źródła. Twórcy nie przysługuje prawo do
    wynagrodzenia, chyba że ustawa stanowi inaczej.]

    i tu juz sama nie wiem,na tapecie nie ma miejsca na podanie zrodła no i ja
    za to dostane wynagrodzenie
    A wiec mozna takie tapety sprzedawac czy nie?
    Pozdrawiam O-livia

  • 2. Data: 2004-04-02 11:24:59
    Temat: Re: prawa autorskie?
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "O-LIVIA" <k...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bo [Art. 2. 1. Opracowanie cudzego utworu, w szczególności tłumaczenie,
    > przeróbka, adaptacja, jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku

    Malenka, z faktu ze w/w jest przedmiotem prawa autorskiego to nie wynika.
    Ten przepis po prostu stwierdza, ze ochrona prawa autorskiego objete sa
    takze tlumaczenia, przerowbki, adaptacje itp.

    > ale [Art. 34. Można korzystać z utworów w granicach dozwolonego użytku pod
    > warunkiem wymienienia twórcy i źródła. Twórcy nie przysługuje prawo do
    > wynagrodzenia, chyba że ustawa stanowi inaczej.]

    Skoro >w granicach dozwolonego uzytku< to poczytaj sobie co to jest ten
    uzytek - art. 23 - 35

    > i tu juz sama nie wiem,na tapecie nie ma miejsca na podanie zrodła no i
    ja
    > za to dostane wynagrodzenie
    > A wiec mozna takie tapety sprzedawac czy nie?

    Tapety do telefonu (a czemu tylko do telefonu?) z przerobionych zdjec osob
    publicznych, sprzedawane komercyjnie, nie sa dozwolonym uzytkiem. Autorzy
    zdjec dysponuja pelna ochrona osobistych praw autorskich i majatkowych.

    Nie sadze ponadto, aby komercyjne wykorzystanie wizerunkow znanych osob bylo
    zgodne z art. 24 k.c. (ochrona dobr osobistych, w tym wizerunku), pomocne
    byloby tu ustalenie zakresu tej "przerobki".

    Nie stac Cie na sporzadzenie (ew. zlecenie) np. karykatur tych osob? Wtedy
    problemu nie ma... A jak trafisz z karykatura, to moze byc troche zadymy
    (czytaj: reklamy) w mediach.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 3. Data: 2004-04-02 13:33:18
    Od: "O-LIVIA" <k...@N...pl>

    Użytkownik "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał w wiadomości
    > Nie stac Cie na sporzadzenie (ew. zlecenie) np. karykatur tych osob?
    Wtedy
    > problemu nie ma... A jak trafisz z karykatura, to moze byc troche zadymy
    > (czytaj: reklamy) w mediach.

    dziękuję za odpowiedz:) powiedz mi jeszcze jak mozesz - karykatury znanych
    ludzi mozna robic i je sprzedawac?komplenie się nie znam a nie chce popelnic
    bledu
    O-livia