  • 41. Data: 2007-08-01 12:10:19
    Temat: Re: praktyki kanarów. Jak to jest wg prawa?
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 01-08-2007 o 12:17:37 Jackare
    <j...@B...pl> napisał(a):

    > Godz?c si? na regulamin zgodzi?e? si? na poddawanie si? odpowiedniej
    > procedurze kontroli.

    Ktora musi byc zgodna z juz obowiazujacym prawem. A co powiesz na:
    "Stawiajacego sie pasazera kontroler moze po ryju wytrzaskac"?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 42. Data: 2007-08-01 12:15:31
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > A jakie wykroczenie popelnil?

    odmowa pokazania dokumentu osobie uprawnionej. Bo chyba nie ma na mysli
    jasnowidztwa (trzecie zlapanie bez biletu)

    P.

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.

  • 43. Data: 2007-08-01 12:19:01
    Od: "Jackare" <j...@B...pl>

    > a gdyby regulamin zawqieral zapis ze po wejsciu do autobusu mam stanac
    > na glowie i odspiewac hymn polski bo inaczej mam placic 200 zl to tez
    > twoim zdaniem skutecznie mogli by wyezgekwowac te kwote ?
    > Wszak zawarlem umowe.

    ale tu sam sobie odpowieadasz na pytanie.
    Podstawowe założenie umów jest takie, że zawiera się je po to aby je
    realizować. Umowa jest oswiadczeniem woli dwóch stron regulującym wzajemne
    zobowiazania i uprawnienia. Zarówno jedne jak i drugie strony moga wobec
    siebie egzekwować i jeżeli te zobowiązania/uprawnienia nie są sprzeczne z
    prawem i nie zostały zawarte w złej wierze to z mocy umowy powinny byc
    realizowane.
    Śpiewanie hymnu w pozycji stójki na głowie jest raczej niegodną postawą dla
    hymnu i może byc sprzeczne z ustawą o symbolach narodowych czy nawet
    konstytucją więc z takiego zapisu w szczególności mógłbys się wybronic :)
    --
    Jackare
    Bytom

  • 44. Data: 2007-08-01 12:27:24
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Jackare napisał(a):

    > ale tu sam sobie odpowieadasz na pytanie.

    moja odpowiedz by brzmiala - taki zapis nie zobowiazuje mnie do tego
    mimo iz umowe zawarlem. Wiec pytam Ciebie.

    > Śpiewanie hymnu w pozycji stójki na głowie jest raczej niegodną postawą dla
    > hymnu i może byc sprzeczne z ustawą o symbolach narodowych czy nawet
    > konstytucją więc z takiego zapisu w szczególności mógłbys się wybronic :)

    to moze by piosenka 'ogorek ogorek ogorek zielony ma garniturek' to bez
    znaczenia.

  • 45. Data: 2007-08-01 12:47:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Aug 2007, Sowiecki Agent wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    > glowie i odspiewac hymn polski bo inaczej mam placic 200 zl to tez
    > twoim zdaniem skutecznie mogli by wyezgekwowac te kwote ?

    Sądzę że tu byłaby możliwość powołania się na przepis prawa - art.5 KC
    w powiązaniu z faktem, że umowa jest konsumencka. Stawanie na głowie,
    jako nie przynoszące *żadnej* *uzasadnionej* korzyści przewoźnikowi,
    wydaje się być do pominięcia ;>
    Skuteczność egzekwowania kar umownych IMVHO takim uzasadnieniem jest.

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2007-08-01 12:57:37
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > w powiązaniu z faktem, że umowa jest konsumencka. Stawanie na głowie,
    > jako nie przynoszące *żadnej* *uzasadnionej* korzyści przewoźnikowi,

    oplata za zmuszenie do jakiejs uslugi tez ne jest uzasdnione tym
    bardziej ze wozenie kogos w brew jego woli jest dzialaniem przestepczym.

    P.

  • 47. Data: 2007-08-01 13:33:04
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ale on zatrzymuje nie Ciebie, tylko autobus z Twojego powodu!

    To cały czas ON zatrzymuje a to z czyjego powodu nie ma tu nic do
    rzeczy. Idąc dalej tym tokiem rozumowania można to jednak uznać za
    "uzasadnioną przyczynę", co wyklucza zastosowanie "opłaty dodatkowej"
    wobec kontrolera :-)

    Jeszcze raz zastanów się nad swoim rozumowaniem, bo prowadzi ona do
    obarczenia winą dziewczyny, która rzuciła faceta i który to z JEJ POWODU
    popełnia samobójstwo.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 48. Data: 2007-08-01 13:45:07
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 01 Aug 2007 12:10:30 +0200, Sowiecki Agent napisał(a):

    > zadam wyjscia na najblizszym pzystanku i wezwnai policji, kanar
    > bezprawnie mnie zatrzymuej w autobusie i powoduje zmiane trasy, zmuszjac
    > mnie do zaplaty za usluge ktorej nie zamowilem, nadal nie widze podstawy.

    Nie masz nic do gadania - oni Cię nie porywają tylko zwracają się do
    Policji - a że robią to razem z całym autobusem to inna sprawa.
    A że Cię nie wypuszczają to normalne - poza przystankiem kierowca
    nie musi otwierać drzwi ;-)
    Co do opłaty do ustawa przewiduje sporą dowolność - szczegóły mogą
    być w rozporządzeniu ministra którego nie znalazłem - więc taka opłata
    może być ok (choć nie musi).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 49. Data: 2007-08-01 13:51:47
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 01 Aug 2007 13:09:59 +0200, Sowiecki Agent napisał(a):

    > Ja zadam wyjscia na nablizszym przystanku i wezwania policji, czyli swoj
    > obywatelski obowiazek kanar wypelnia (pilnuje mnie bym nie spieprz. do
    > momentu przyjazdu pol.), ale nic go nie upowaznia do wozenia mnie wbrew
    > mej woli.

    Żądać to Ty sobie możesz - ale wysadzą Cię dopiero "w miejscu zatrzymania
    środka transportowego na drodze przewozu" - tylko że zanim autobus dojedzie
    do kolejnego przystanku, to najpierw zahaczy o komistariat gdzie Cię sami
    wysadzą.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 50. Data: 2007-08-01 14:25:23
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Henry (k) napisał(a):

> [...]
    > do kolejnego przystanku, to najpierw zahaczy o komistariat gdzie Cię sami

    o ile posterunek na drodze przewozu stoi, bo jezlei nie, a mimo zmiany
    trasy i mego zadania wypuszczenia mnie z autobsu nie uczynia tego
    zostana wowczas spelnione przeslanki okrslone w kk, umowa cywilna nie
    stoi ponad prawem karnym.

    P.