  • 1. Data: 2008-12-11 11:17:05
    Temat: pracownik programista - zabezpieczenie kodów
    Od: "bbl" <b...@y...com>

    Witam,

    Chciałbym zatrudnić programistę do pomocy technicznej oraz
    poprawiania/modyfikacji kodu programu do prowadzenia firm. Pracownik
    dostanie dostęp do kodów źródłowych aplikacji. Pytanie teraz jak
    zabezpieczyć prawnie przed możliwością skradzenia kodu, wykorzystania w
    swoich celach lub przekazanie komuś innemu?. Jak tą sprawę rozwiązać. Proszę
    o pomoc.

  • 2. Data: 2008-12-11 11:26:25
    Temat: Re: pracownik programista - zabezpieczenie kodów
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 11 Dec 2008 12:17:05 +0100, bbl napisał(a):

> [...]
    > swoich celach lub przekazanie komuś innemu?. Jak tą sprawę rozwiązać. Proszę

    Odpowiednio mu płacić ;)

  • 3. Data: 2008-12-11 11:29:58
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > Odpowiednio mu płacić ;)

    To zadne rozwiazanie.

    Jesli np. korzysci wynikajace z przerobki kodu siegaja 2500 PLN, to nie
    ma sensu placic wiecej programiscie za ich wykonanie.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2008-12-11 11:39:30
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 11 Dec 2008 12:29:58 +0100, Patryk Włos napisał(a):

    > To zadne rozwiazanie.

    Wiem. Apetyt rośnie w miarę jedzenia ;)

    > Jesli np. korzysci wynikajace z przerobki kodu siegaja 2500 PLN, to nie
    > ma sensu placic wiecej programiscie za ich wykonanie.

    Ja podkreśliłem wyrażenia które naprowadziły mnie na "trop" iż pytający
    chce zatrudnić tego programistę do pracy .. hmm ... jakby stałej.
    Bo program do wspomagania "pracy firm" wymaga wprowadzania zmian, poprawek,
    hot-fixów, patchy, upgradów itp itd.
    Pomijam na razie stałe, wskaźniki - bo te mogą być w pliku konfiguracyjnym
    zamieszczone (np. otwartym, prostym tekstem)

  • 5. Data: 2008-12-11 15:10:03
    Od: "bbl" <b...@y...com>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pomijam na razie stałe, wskaźniki - bo te mogą być w pliku konfiguracyjnym
    > zamieszczone (np. otwartym, prostym tekstem)

    tak dokładnie chce zatrudnić do pracy stałej, jak to się odbywa w firmach
    programistycznych?

  • 6. Data: 2008-12-11 15:11:45
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 11 Dec 2008 16:10:03 +0100, bbl napisał(a):

    > tak dokładnie chce zatrudnić do pracy stałej, jak to się odbywa w
    > firmach programistycznych?

    Jest umowa, jest obowiązek zachowania tajemnicy, jest ew. jakaś procedura
    ostrożnościowa.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 7. Data: 2008-12-11 15:59:53
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Olgierd wrote:

    > Jest umowa, jest obowiązek zachowania tajemnicy, jest ew. jakaś procedura
    > ostrożnościowa.

    Dodatkowo jakies repozytorium z systemem kontroli wersji, np SVN -
    dzieki temu mamy wszystkie wersje kodu (kwestia ew dowodow w sadzie
    dotyczacych dat powstania danych programow itp, ale rownie umozliwia
    prace zespolowa) + jakis backup poza firma.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 8. Data: 2008-12-11 16:02:54
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Maverick wrote:

> [...]
    > dotyczacych dat powstania danych programow itp, ale rownie umozliwia
    > prace zespolowa) + jakis backup poza firma.

    A pod wzgledem prawnym to najlatwiej poprzez umowy - pracownik przenosi
    prawa autorskie na firme, a dodatkowo jakies info o zachowaniu
    tajemnicy, itp.

  • 9. Data: 2008-12-11 17:49:11
    Od: "bbl" <b...@y...com>

    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ghrdje$nge$4@inews.gazeta.pl...

    > A pod wzgledem prawnym to najlatwiej poprzez umowy - pracownik przenosi
    > prawa autorskie na firme, a dodatkowo jakies info o zachowaniu tajemnicy,
    > itp.

    i jak taka umowa się nazywa? są gotowe?

  • 10. Data: 2008-12-11 18:10:51
    Od: "bbl" <b...@y...com>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Jest umowa, jest obowiązek zachowania tajemnicy, jest ew. jakaś procedura
    > ostrożnościowa.

    witam jaka to umowa?