  • 11. Data: 2002-07-17 14:47:36
    Temat: Re: pracodawca vs pracownik
    Od: "Michał" <p...@w...pl>

    Użytkownik "suomin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:22716-1026904274@as1-190.starogard.dialup.ineti
    a.pl...
    > OK, przyznaje sie. Przez 3 miesiace zatrudnialem kolesia na czarno.
    > Teraz on sobie na mnie ostrzy zeby i szykuje sie do SP.
    > Co moze dla mnie z tego przykrego wyniknac? (mozliwe scenariusze
    > i konsekwencje wyroku)
    > Jakie sa jego szanse?
    > Suomin

    http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I26.2001.023.
    000001300&format=webmore
    3

  • 12. Data: 2002-07-17 14:55:31
    Temat: Re: pracodawca vs pracownik - suomin pomocy! :)
    Od: "Michał" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin" <s...@f...id.pl> napisał w wiadomości
    > suomin oznajmił::

    > no właśnie,
    > Drogi Michale, była zatem umowa o pracę czy nie ?
    to zalezy od relacji pracownik - pracodawca: czy byla to praca wymagajaca
    umowy o prace, czy inny stounek cywilno-prawny

    > pytanie pomocnicze - w jakiej formie należy zawrzeć umowę o pracę, aby
    > była ważna?

    Zgodnie z art. 29 § 1 k.p. umowa o pracę powinna być zawarta na piśmie i
    powinna określać rodzaj i warunki zatrudnienia, a w szczególności rodzaj
    pracy i miejsce jej wykonywania oraz termin rozpoczęcia pracy, jak również
    wynagrodzenie odpowiadające rodzajowi pracy.

    Zawarcie umowy o pracę w innej formie niż forma pisemna (w formie ustnej lub
    w sposób dorozumiany przez dopuszczenie pracownika do pracy, który wynika z
    takiego zachowania się stron, że nie ma wątpliwości, iż zawarły one umowę o
    pracę) nie powoduje jej nieważności. W tej kwestii niejednokrotnie
    wypowiadał się również Sąd Najwyższy, stwierdzając, że niezachowanie formy
    pisemnej umowy o pracę, o której stanowi art. 29 § 3 k.p., nie powoduje
    nieważności umowy o pracę.

    W przypadku niezachowania formy pisemnej pracodawca ma obowiązek potwierdzić
    pracownikowi na piśmie niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od
    dnia rozpoczęcia pracy, rodzaj umowy o pracę i jej warunki.

    > no i trzecie pytanie - jak pracownik udowodni, że zatrudniono go na
    > podstawie umowy o pracę?

    a bo ja wiem - może ukryta kamerą ?
    a powaznie - od czego sa swiadkowie ?

    Marcinie !
    Z twoich wypowiedzi mozna wyciagnac wniosek, ze mozna kogos zatrudnic, bez
    zadnych umów, i innej biurokracji, a potem cześć.
    Uwierz mi - tak nie jest. w przypadku pracy na czarno Sad Pracy ustala
    odpowiedni rodzaj stosunku pracy. Nie jest to bynajmniej trudne...

    pozdrawiam Cie Marcinie, mysle, ze wyczerpalismy temat.

  • 13. Data: 2002-07-17 15:01:26
    Od: Marcin <s...@w...damit.friends.id.pl>

    Michał rozważywszy temat Re: pracodawca vs pracownik - suomin pomocy! :)
    (a może i nie) napisal(a):

> [...]
    > pracy i miejsce jej wykonywania oraz termin rozpoczęcia pracy, jak również
    > wynagrodzenie odpowiadające rodzajowi pracy.

    a jak nie jest to jest ważna?
    odpowiedziałeś że tak,
    jakie obowiązki ma pracodawca - wypłacać wynagrodzenie, prawda?
    Czy suomin płacił? zdaje się, że tak, bo nie o tym pisze?
    więc w czym problem?

    poza tym nic nie wiadomo o tym, że pracownik został zwolniony

> [...]
    > Z twoich wypowiedzi mozna wyciagnac wniosek, ze mozna kogos zatrudnic, bez
    > zadnych umów, i innej biurokracji, a potem cześć.

    a to zależy od biegłości prawnika :)

    > Uwierz mi - tak nie jest. w przypadku pracy na czarno Sad Pracy ustala
    > odpowiedni rodzaj stosunku pracy. Nie jest to bynajmniej trudne...

    no dobrze, i pozew będzie o ustalenie istnienia stosunku pracy?
    po co?

    > pozdrawiam Cie Marcinie, mysle, ze wyczerpalismy temat.

    no dobra :)

    wzajemne pozdrowienia