  • 11. Data: 2010-04-20 06:01:49
    Temat: Re: pracodawca pyta o zatrudnienie w innych miejscach
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@n...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ale po co mi to ?
    > Ja prosty człowiek jestem.

    ale zęby trzeszczą....

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 12. Data: 2010-04-20 06:46:57
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > Znam :)

    To się nie krępuj tylko podaj :-)

    mp.

  • 13. Data: 2010-04-20 07:01:41
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-19 22:47, Michał Pysz pisze:
    > Ciekawi mnie czy mam obowiązek podawać informację o fakcie, iż
    > pracuję/nie pracuję gdzie indziej.

    A jeśli skłamiesz i przekroczysz limity godzin? Może być bardzo
    nieprzyjemnie od strony prawnej, jak to wyjdzie. A i od strony etycznej,
    ukrywanie takich faktów jest bardzo śliskie.

    Do tego, np. w niektórych zawodach wręcz nie wolno pracować gdzie indziej.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2010-04-20 07:03:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-20 08:46, Michał Pysz pisze:

    > To się nie krępuj tylko podaj :-)

    Przecież to jasne. Skoro nie ma zakazu takiego pytania, to ma prawo,
    prawdaż? A czasami nawet obowiązek, ale to już oddzielna opowieść i nie
    tego dotyczyło pytanie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2010-04-20 07:15:23
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał(a):

    > A jeśli skłamiesz i przekroczysz limity godzin?
    Jakich godzin?

    > Może być bardzo nieprzyjemnie od strony prawnej, jak to wyjdzie.
    Dla kogo, prócz kierowców i niektórych zawodów medycznych?

    > A i od strony etycznej,ukrywanie takich faktów jest bardzo śliskie.
    ???

    > Do tego, np. w niektórych zawodach wręcz nie wolno pracować gdzie indziej.
    Przykłady? I nie mów, że urzędnik w samorządzie to zawód. Urząd to miejsce
    pracy, nie zawód.:)

    GK

  • 16. Data: 2010-04-20 07:20:21
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał(a):

    > Przecież to jasne. Skoro nie ma zakazu takiego pytania, to ma prawo,
    > prawdaż?
    Wątkotwórca jest pracownikiem, nie stroną stosunku (czysto) cywilnoprawnego...

    GK

  • 17. Data: 2010-04-20 07:29:54
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    Dla sprecyzowania:
    - ja jestem pracownikiem.

    Pracodawca pyta mnie: gdzie jeszcze Pan pracuje

    Pytanie: czy muszę mu odpowiedzieć

    Nie jestem kierowcą gdzie faktycznie ważny jest odpoczynek przez ileś
    godzin.
    Nie pracuję też w CBA czy innym miejscu gdzie dostęp jest do danych
    niejawnych.

    Ilość godzin to moja sprawa, czy ktoś może mi zabronić pracowania po
    godzinach albo w nocy?

    mp.

  • 18. Data: 2010-04-20 07:36:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Michał Pysz pisze:
> [...]
    > niejawnych.
    >
    > Ilość godzin to moja sprawa, czy ktoś może mi zabronić pracowania po

    Jeśli nie będzie to praca u konkurencji, albo wykonywanie konkurencyjnej
    pracy. Dodatkowo może to być nie pytanie, czy pracujesz w innym miejscu,
    tylko, czy w innym miejscu odliczana nie jest kwota wolna od
    opodatkowania, by nie odliczać jej dwukrotnie. W zależności od tego w
    jakim kontekście było zadane pytanie, jest ono zasadne, bądź
    niekoniecznie. Niestety szklana kula jest w serwisie i ciężko
    dyskutantom odpowiedzieć, co w danym przypadku. Ja bym nie ukrywał,
    choćby z powodu tego, że jeśli wiadomość taka byłaby oficjalna, zawsze
    łatwiej wykręcić się choćby z jakiejś delegacji...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 19. Data: 2010-04-20 07:40:16
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 20 Apr 2010 09:36:21 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Jeśli nie będzie to praca u konkurencji, albo wykonywanie konkurencyjnej
    > pracy.

    To też nieprawda. Podejmowanie zatrudnienia w konkurencji z mocy ustawy
    jest niedozwolone wyłącznie dla członków zarządów spółek prawa
    handlowego. Normalny pracownik, i owszem, może mieć nałożony taki zakaz,
    ale wyłącznie w drodze zawartej umowy o zakazie konkurencji.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 20. Data: 2010-04-20 07:44:12
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 20 Apr 2010 09:01:41 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > A jeśli skłamiesz i przekroczysz limity godzin? Może być bardzo
    > nieprzyjemnie od strony prawnej, jak to wyjdzie.

    Prawo do 11-godzinnego dobowego oraz 35-godzinnego weekendowego
    odpoczynku przysługuje pracownikowi u *konkretnego pracodawcy*, a nie w
    ogóle. To sprawa pracownika czy w ramach realizacji swojego uprawnienia
    ogląda telewizję, kopie ogródek, dorabia u innego chlebodawcy czy chodzi
    z psem na spacer.