  • 61. Data: 2018-12-22 14:53:57
    Temat: Re: praca dla fachowca
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2018 o 14:43, Kviat pisze:

    > Zginął człowiek po przesłuchiwaniu na komisariacie w kiblu. Przełożony
    > nie wyciągnął konsekwencji, a ty go bronisz, że czekał na orzeczenie
    > sądu o winie...
    > Że niby co? Czego oczekujesz? Że sąd stwierdzi, że to przesłuchanie nie
    > odbyło się w kiblu, a tylko pokój przesłuchań był stylizowany na kibel?

    No sąd co do zasady nie będzie badał dlaczego stachowiak zmarł - badala
    to prokuratura i wyszło, że "wzioł i umar". Chodzi o to, że policjanci
    "przekroczyli uprawnienia" w wyniku czego stachowiak swoimi zwłokami
    zanieczyścił niewłaściwe pomieszczenie i narobił policjantom i
    komendantowi swoim nieodpowiedzialnych zachowaniem kłopotów.

    Chyba że sąd zwróci do prokuratury. W co wątpię, bo szefem sędziego jest
    szef prokuratora - taką niezawisłość mamy!

    Shrek

  • 62. Data: 2018-12-22 14:58:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak naprawdę, to do dziś chyba nie wiadomo do końca, o co tam poszło. W
    > każdym razie z prasy się tego nie dowiesz na pewno.

    A jakie ma znaczenie o co poszło? Jakkolwiek by to nie zabrzmiało, to
    wszystko wskazuje na to, że poszło o... pomyłkę.

    Shrek

  • 63. Data: 2018-12-22 15:02:48
    Od: Kviat

    > Nie znam przebiegu zdarzeń

    Znasz.
    Wszyscy znają. Zaczynając od miejsca zdarzenia - w kiblu na komisariacie.

    > ani w jednym, ani w drugim przypadku i
    > oceniać w żaden sposób nie mam zamiaru.

    Jak duże trzeba mieć kompetencje, aby ocenić, że w kiblu na komisariacie
    ludzi się nie przesłuchuje?

    > Jeśli ktoś zna, to są
    > odpowiednie mechanizmy do oceniania tego.

    Te mechanizmy nie zadziałały. To, że nie zadziałały, to nie znaczy, że
    nic się nie stało, więc przełożony mógł spokojnie czekać, aż zadziałają.
    Więc ma czyste sumienie, bo przecież czekał na coś, co nie nastąpi.

    Te mechanizmy działają tylko w pewnych okolicznościach.
    Teraz już wiesz, dlaczego obecna władza przejmuje prokuraturę i sądy.
    Mogą nie reagować na tego typu rzeczy (popełnione przez "swoich"), bo
    będą mogli "z czystym sumieniem" sobie czekać na te niedziałające
    mechanizmy - własnoręcznie i celowo popsute.

    > A wypisywanie przez brukowce
    > głupot, to jedynie pochodna tego, że za pierwszym razem ktoś ich - w
    > imię wolności pracy - nie spacyfikował.

    Czyli prasę trzeba za mordę trzymać żeby głupot nie wypisywali?

    Ale zdajesz sobie sprawę, że wolność prasy to fundament normalnego
    państwa? I w normalnym państwie prasy się nie pacyfikuje?

    > Wracając do Ciebie, to zamiast wysłuchać wszystkich stron i w oparciu o
    > to zająć stanowisko

    Ilu jeszcze stron trzeba wysłuchać, żeby zająć stanowisko, że ludzi w
    kiblu się nie przesłuchuje?

    > obrażasz wszystkich wokół, kto ośmieli sie mieć
    > odmienne od Ciebie zdanie. Części ludzi po prostu się z Tobą nie chce
    > dyskutować.

    Skoro się z nim zgadzają, to po co mają z nim dyskutować?

    > Pozostali dla świętego spokoju nie protestują.

    Ja protestuję.
    Przeciwko temu, co tutaj wypisujesz.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 64. Data: 2018-12-22 15:16:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2018 o 15:02, Kviat pisze:

    > Ja protestuję.
    > Przeciwko temu, co tutaj wypisujesz.

    Tak z ciekawości przejrzałem jeszcze raz wątek. Pomyślałem, że może
    rzeczywiście czegoś w swoim domniemanym zaślepieniu nie dostrzegam i
    rzeczywiście wszyscy są przeciko mnie i popierają Roberta. I... trzeba
    być Robertem żeby do podobnego wniosku dojść - każda jedna opinia była w
    sposób oczywisty krytyczna wobec komendanta - z jednym wyjątkiem -
    dyżurnego JFa, który z definicji obiera pozycję przeciw większości i
    dobrze się przy tym bawi - za to go lubię;)

    Shrek

  • 65. Data: 2018-12-22 17:08:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Jak pisałem książkę i szukałem faktów z przeszłości, to tak mniej więcej
    > do lat 90-tych do większości faktów można było dojść śledząc prasę.
    > Teraz,y sobie wyrobić zdanie odnośnie bieżących, to nie da sie choćby
    > wszystkie te media przeczytać.

    Jak ktoś śledził Trybunę Ludu a nie drugi obieg,
    to może nawet o Sierpniu 80 nie słyszał.
    Żeby wyrobić sobie zdanie jest wystarczająco dużo mediów -
    wystarczy nie ograniczać się do jednych.

    > Tak naprawdę, to do dziś chyba nie wiadomo do końca, o co tam poszło. W
    > każdym razie z prasy się tego nie dowiesz na pewno.

    Akurat jestem maturzystą z tego samego rocznika i mimo,
    że polityką się specjalnie nie interesowałem, to doskonale
    już wtedy wiedziałem o co poszło.
    Tak jak wiem teraz wystarczająco dużo o sprawie Stachowiaka
    (bo jestem z Wrocławia), żeby mieć wyrobione zdanie w tej sprawie.
    Przecież nie pobili go kosmici.

  • 66. Data: 2018-12-22 20:28:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-12-18 o 17:08, cef pisze:

    > Jak ktoś śledził Trybunę Ludu a nie drugi obieg,
    > to może nawet o Sierpniu 80 nie słyszał.
    > Żeby wyrobić sobie zdanie jest wystarczająco dużo mediów -
    > wystarczy nie ograniczać się do jednych.

    Aleja piszę o wzięciu teraz tej starej prasy i przeanalizowaniu.

    > Tak jak wiem teraz wystarczająco dużo o sprawie Stachowiaka
    > (bo jestem z Wrocławia), żeby mieć wyrobione zdanie w tej sprawie.
    > Przecież nie pobili go kosmici.

    Widzisz, a mnie nie wystarcza.

  • 67. Data: 2018-12-22 20:30:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-12-18 o 15:02, Kviat pisze:

    > Ja protestuję.
    > Przeciwko temu, co tutaj wypisujesz.

    Nie mógł byś mnie do KF wsadzić?

  • 68. Data: 2018-12-22 20:34:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-12-18 o 14:43, Kviat pisze:

    > To, że jak odpowiedni ludzie trzymają łapę na prokuraturze i sądach, to
    > choćbyś nie wiem jakie miał dowody, to sobie je możesz w buty wsadzić.
    > Teraz już wiesz, dlaczego pis podporządkowuje sobie sądy i
    > prokuraturę? Czy ma jakoś ci to jaśniej wytłumaczyć?

    Zawsze ktoś nimi będzie rządzić, i zawsze sie znajdzie taki, co powie,
    że ma dowody, ale sądy są złe.

    > Ty też je znasz i jakoś nie złożyłeś. Prokuratura je zna i jakoś do sądu
    > nie trafiły.

    Może ich nie ma? Ja ich nie znam.

> [...]
    > Że niby co? Czego oczekujesz? Że sąd stwierdzi, że to przesłuchanie nie
    > odbyło się w kiblu, a tylko pokój przesłuchań był stylizowany na kibel?

    Może czekał na stwierdzenie, czy zginął na przesłuchaniu w kiblu po prostu.

  • 69. Data: 2018-12-22 21:03:52
    Od: Kviat

    > Nie mógł byś mnie do KF wsadzić?

    A wsadzenie cię do do KF spowoduje, że przestaniesz pisać głupoty?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 70. Data: 2018-12-22 21:24:33
    Od: Kviat

    > Zawsze ktoś nimi będzie rządzić, i zawsze sie znajdzie taki, co powie,
    > że ma dowody, ale sądy są złe.

    Właśnie odkryłeś dlaczego prokuratura i sądy powinny być niezależne.

    > Może ich nie ma? Ja ich nie znam.

    Czego nie ma?
    Czego nie znasz?
    To wiedza tajemna, że gościa w kiblu przesłuchiwali?

    > Może czekał na stwierdzenie, czy zginął na przesłuchaniu w kiblu po prostu.

    Ja pierdolę... nawet gdyby nie zginął, nawet gdyby przesłuchującemu
    skrzydła wyrosły po tym przesłuchaniu, to w normalnym kraju każdy
    normalny przełożony wypierdoliłby na zbity pysk w trybie natychmiastowym
    funkcjonariuszy, którzy przesłuchują kogokolwiek w kiblu. Niezależnie od
    tego czy przesłuchiwanym byłby członek rodziny królewskiej czy patol,
    czy częstowaliby go cukierkami czy paralizatorem.
    A jakby nie wypierdolił, to sam straciłby stanowisko i stanąłby przed
    niezależnym sądem za niedopełnienie obowiązku wypierdolenia z roboty
    funkcjonariuszy patoli.

    Jest jeszcze coś, czego nie rozumiesz, a mógłbym ci wytłumaczyć?

    Pozdrawiam
    Piotr