  • 141. Data: 2018-12-25 14:30:17
    Temat: Re: praca dla fachowca
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-12-18 o 09:08, Shrek pisze:

    > A możesz podać podstawę prawną twojego twierdzenia? Policjant też co do
    > zasady na służbie nie bierze łapówek, nie kradnie, nie powoduje wypadków
    > albo nie gwałci.

    A znasz jakąś ustawę dopuszczającą branie przez policjanta łapówek,
    gwałcenie? Bo jeśli chodzi o powodowanie wypadków, to w ustawie o ŚPB i
    BP jest akurat takie dopuszczenie.

  • 142. Data: 2018-12-25 14:44:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-12-18 o 12:55, J.F. pisze:
    > No wlasnie. Ja o pobiciu, a ty mowisz, ze lepsza bojka ...

    Bo to jeden przepis. Zajrzyj do ustawy

    > A bójka lepsza ?

    Tak, bo odpowiadają wszyscy biorący udział. Nie musisz dowieść, kto
    zadał decydujący cios.

    > Jakos nie dowierzam - z jakiegos powodu zamieniles pobicie na bojke
    > :-)

    Nie, nie zmieniłem, bo w kodeksie to jedno i to samo przestępstwo.

    > O widzisz, i tu sie roznimy.
    > Jak policjant zastrzeli uciekajacego podejrzanego to moze i
    > przekroczenie uprawnien, bo pownien dogonic i zlapac.
    > A jak bije pałka w czasie przesluchania w celu wymuszenia zeznan,
    > to jednak pobicie.
    > Tylko zazwyczaj nie wychodzi na swiatlo dzienne.

    Jeśli w czasie przesłuchania, to nie pobicie, tylko wymuszanie zeznań.
    Jeszcze inny przepis karny - art. 245 kk. Ale to nie było przesłuchanie,
    a przynajmniej nic na to nie wskazuje.

    I teraz tak ogólnie. Ciężko się dyskutuje w sytuacji, gdy adwersarz nie
    ma podstawowej wiedzy, a jeszcze zamiast argumentów merytorycznych
    próbuje zarzucać rozmówcy, że ten mataczy. To grupa o prawie, więc
    jakieś minimum wiedzy od zajmujących stanowisko można wymagać. Istnieje
    jakiś poziom głupoty, poniżej którego NIE WYPADA schodzić. Oczywiście
    można i to świadczy o piszącym te rzeczy.

  • 143. Data: 2018-12-25 15:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jeśli w czasie przesłuchania, to nie pobicie, tylko wymuszanie
    > zeznań. Jeszcze inny przepis karny - art. 245 kk. Ale to nie było
    > przesłuchanie, a przynajmniej nic na to nie wskazuje.

    hahahaha, swietne - jakie mozna ładne szufladki zrobic.
    A jak oni go bija, on chce gadac a oni go nie słuchaja tylko bija nadal
    to nadal to jest wymuszenie zeznan?
    Znaczy nie liczy sie cel, tylko okolicznosc?

> [...]
    > wymagać. Istnieje jakiś poziom głupoty, poniżej którego NIE WYPADA
    > schodzić. Oczywiście można i to świadczy o piszącym te rzeczy.

    Podejdz do tematu odwrotnie. Zapomnij ze to grupa o prawie.
    Rozmawiasz z normalnym ludzmi i staraj sie rozmawiac na normalnym
    poziomie.
    Wtedy bedzie łatwiej nam zrozumiec a tobie postarac sie wyjsc na
    porzadnego człowieka.

    Bo na razie to jest tak, ze jedni pisza ze policjant go opluł a ty
    piszesz ze to własciwie normalne, i ze według przepisów to był tylko mały
    deszcz...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 144. Data: 2018-12-25 16:23:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-12-18 o 15:59, Budzik pisze:
> [...]
    > to nadal to jest wymuszenie zeznan?
    > Znaczy nie liczy sie cel, tylko okolicznosc?

    Liczy się cel. Tylko Ty tego nie ogarniasz po prostu.

> [...]
    > poziomie.
    > Wtedy bedzie łatwiej nam zrozumiec a tobie postarac sie wyjsc na

    Próbuje, ale niestety niektórych dyskutantów Tu nie da się traktować,
    jak normalnych ludzi.

    > Bo na razie to jest tak, ze jedni pisza ze policjant go opluł a ty
    > piszesz ze to własciwie normalne, i ze według przepisów to był tylko mały
    > deszcz...

    Nie ja te przepisy tworzę.

  • 145. Data: 2018-12-25 19:00:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A znasz jakąś ustawę dopuszczającą branie przez policjanta łapówek,
    > gwałcenie?

    A znasz jakąś ustawę dopuszczającą śmiertelne pobicie w kiblu?

    > Bo jeśli chodzi o powodowanie wypadków, to w ustawie o ŚPB i
    > BP jest akurat takie dopuszczenie.

    Znaczy jak kierowca radiowozu spowoduje wypadek, to nie odpowiada za
    spowodowanie wypadku?

    Shrek

  • 146. Data: 2018-12-25 19:09:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-12-18 o 19:00, Shrek pisze:

    > A znasz jakąś ustawę dopuszczającą śmiertelne pobicie w kiblu?

    Tak. Kodeks karny. Tylko musiałbyś kiedykolwiek przeczytać tę ustawę ze
    zrozumieniem.

    > Znaczy jak kierowca radiowozu spowoduje wypadek, to nie odpowiada za
    > spowodowanie wypadku?

    Odpowiada. Tylko tu nie o to chodzi. Czasem to,co wygląda, jak wypadek
    może nim nie być.

  • 147. Data: 2018-12-25 19:16:03
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > A znasz jakąś ustawę dopuszczającą śmiertelne pobicie w kiblu?
    > [...]

    A jaka kara spotkała winnych za więzienie katownie w Starych Kiejkutach?

    Wiec może ustawy a nawet konstytucyjka nie dopuszczają ale praktyka jest
    "nieco inna", nieprawdaż?

    --
    A. Filip

  • 148. Data: 2018-12-25 19:40:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Myślałeś o karierze w Kryminologii?

    Tak.
    Potem porozmawiałem z fachowcami i doszedłem do wniosku
    że znęcanie się na ludźmi w celu wymuszenia zeznań lub pokazania
    że mi wolno i nikt mi za to nic nie zrobi jest dla takich
    z moralnością bandyty a nie dla normalnych ludzi.

    Pozdrawiam

  • 149. Data: 2018-12-25 19:40:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak. Kodeks karny. Tylko musiałbyś kiedykolwiek przeczytać tę ustawę ze
    > zrozumieniem.

    Zacytujesz odpowiedni kawałek?

    > Odpowiada. Tylko tu nie o to chodzi.

    Właśnie o to tu chodzi. Na bombach czy nie jak spowoduje wypadek, to
    odpowiada za wypadek.

    Shrek.

  • 151. Data: 2018-12-25 19:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Liczy się cel. Tylko Ty tego nie ogarniasz po prostu.

    Bo zakładasz, ze policjanci mogą przesadzić, ale jednak działaja w dobrej
    wierze i chca zeby on coś zeznał. Pod przymusem, coś bez sensu, wrecz
    skłamał. Ale jednak coś zeznał.
    A ja sie pytam jak powyzej. Czy jeżeli delikwent chce zeznawać, a policja
    leje go nadal w ogole go nie słuchając... To wtedy jest nadal wymuszenie
    zeznan? Bo jezeli celem są zeznania a tych zeznań nikt nie przyjmuje to z
    tym celem coś się nie zgadza, prawda?

    > Próbuje, ale niestety niektórych dyskutantów Tu nie da się
    > traktować, jak normalnych ludzi.

    ouc... no to chyba nie ma sensu dalej...

    > Nie ja te przepisy tworzę.

    Rozumiem, ze jedynym sposobem działanie jest zaakceptowanie faktu, ze ty
    je tylko wykonujesz. Takie wewnetrzne relatywizowanie. Ale nie miej
    pretensji ze ktos inny inny nazywa bzdure bzdura bo moze!

    No chyba ze chcesz przez to powiedziec, ze ty nie tylko je tworzysz. Ze
    ty je również akceptujesz w kazdym aspekcie i ze pozytyniwe je oceniasz.
    A jezeli nie to nie boj sie napisac ze tu czy tu prawo jest do dupy.
    Równiez tak mozna je zmieniac - poprzez oddolny sprzeciw.

    Jakos z policyjnymi wypłatami udało sie coś zmienic, prawda?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją