  • 11. Data: 2004-11-28 14:57:23
    Temat: Re: pozyczki 10 % dziennie
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    robek1 wrote:

    > W szczególnych przypadkach dłużnik może wystąpić do sądu aby ten określoną
    > w umowie karę obniżył czyli dokonał tzw. "miarkowania kary umownej".

    gdzie uczą, że odsetki przy umowie pożyczki, to kara????
    --
    http://bdp.e-wro.com
    a w adresie e-mail jest za duzo kropek ;)

  • 12. Data: 2004-11-28 16:05:51
    Od: "kaowauel" <k...@o...pl>

    ciekawe co skarbowka na to

  • 13. Data: 2004-11-28 16:40:01
    Od: Jacek Ostrowski <j...@h...pl>

    Przemek R. napisał(a):
    > -- > Sejm już pracuje nad nowelą do ustawy o kredycie konsumenckim, która
    > ma wprowadzić takie limity.
    >
    > a znasz moze max wysokosc jaka zamierzaja wprowadzic?

    Karta kredytowa Citibanku łapałaby się już na kwalifikację jako
    "lichwa", o ile pamiętam.

    J.

  • 14. Data: 2004-11-28 17:11:54
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>
    naskrobał/a w news:coci69$m60$1@inews.gazeta.pl:

    > a znasz moze max wysokosc jaka zamierzaja wprowadzic?

    150% odsetek ustawowych. Czyli 18,375% rocznie.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Use the nuke Luke!

  • 15. Data: 2004-11-28 17:13:57
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>
    naskrobał/a w news:coci69$m60$1@inews.gazeta.pl:

    > a znasz moze max wysokosc jaka zamierzaja wprowadzic?

    150% odsetek ustawowych. Czyli na teraz 18,375% rocznie.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Elfy do rezerwatu!

  • 16. Data: 2004-11-28 18:30:58
    Od: "Hubertus" <h...@r...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    kurcze nie ogladałem ale
    nie uwazam ze gościu był nie moralny
    skoro ktoś pożycza kase to musi miec swiadomosc ze ma oddac w terminie
    a te duze odsetki to tylko wynik zabezpieczenia sie przez oszustem którym
    moze sie okazac pozyczkobiorca
    skoro bank nie chce pozyczyc komus kasy to znaczy ze ktos w danej kwocie
    jest wg banku niewyplacalny - jesli ow 'lichwiarz' pozycza mu kase to
    ryzykuje jej utrate - jesli jest umowa to pewnie i do US jest zgloszona -
    kurcze inaczej nawet umowa nie pomoze - sad zasadzi kwoty z umowy i nakaze
    zwrot - jesli zas nieruchomosc jest zastawem to pewnie komorki bedzie miał
    podstawy ja zajac i sprzedac
    ja sam bylem kiedys w podobnej sytuacji - pozyczylem 65 tys zł koledze z
    piaskownicy -w umowie bylo 2 % dziennie po terminie no i w zastaw szlo jego
    mieszkanie, a umowe zglosiełem w US no i dostałe też do tej umowy
    yrantów - tak czy inaczej w termminie kasy nie ododał - na 3 dzien udałem
    sie zyrantów - a w tydzien pozniej do sadu - niestety sprawa zajeła az 15
    miesiecy i ja wygrałem - teraz 8 ludzi ma splacic mi spora sume - i ona
    wciaz rosnie - na razie dogadalem sie ze odsetki sa 0,1% dziennie od kwoty -
    placa w ratach - zajmie im to mnustwo czasu a ja - no cóż nie mam juz
    kolegi - ale chyba nie był to dobry kolega - ale zaden z zyrantów nie czuje
    sie oszukany przeze mnie tylko przez mojego i ich bylego kolege - bo on
    oczywiscie nie placi poki co ani grosza - komornik za to sprzedał jego
    mieszkanie - co pokrylo mniej wiecej 1/7 kwoty po jej zasadzeniu. ja kwote
    podstawowa juz w sumie odzyskałem - ale skoro naleza mi sie odsetki to
    dlaczego nie. te odsetki to moje ryzyko i poswiecony na wszystkie te
    działanai czas - czy uwazasz mnie za oszusta ? wszysko zrobilem zgodnie z
    litera prawa i dlatego to teraz ja mam dostanie zycie - nie oszukalem
    nikogo - uwazam ze to wlasnie mnie oszukać chciano

  • 17. Data: 2004-11-28 19:42:54
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Pajączek wrote:
    > Jeszcze pytanko:czy lichwa jest w Polsce zabroniona?

    co to jest lichwa? :)
    art.304 kk

    KG

  • 18. Data: 2004-11-28 19:45:11
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w
    wiadomości news:cocgr8$h95$1@inews.gazeta.pl...
    > TVN tym razem zwyczajnei zeszmacilo czlowieka twierdzac ze jest
    oszustem.
    > w SJP PWN czytamy:
    > oszust m IV, DB. -a, Ms. ~uście; lm M. ci ~uści, te -y, DB. -ów
    > <człowiek oszukujący kogoś, świadomie wprowadzający kogoś w błąd>
    > Oszust matrymonialny.
    > Paść ofiarą oszusta.
    >
    > nie wiem jak to sie ma do tego przypadku.

    Nie oglądałem tego programu, ale może ten koleś nie informował
    pożyczkobiorców o tych procentach.
    Jeszcze pytanko:czy lichwa jest w Polsce zabroniona?

  • 19. Data: 2004-11-28 20:15:36
    Od: "robek1" <r...@p...onet.pl>

    "stern" <s...@p...net.pl> wrote in message

    > gdzie uczą, że odsetki przy umowie pożyczki, to kara????
    > --
    > http://bdp.e-wro.com
    > a w adresie e-mail jest za duzo kropek ;)

    odsetki za zwłokę to odsetki karne, jak sama nazwa wskazuje są "karą" - za
    opóźnienie.

  • 20. Data: 2004-11-28 21:11:12
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    robek1 wrote:
    > odsetki za zwłokę to odsetki karne, jak sama nazwa wskazuje są "karą" - za
    > opóźnienie.

    a karę umowną to kiedy można zastrzec?

    KG