  • 11. Data: 2012-07-12 15:22:56
    Temat: Re: pozyczka, oszustwo, kradziez...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.07.2012 14:33, Liwiusz pisze:

    > Udupmy gościa. Niech zapłaci podatek! ...od darowizny ;)

    A jak udowodnisz darowiznę? ;)

  • 12. Data: 2012-07-12 15:27:47
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    ludziska... zwrotu będę dochodził przed sądem (już moja i prawnika głowa
    w tym jaki materiał dowodowy jest w tej sprawie, choć nie ma zawartej
    umowy na piśmie ani weksla, ale jest obszerna dokumentacja
    elektroniczna, maile, publiczne info o tym fakcie nawet potwierdzone
    przez dłużnika)

    ja pytam czy skoro mnie oszukał (w sensie nie zwrócił mimo uzgodnień,
    miga się, w moim mniemaniu wyłudził w zamian za obietnicę szybkiej
    spłaty) - czy to podlega pod §§ karne i czy w tym kierunku tego
    złodzieja da się jakoś ugryźć ??

  • 13. Data: 2012-07-12 15:30:42
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2012-07-12 14:33, Liwiusz pisze:
    > Udupmy gościa. Niech zapłaci podatek! ...od darowizny ;)

    tym tropem też chcę pójść, bo na 100% nie zgłosić tego dochodu w pit,
    ale to będzie postępowanie karno-skarbowe z którego prócz satysfakcji
    nic nie osiągnę...

  • 14. Data: 2012-07-12 15:33:30
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2012-07-12 15:22, Andrzej Lawa pisze:

    > A jak udowodnisz darowiznę? ;)

    potwierdzeniem przelewu (przelewów) i korespondencję elektroniczna w tej
    sprawie.

  • 15. Data: 2012-07-12 17:46:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 07/12/2012 03:27 PM, news wrote:
> [...]
    > miga się, w moim mniemaniu wyłudził w zamian za obietnicę szybkiej
    > spłaty) - czy to podlega pod §§ karne i czy w tym kierunku tego

    tylko wtedy jesli mial zamiar niezwrocic w momencie kiedy dawales mu
    kase. Tylko jak chcesz to udowodnic.
    To ze potem sie rozmyslil albo przeliczyl sie ze swoimi mozliwosciami
    splaty i nie ma z czego oddac pod KK nie podpada.

  • 16. Data: 2012-07-12 18:32:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Udupmy gościa. Niech zapłaci podatek! ...od darowizny ;)

    A nie jest przypadkiem tak, że jak już kwestia pożyczki
    się ujawni, to urzędowi skarbowemu będzie wszystko jedno z kogo
    ściągnie PCC?
    Pomijam kwestię opłacalności dla urzędu (tzn może udowodnią
    darowiznę, bo jest wyższy podatek, albo inny podatek
    np ze względu na to do jakiego garka jest wkładany)

  • 17. Data: 2012-07-12 20:31:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.07.2012 15:33, news pisze:

    > potwierdzeniem przelewu (przelewów)

    Od ciebie do niego?

    "Ten pan spłacił swoją należność... Nie zwróciłem uwagi, jaki wpisał
    tytuł przelewu."

    > i korespondencję elektroniczna w tej sprawie.

    Podpisywał ją kwalifikowanym podpisem elektronicznym?

  • 18. Data: 2012-07-12 20:33:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.07.2012 15:27, news pisze:

> [...]
    > miga się, w moim mniemaniu wyłudził w zamian za obietnicę szybkiej
    > spłaty) - czy to podlega pod §§ karne i czy w tym kierunku tego

    A udowodnisz, że faktycznie pożyczał _i_ miał zamiar nie zwrócić?

  • 19. Data: 2012-07-12 20:56:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-12 18:32, cef pisze:
    > A nie jest przypadkiem tak, że jak już kwestia pożyczki
    > się ujawni, to urzędowi skarbowemu będzie wszystko jedno z kogo
    > ściągnie PCC?

    Nie. Tak było "kiedyś".

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2012-07-12 21:55:48
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    > Myślę, że podatek będzie najmniejszym tu problemem - jeśli faktycznie nie
    > ma żadnej umowy.

    Hmmm, Urząd Skarbowy dupnie za niezapłacony podatek i będzie zadowolony, a
    Sąd uzna, że pożyczki nie było nie będzie zwrotu :)))