  • 1. Data: 2003-07-15 11:44:12
    Temat: pozew z weksla na urzędowym formularzu
    Od: l...@p...onet.pl

    Witam!

    Znalazłem na tej grupie informacje, że pozew o wydanie nakazu zapłaty z
    weksla, jeśli wartość sporu nie przekracza 5000zł, powinien być sporządzony na
    formularzu urzędowym. Czy to prawda? Jeśli tak, to dlaczego udało mi się
    uzyskać nakaz zapłaty z normalnego pozwu?

  • 2. Data: 2003-07-15 20:46:16
    Temat: Re: pozew z weksla na urzędowym formularzu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Z tego co mi wiadomo, to pozew powinien być na blankiecie. Ale pewnie
    trafiłeś na sędziego-praktyka, który przedkłada treść nad formę. Pewnie
    uznał, że skoro Twoje pismo zawiera wszystkie dane wymagane do formularza,
    to łatwiej mu będzie wydać nakaz zapłaty, niż prowadzić z Tobą
    korespondencję dotyczącą usunięcia błędów formalnych. Oby takich więcej.

  • 3. Data: 2003-07-16 10:37:50
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > to łatwiej mu będzie wydać nakaz zapłaty, niż prowadzić z Tobą
    > korespondencję dotyczącą usunięcia błędów formalnych. Oby takich więcej.

    Moim zdaniem, pozew nie powinien być na blankiecie, albowiem zobowiązanie
    wekslowe jest zobowiązaniem abstrakcyjnym, czyli nie wynika z umowy, a
    postępowanie uproszczone dotyczy roszczeń wynikających z umów (art. 505(1)
    pkt 1 k.p.c.). Ale może się mylę,

    pzdr

    marek radwański