  • 11. Data: 2009-02-17 23:04:55
    Temat: Re: pozew sądowy - odsetki
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Roman Rumpel pisze:
    > Liwiusz pisze:
    > W ostateczności
    >>

    > Będziesz kopał się z koniem? Prościej jednak dołączyć ten krs pozwanego.
    >
    > Przy okazji masz czarno na białym udowodnione właściwe oznaczenie
    > pozwanego i jego adresu na który ma być wysłany nakaz

    Jeśli ktoś ma 1 pozew na rok, to niech dołącza. Jak ktoś ma np.
    kilkanaście pozwów miesięcznie, to już zaczyna liczyć koszty. I przede
    wszystkim wie, który sąd jest normalny, a który jest koniem :)

    Na zakończenie powtórzę: wedle przepisów KRS pozwanego nie jest
    konieczny, co nie oznacza, że jakiś sąd-dziwak będzie go wymagał.
    Ostatnio widziałem jak sąd domagał się opłaty skarbowej od
    "pełnomocnictwa" od osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą
    (osoba ta występowała faktycznie osobiście, a nie przez pełnomocnika), a
    jak nie dostał dowodu wpłaty, to podkablowaniem do US straszył. I co,
    trzeba zapłacić za pełnomocnictwo "Kowalskiego przez Kowalskiego", żeby
    się nie kopać? :)

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-02-17 23:08:27
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > jak nie dostał dowodu wpłaty, to podkablowaniem do US straszył. I co,
    > trzeba zapłacić za pełnomocnictwo "Kowalskiego przez Kowalskiego", żeby

    Nie no, niech sobie donosi, nie będzie to miało wpływu na bieg
    postępowania.

    Wyobraź sobie jednak, ze chcesz postępowania gospodarczego a sąd Ci
    przeniesie do zwykłego cywilnego.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 13. Data: 2009-02-17 23:10:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Nie no, niech sobie donosi, nie będzie to miało wpływu na bieg
    > postępowania.
    >
    > Wyobraź sobie jednak, ze chcesz postępowania gospodarczego a sąd Ci
    > przeniesie do zwykłego cywilnego.

    To nawet lepiej - mój gospodarczy wydaje nakaz zapłaty w miesiąc, a
    zwykły cywilny - w tydzień. No i rygory w dowodach jakby trochę
    łagodniejsze w cywilnym.

    Jak chcesz, to napisz który to sąd jest taki dokładny, będę pamiętał
    na przyszłość (a może przetesruję? :)

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-02-17 23:12:12
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Jak chcesz, to napisz który to sąd jest taki dokładny, będę pamiętał
    > na przyszłość (a może przetesruję? :)

    Zdarza się w XII wydziale gospodarczym w SR Łódź Śródmieście

  • 15. Data: 2009-02-17 23:15:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Zdarza się w XII wydziale gospodarczym w SR Łódź Śródmieście

    I cały wydział taki zboczony, czy konkretny sędzia?

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2009-02-17 23:18:25
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Liwiusz pisze:

    > I cały wydział taki zboczony, czy konkretny sędzia?

    To się odbywa na etapie wstępnym badania wymogów formalnych, więc nie
    cały wydział i nie wolno mi używać takich określeń .

  • 17. Data: 2009-02-17 23:21:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > To się odbywa na etapie wstępnym badania wymogów formalnych, więc nie
    > cały wydział i nie wolno mi używać takich określeń .

    1. Czy potem zasądzają na rzecz powoda koszt KRS?
    2. Nikt się nie żalił?
    3. Co z podmiotami, które nie występują w KRS? Odpisy z ewidencji DG też
    trzeba dawać? Co z podmiotami, które w chwili składania pozwu nie są
    przedsiębiorcami?
    4. Last, but not least: w jaki sposób KRS uzasadnia postępowanie
    gospodarcze?

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2009-02-18 10:07:28
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    Dzieki za rady i pomoc !

    Kane

  • 19. Data: 2009-02-18 10:08:40
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > KRS pozwanego jest zbędny. Czy w. p. s. przekracza 10 tysięcy zł? Jeśli
    > nie, to pozew trzeba napisać na formularzu urzędowym.

    Przekracza. Czyli normalny pozew bez formularza tez przechodzi z tego co
    poczytalem.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 20. Data: 2009-02-18 19:47:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Zresztą niewłaściwość sądu to zarzut przysługujący pozwanemu, a nie badany z urzędu
    chyba.

    zależy jaka niewłaściwość. Ta (nazwijmy ja funkcjonalna) akurat jest
    badana z urzędu.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars