  • 11. Data: 2005-04-08 21:38:56
    Temat: Re: pozew przeciw ZUS - proszę o pomoc
    Od: "SiEmIoN" <s...@p...onet.pl>

    > Na jakiej podstawie miałby uznać się za niewłaściwy?

    > Co ma do tego instancyjność?
    > Przecież mowa o sądzie ubezpieczeń i prawie do złożenia odwołania jeśli w
    > ciągu dwóch miesięcy ZUS nie wyda decyzji.

    Jest pewne ale:
    Przepisy które przytoczyłes dotyczą renty, a nasz przypadek to świadczenie
    przedemerytalne i te przepisy nie mają do tego zastosowania. Mamy też tu
    doczynienia z faktem że nie było odwołania od cecyzji (pierwszy powód do
    odalenia sprawy przez sąd - brak zachowanej ścieżki administracyjnej).
    Po drugie sąd ubezpieczeń nie będzie rozstrzygał sprawy instancyjności a
    jedynie słuszność wydanej decyzji i zasadność odwołania (którego nie ma).
    Po trzecie mówimy o skardze na bezczynnośc i gdzie ją wnieść i tu są schody,
    po prostu nie jest to wprost ujete. Decyzje w sprawach rent, emerytur
    podejmuje Dyrektor Oddziału ZUS a on nie ma nad sobą organu wyższego
    stopnia - Prezes ZUS nie jest organem nadrzednym dyrektora.

    --
    Pozdrawiam :) helldust
    h...@t...pl

  • 12. Data: 2005-04-09 12:41:41
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    SiEmIoN napisał(a):
    > Jest pewne ale:
    > Przepisy które przytoczyłes dotyczą renty, a nasz przypadek to świadczenie
    > przedemerytalne i te przepisy nie mają do tego zastosowania.

    Gdzie masz powiedziane że dotyczy to rent? Organ rentowy w kpc ma swoją
    własną definicję i nie ogranicza sie do organu wydającego decyzję w
    sprawie rent.

    > Mamy też tu
    > doczynienia z faktem że nie było odwołania od cecyzji (pierwszy powód do
    > odalenia sprawy przez sąd - brak zachowanej ścieżki administracyjnej).

    Jakie znowu odwołanie od decyzji? Jaka ścieżka administracyjna?
    Odwołanie od decyzji przysługuje przecież do sądu.

    > Po drugie sąd ubezpieczeń nie będzie rozstrzygał sprawy instancyjności a
    > jedynie słuszność wydanej decyzji i zasadność odwołania (którego nie ma).

    Jak to nie ma - masz prawo do wniesienia odwołania, bo organ nie wydał
    decyzji. Przecież zostało to wprost napisane. Co zrobi sąd określone
    jest w art.477[14]§3 kpc

> [...]
    > podejmuje Dyrektor Oddziału ZUS a on nie ma nad sobą organu wyższego
    > stopnia - Prezes ZUS nie jest organem nadrzednym dyrektora.

    Co rozumiesz przez skargę na bezczynność?
    Dlaczego tak się upierasz co do konieczności wnoszenia skargi w
    postępowaniu administracyjnym? W tym przypadku nie ma takiej, skarga
    (nazywane odwołaniem) przysługuje do sądu.

    KG

  • 13. Data: 2005-04-09 17:31:29
    Od: "SiEmIoN" <s...@p...onet.pl>

    > Gdzie masz powiedziane że dotyczy to rent? Organ rentowy w kpc ma swoją
    > własną definicję i nie ogranicza sie do organu wydającego decyzję w
    > sprawie rent.

    Wiesz dla mnie art. 477(8) wyraźnie określa do czego stosuje się przepisy
    KPC i jakoś nie mogę odnaleźć tam przepisu odnoszącego się do emerytur i
    zasiłków przedemerytalnych (bo one mają własną ustawę).

    > Jakie znowu odwołanie od decyzji? Jaka ścieżka administracyjna?
    > Odwołanie od decyzji przysługuje przecież do sądu.

    A gdzie tu masz decyzję (oprócz tej o przyznaniu swiadczenia
    przedemerytalnego)?. Przeczytaj watek od początku, oni się nie odwołali od
    tej decyzji na razie nigdzie, a decyzja na odwrocie ma pouczenie iż można
    się odwołać do sądu ubezpieczeń i tam siemogą odwołac bo inaczej i tak sąd
    rejonowy i okręgowy zgodnie z własciwością tam przesle sprawę.

    > Jak to nie ma - masz prawo do wniesienia odwołania, bo organ nie wydał
    > decyzji.

    Jedną wydał. I od niej muszą sięodwołać zgodnie z przepisami a dodatkowo
    muszą wnieśc o przywrócenie terminu gdyż miesięczny okres na wniesienie
    odwołania dawno minął.

    >Przecież zostało to wprost napisane. Co zrobi sąd określone jest w
    >art.477[14]§3 kpc

    Renty, renty i jeszcze raz renty, w przypadku emerytur muszą postępować
    zgodnie z ustawą o emeryturach i rentach wypłacanych z FUS.

    > Co rozumiesz przez skargę na bezczynność?

    Brak wydania decyzji lub postanowienia w przewidzianym do tego w KPA
    terminie.

    > Dlaczego tak się upierasz co do konieczności wnoszenia skargi w
    > postępowaniu administracyjnym?

    Bo mówię o dwóch sprawach. O wniesieniu odwołania od decyzji oraz o złożeniu
    skargi na bezczynność. Oddziel te dwie sprawy od siebie.

    >W tym przypadku nie ma takiej, skarga (nazywane odwołaniem) przysługuje do
    >sądu.

    No pewnie, przecież nikt tu o niczym innym nie pisze. Chodzi tylko że jak
    chcą się ODWOŁAĆ od decyzji emerytalnej do do sądu ubezpieczeń a jak chcą
    wnieśc SKARGĘ na bezczynność organu to mają problem bo za bardzo nie wiadomo
    gdzie.

    --
    Pozdrawiam :) helldust
    h...@t...pl

  • 14. Data: 2005-04-09 20:16:00
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    SiEmIoN napisał(a):
    > Wiesz dla mnie art. 477(8) wyraźnie określa do czego stosuje się przepisy
    > KPC i jakoś nie mogę odnaleźć tam przepisu odnoszącego się do emerytur i
    > zasiłków przedemerytalnych (bo one mają własną ustawę).

    To sięgnij do art.476 kpc.
    Przecież emerytury to też ubezpieczenie społeczne. I sprawa z tego zakresu.
    Art.477[8] kpc określa tylko właściwość sądu - wymienione sprawy w
    sądach rejonowych, pozostałe (§1) w w sądzie okręgowym.

> [...]
    > się odwołać do sądu ubezpieczeń i tam siemogą odwołac bo inaczej i tak sąd
    > rejonowy i okręgowy zgodnie z własciwością tam przesle sprawę.

    Pisali odwołania, czyż nie?

    > Jedną wydał. I od niej muszą sięodwołać zgodnie z przepisami a dodatkowo
    > muszą wnieśc o przywrócenie terminu gdyż miesięczny okres na wniesienie
    > odwołania dawno minął.

    Przecież się odwoływali. Pytanie czy w terminie. Sprawą ZUS jest
    przekazanie odwołania do sądu - odwołanie co do zasady wnosi się za
    pośrednictwem organu. Nie stało się tak, a odwołanie zaległo w sądzie?

    > Renty, renty i jeszcze raz renty, w przypadku emerytur muszą postępować
    > zgodnie z ustawą o emeryturach i rentach wypłacanych z FUS.

    Przeczytałeś co to jest organ rentowy?

    > Bo mówię o dwóch sprawach. O wniesieniu odwołania od decyzji oraz o złożeniu
    > skargi na bezczynność. Oddziel te dwie sprawy od siebie.

    Kpc nazywa odwołaniem zarówno środek przysługujący w przypadku
    podważania decyzji, jak i bezczynności organu.

> [...]
    > wnieśc SKARGĘ na bezczynność organu to mają problem bo za bardzo nie wiadomo

    Ale _odwołanie_ przysługuje również w przypadku bezczynności!

    KG