  • 12. Data: 2006-06-27 15:57:54
    Temat: Re: pozew/nakaz zaplaty
    Od: H...@a...com (Helloy)

    Czesc,

    > Wpisuje si? rzeczywiste koszty.

    Czy te koszty musza byc jakos udokumentowane (przeciez benzyny
    koniecznej do przyjechania do sadu nie wlicze? ) ?

    Zastanawia mnie tez (inny post w tym samym watku) jak to
    jest z tym postepowaniem upominawczym i nakazowym.

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi.

    Helloy

  • 11. Data: 2006-06-27 15:57:54
    Od: H...@a...com (Helloy)

    Lookasik <l...@c...poczta.fm> wrote:

    > udkokumentowane i celowe koszty dochodzenia roszczenia. Np koszt wezwania do
    > zaplaty, zaswiadczenia z krs lub ew dz. gosp., oplata sadowa, pelnomocnika
    > fachowego jezeli masz, koszt ewentualnych poswiadczen itd itp

    Wlasnie, rozumiem,ze jesli spor dotyczy faktury, musze dolaczyc jako
    zalaczniki (ale nie dowody) zaswiadczenia z DG dluznika (swoje tez?) .

    Helloy

  • 13. Data: 2006-06-27 16:03:35
    Od: H...@a...com (Helloy)

    > Trzy czwarte cz??ci op?aty pobiera si? od:
    >
    > 1.. pozwanego w razie wniesienia zarzutów od nakazu zap?aty wydanego w
    > post?powaniu nakazowym;
    > 2.. powoda w razie prawid?owego wniesienia przez pozwanego sprzeciwu
    > przeciwko nakazowi zap?aty wydanemu w post?powaniu upominawczym.

    W sadzie zostawia sie zatem (poprawcie mnie jesli sie myle):
    1/ w postepowaniu upominawczym 1/4 z 5% wartosci sporu (kiedys 2%)
    2/ w postepowaniu nakazowym 5% wartosci sporu

    Ta suma jest czescia kosztow procesu (mozemy rowniez
    doliczyc poczte itd) ,ale...jesli pozwany
    wniesie sprzeciw w 1-szym przypadku to koszy procesu
    rosna - zatem trzeba by je zmienic po skutecznym sprzeciwie pozwanego?
    Jak sie to robi ? W koncu kazda koszty (chocby oplaty pocztowe)
    moga rosnac w czasie procesu (coraz wiecej wyslanej makulatury, np.
    jesli sie pomyle w wypelnieniu formularza :) ) .W ogole jak sie oplaca
    sprawe jesli pozew chcialbym wyslac poczta ?

    Helloy

  • 14. Data: 2006-06-27 16:07:46
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Helloy" <H...@a...com> napisał w wiadomości

    > To jak w koncu jest - ktos inny napisal,ze wystarczy samo ksero.
    > Diabel tkwi w szczegolach :)

    Jeśli wszyscy robią taki dopisek, to po coś to robią. W ten sposób
    poświadczasz, że ksero jest zgodne ze stanem faktycznym. Czyli z nic nie
    znaczącej kartki stają sie dowodem, za którego prawdziwość poręczasz.
    Wszyscy (radcy prawni) tak robią ja, też tak robiłem i sądy były zadowolone.
    Nie wiem czy wystarczy samo ksero, na pewno wszystkie odpisy pozwu muszą być
    podpisane. Lepiej zrobić taką adnotację i mieć spokój, niż uzupełniać pozew
    w terminie późniejszym. W końcu taka deklaracja nic Cię nie kosztuje.

  • 15. Data: 2006-06-27 17:33:46
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > Wlasnie, rozumiem,ze jesli spor dotyczy faktury, musze dolaczyc jako
    > zalaczniki (ale nie dowody) zaswiadczenia z DG dluznika (swoje tez?) .

    jezeli kierujesz do gospodarczego

  • 16. Data: 2006-06-27 17:42:00
    Od: "viktig" <v...@w...niespamuj.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "viktig" <v...@w...niespamuj.pl> napisał w wiadomości

    > A kto Cię tak okłamał? Wystarczy zwykłe ksero z zapisem "za zgodność z
    > oryginałem" i podpis.

    faktycznie wystarcy "zwykle ksero" z tym ze za zgodnosc z oryginalem
    poswiadczac moze radca prawny adwokat lub notariusz, no i oczywiscie
    sekretarz sadowy....

  • 17. Data: 2006-06-27 19:25:17
    Od: stern <s...@0...pl>

    viktig napisał(a):

    > faktycznie wystarcy "zwykle ksero" z tym ze za zgodnosc z oryginalem
    > poswiadczac moze _radca prawny_ _adwokat_ (...l)

    podstawa prawna?

    nie sugeruj się tak bardzo praktyką, bo się przejedziesz kiedyś ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 18. Data: 2006-06-27 19:27:51
    Od: stern <s...@0...pl>

    Helloy napisał(a):

    > Zastanawia mnie tez (inny post w tym samym watku) jak to
    > jest z tym postepowaniem upominawczym i nakazowym.

    najlepiej poczytaj o tym w kpc :)

    nakazowe, jeżeli złożysz taki wniosek, a ma to sens jeśli dysponujesz
    dokumentami z 485 kpc.

    upominawcze, jeżeli roszczenie jest potwierdzone dokumentami (tu sąd sam
    decyduje kiedy wydać nakaz zapłaty)

    pozdrawiam

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 19. Data: 2006-06-27 19:57:50
    Od: H...@a...com (Helloy)

    Hej,

    taki wniosek, a ma to sens je?li dysponujesz
    > dokumentami z 485 kpc.
    >
    > upominawcze, je?eli roszczenie jest potwierdzone dokumentami (tu s?d sam
    > decyduje kiedy wyda? nakaz zap?aty)

    Rozumiem, ze upominawcze - z racji braku opcji na formularzu -
    jest postepowaniem domyslnym ?

    Helloy

  • 20. Data: 2006-06-27 20:35:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Więc jednak są...

    Nie ma.

    > http://www.czestochowa.so.gov.pl/so/mat_01.php
    >

    > Trzy czwarte części opłaty pobiera się od:
    >
    > 1.. pozwanego w razie wniesienia zarzutów od nakazu zapłaty wydanego w
    > postępowaniu nakazowym;
    > 2.. powoda w razie prawidłowego wniesienia przez pozwanego sprzeciwu
    > przeciwko nakazowi zapłaty wydanemu w postępowaniu upominawczym.

    Ale jest art. 28 który mówi że w sprawach rozpoznawanych w postępowaniu
    uproszczonym opłata ma charakter zryczałtowany (stały).
    Obejmuje ona cały tok postępowania i wyłącza zastosowanie wskazywanego
    art. 19 który dotyczy opłat stosunkowych.

    Sprawa autora wątku niewątpliwe łapie się na postępowanie uproszczone
    (faktura sugeruje umowę).

    Jestem ciekaw jak w Częstochowie liczą opłatę stosunkową od opłaty stałej.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam