  • 1. Data: 2006-11-23 14:59:07
    Temat: powództwo cywilne w ramach prowadzonego postępowania karnego
    Od: "witek" <r...@w...pl>

    Witam,
    Wierzyciel dochodził roszczeń od swoich dłużników - wspólników
    spółki jawnej. Dostał nakaz zapłaty, ale komornik umorzył
    postepowanie z powodu bezskuteczności egzekucji. Obecnie wierzyciel
    otrzymał z Sądu zawiadomienie dla pokrzywdzonego, że przeciwko tym
    wspólnikom spółki jawnej odbędzie się rozprawa karna. Czy jest
    sens, aby w tej sytuacji pokrzywdzony wytaczał przeciw oskarżonym
    powództwo cywilne na podstawie art. 62 kpk ?
    pozdr
    pka

  • 2. Data: 2006-11-23 15:15:00
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "witek" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    >Czy jest
    >sens, aby w tej sytuacji pokrzywdzony wytaczał przeciw oskarżonym
    >powództwo cywilne na podstawie art. 62 kpk ?

    Jesli ma juz zasadzona kwote w procesie cywilnym to nie mozna dochodzic
    jeszcze raz tej samej kwoty w procesie adhezyjnym.

    -------------
    Forum Prawników - www.advokat.com.pl

  • 3. Data: 2006-11-23 15:16:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek napisał(a):
> [...]
    > sens, aby w tej sytuacji pokrzywdzony wytaczał przeciw oskarżonym
    > powództwo cywilne na podstawie art. 62 kpk ?

    Nie ma. Przecież masz juz tytuł wykonawczy. Sąd omówi przyjęcia
    powództwa cywilnego - art. 65 §1 pkt 4 kpk.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2006-11-24 19:39:38
    Od: "witek" <r...@w...pl>

    > Nie ma. Przecież masz juz tytuł wykonawczy. Sąd omówi przyjęcia
    > powództwa cywilnego - art. 65 §1 pkt 4 kpk.

    Sąd odmówi przyjęcia powództwa cywilnego jeżeli będę się
    domagał ponownie zapłaty od mego dłużnika - art. 65 & 1 pkt 4 kpk.
    Ja natomiast chcę wytoczyć powództwo cywilne, w którym rościł
    będę sobie nie ponowną zapłatę, ale będę żądał naprawienia
    szkody, w postaci niezapłacenia za towar, która to szkoda została
    spowodowana przez nieuczciwego kontrahenta w wyniku przestępstwa
    wyłudzenia, o które jest oskarżony.
    Czy taki sposób rozumowania w niniejszej sprawie ma jednak sens ?
    pozdr

  • 5. Data: 2006-11-27 12:41:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek napisał(a):

    > Sąd odmówi przyjęcia powództwa cywilnego jeżeli będę się
    > domagał ponownie zapłaty od mego dłużnika - art. 65 & 1 pkt 4 kpk.

    Powództwo cywilne nie jest niczym jak (zazwyczaj) żądaniem zapłaty
    (świadczenia) od dłużnika.

> [...]
    > szkody, w postaci niezapłacenia za towar, która to szkoda została
    > spowodowana przez nieuczciwego kontrahenta w wyniku przestępstwa

    To ty pisałeś tak, jakbyś miał zamiar wystąpić o to samo. Nie ja.
    Jeśli wystąpisz o co innego to poprzedni wyrok nie ma jakiegokolwiek
    znaczenia, a więc po co było o nim pisać?

    > Czy taki sposób rozumowania w niniejszej sprawie ma jednak sens ?

    Podjesz za mało danych. Musiałbyś wskazać wyraźnie o co była pierwsza
    sprawa, o co ma być ta druga sprawa i jaki jest zarzut w postępowaniu
    karnym.