  • 11. Data: 2024-09-23 14:13:27
    Temat: Re: powodz
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Sep 2024 15:49:41 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > O niczym. Posterunek Policji (tam byli chyba tylko dzielnicowi, o ile
    > dobrze wyczytałem) to najczęściej udostępnione przez Gminę
    > pomieszczenie. Bardzo często zaadaptowane z czegoś, co było zbędne.

    Zakładając, że to nie postawiony konter, czy jakas drewniania wiata,

    > taki pomysł na zbliżenie Policji do lokalnej społeczności. Nie za bardzo
    > chcę się wypowiadać na ten temat, zwłaszcza, że nie znam lokalnych
    > uwarunkowań. Ale obecność dzielnicowych w sile 2~3 osób wpływ na lokalne
    > bezpieczeństwo ma niewielki.

    Ale 2-3 piętra, to chyba nie drewniana wiata

    https://www.youtube.com/watch?v=j4Rorx7O_uM

    O - a taki był ładny, murowany
    https://maps.app.goo.gl/tAWdy8kj28q2DQy78

> [...]
    > policjant pracuje 40 godzin w tygodniu, zaś tydzień ma 168 godzin.
    > Ponieważ patrol musi mieć 2 osoby (wynika to z przepisów, poza wyjątkami
    > tu akurat nieistotnymi), to prawdopodobieństwo, że w danym konkretnym
    > momencie jest patrol wynosi mniej, niż 25%. Jak już jest, to przeważnie
    > coś jednak robi. Inna interwencja albo masa czynności realizowanych
    > normalnie przez dzielnicowych. W mojej ocenie taktycznego znaczenia to
    > nie ma i interwencje i tak załatwia jednostka zwierzchnia.
    >
    > Po prostu Gmina dała im to, co miała. Stare przedszkole, żłobek, budynek

    Można też odszukać, co dała.

    > Czasem, jak budują jakiś urząd gminy, bibliotekę, czy inny
    > podobny obiekt, to się doprojektowuje obok kilka pomieszczeń - ale tu
    > chyba tak nie było. Tak, czy siak to nie są jakieś przemyślane
    > lokalizacje. To był po prostu domek miedzy innymi domami - wnosząc po
    > dostępnych w sieci materiałach. Na GoogleMaps w ogóle tej jednostki nie
    > ma. Po adresie (https://maps.app.goo.gl/H7Y971kpz4Zhbpjt8) to było w

    O widzisz, znalazłeś, więc czemu rozmydlać, ze mogło być inaczej?

    > razem w Urzędzie Gminy i Straży Miejskiej. Albo stare zdjęcie i stary
    > adres, albo dziwię się, że mówi się o porwaniu posterunku, a nie mówi o
    > porwaniu Urzędu Gminy.

    UM tam był, czy tylko SM ?
    A SM już sie nie pochwali, bo nie ma na czym :-)

    UM jest na Kościuszki 55. Chyba jest ...

    J.

  • 12. Data: 2024-09-23 14:37:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Sep 2024 13:56:47 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Pewnie zagraża. Zdaje się, że w jednym z nich właśnie puściła tama i
    > zalało to miejscowości.

    Stronie Śląskie.

    Przy czym zalać, to zalało dużo terenów, tu mieliśmy jeszcze gwałtowną
    falę/nurt.

    > Opieram się na podlinkowanym przez Ciebie materiale.

    Ale tam były jeszcze dalsze ślady informacji.
    Np o firmie SWECO

    https://doba.pl/dkl/artykul/komentarze/19533/0/nr
    https://www.gminapolska.com/ziemia-klodzka-czas-niep
    ewnosci/
    http://24klodzko.pl/wp-content/uploads/2019/05/Memor
    ia%C5%82-ca%C5%82o%C5%9B%C4%87-PL.pdf

    https://dkl24.pl/pl/a/5931/z-bankiem-swiatowym-o-zbi
    ornikach-niepokoju.html
    https://forsal.pl/artykuly/1413487,nie-bedzie-wysied
    len-mieszkancow-kotliny-klodzkiej-z-powodu-inwestycj
    i-w-zbiorniki-retencyjne.html

    Za duzo czytania ... ale minister zrozumiał, i nie było żadnych
    wysiedlen.

    > Nie. To odwieczny problem. Politycy nie ponoszą odpowiedzialności za
    > swoje głosowanie. Choćby najbardziej idiotyczne. Ale to nie politycy
    > podjęli formalną decyzję o zaniechaniu budowy pozostałych obiektów.
    >
    > Dlatego politycy są zainteresowani, by na decyzyjnych stanowiskach
    > postawić osoby, które nadstawią swoje "tyłki" i będą ich wole wykonywać.

    No, głupio byłoby, gdyby zostawili takich, co nie będą ich woli
    wykonywać :-)
    A odpowiedzialność ... trudno powiedzieć. Własnie coś pokazują,
    ze nie opróżniano zbiorników retencyjnych, bo priorytetem jest walką
    ze złotą algą.

    > Mówię z pozycji "górala", który w żaden sposób osobiście zaangażowany w
    > to przedsięwzięcie nie jest. Mieszkam na górce. Mojemu domowi powódź
    > zasadniczo nie zagraża.

    A jak cię zechcą wysiedlić, bo to cenne miejsce jest potrzebne pod
    bardzo ważny cel społeczny ? :-)

    J.

  • 13. Data: 2024-09-23 21:20:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.09.2024 o 14:37, J.F pisze:
    > No, głupio byłoby, gdyby zostawili takich, co nie będą ich woli
    > wykonywać ?

    I tu się z Tobą nie zgadzam. Jak się otoczysz idiotami, to wcześniej,
    czy później się coś odwali. Albo, jak będziesz tępił sprzeciw. Nikt nie
    jest nieomylny. Obowiązkiem podwładnego jest zwrócić uwagę przełożonemu
    na błąd.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 14. Data: 2024-09-23 21:27:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.09.2024 o 14:13, J.F pisze:

    > Zakładając, że to nie postawiony konter, czy jakas drewniania wiata,

    Bywają i takie - ale to czasowe.

    > Ale 2-3 piętra, to chyba nie drewniana wiata
    > https://www.youtube.com/watch?v=j4Rorx7O_uM
    > O - a taki był ładny, murowany
    > https://maps.app.goo.gl/tAWdy8kj28q2DQy78

    No właśnie mnie to dziwi. Popatrz na tablice. To posterunek Policji w
    Urzędzie Gminy. A mowa o zniszczonym Komisariacie Policji.

    > Można też odszukać, co dała.

    Ale ja piszę ogólnie.

    > O widzisz, znalazłeś, więc czemu rozmydlać, ze mogło być inaczej?

    Przyjrzyj się oznakowaniu. Tam nie ma Komisariatu Policji. Czemu mówią o
    zniszczonym komisariacie ()nawet myląc z posterunkiem), a nie o Urzędzie
    Gminy, czy Straży Miejskiej?

    > UM tam był, czy tylko SM ?
    > A SM już sie nie pochwali, bo nie ma na czym :-)
    > UM jest na Kościuszki 55. Chyba jest ...

    U nas Urząd jest od kilkunastoma adresami po mieście. Opieram się na fotce.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 15. Data: 2024-09-23 22:22:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.09.2024 o 22:03, A. Filip pisze:
    > A mówiąc inaczej: Jak podwładny ma tak po prostu wykonywać wolę
    > przełożonego to CAŁA odpowiedzialność spada na przełożonego nawet
    > jak przełożony się nazywa D. Tusk.

    No właśnie nie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 16. Data: 2024-09-23 23:43:55
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > I tu się z Tobą nie zgadzam. Jak się otoczysz idiotami, to wcześniej,
    > czy później się coś odwali.

    Łapie się pałowanie pokojowo protestujących kobiet?

    > Albo, jak będziesz tępił sprzeciw. Nikt nie
    > jest nieomylny. Obowiązkiem podwładnego jest zwrócić uwagę przełożonemu
    > na błąd.

    Ale zwrócić uwagę, a i tak jest obowiązek wykonać niezgodny z prawem
    rozkaz, czy jest obowiązek zwrócić uwagę i równocześnie jest obowiązek
    nie wykonywania niezgodnego z prawem rozkazu?

    Bo teraz nie wiem... nie dopełnili obowiązku zwrócenia uwagi i nie
    dopełnili obowiązku nie wykonywania rozkazu niezgodnego z prawem, czy
    dopełnili tylko jeden obowiązek i zwrócili uwagę, ale nie dopełnili
    obowiązku nie wykonywania rozkazu niezgodnego z prawem? (bo co do tego
    drugiego nie ma wątpliwości)

    Przechodząc do sedna, nie dopełnili dwóch obowiązków, czy tylko jednego?

    I pytanie poboczne, czy jeżeli podwładni nie zwrócili uwagi wydającemu
    rozkaz, to wydający rozkaz jest niewinny, bo nie wiedział, że popełnił
    błąd, bo mu nikt nie powiedział?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 17. Data: 2024-09-23 23:48:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.09.2024 o 23:43, Kviat pisze:

    > Łapie się pałowanie pokojowo protestujących kobiet?

    Nie, bo tu o decyzjach piszę, a ne taktyce na ulicy.

    > Ale zwrócić uwagę, a i tak jest obowiązek wykonać niezgodny z prawem
    > rozkaz, czy jest obowiązek zwrócić uwagę i równocześnie jest obowiązek
    > nie wykonywania niezgodnego z prawem rozkazu?

    Próbujesz zmieniać temat. Tu nie chodzi o zgodność, czy nie z prawem. To
    osobny problem.

> [...]
    > dopełnili tylko jeden obowiązek i zwrócili uwagę, ale nie dopełnili
    > obowiązku nie wykonywania rozkazu niezgodnego z prawem? (bo co do tego

    I w zasadzie kluczowym tu słowo "nie rozumiem". Tak, ne masz zielonego
    pojęcia, op czym tu piszemy.

    > Przechodząc do sedna, nie dopełnili dwóch obowiązków, czy tylko jednego?

    Pięciu może. Nie wiem.

    > I pytanie poboczne, czy jeżeli podwładni nie zwrócili uwagi wydającemu
    > rozkaz, to wydający rozkaz jest niewinny, bo nie wiedział, że popełnił
    > błąd, bo mu nikt nie powiedział?

    Tylko tu nikt o rozkazach nie pisze w ogóle.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 18. Data: 2024-09-24 07:26:30
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Nie, bo tu o decyzjach piszę, a ne taktyce na ulicy.

    Nooo, powiem że Monthy Python by się nie powstydzili.

    PD

  • 19. Data: 2024-09-24 15:29:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Sep 2024 21:27:41 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Bywają i takie - ale to czasowe.

    Ktore jak wiadomo, mogą stać parę lat, a potem sie nowy kontener
    stawia :-)

    > No właśnie mnie to dziwi. Popatrz na tablice. To posterunek Policji w
    > Urzędzie Gminy. A mowa o zniszczonym Komisariacie Policji.

    A nie mieliscie nawet oficjalnie na stronie
    "Komisariat Policji w Lądku-Zdroju. Posterunek Policji w Stroniu
    Śląskim" ?

    Tak jak "Politechnika Wrocławska. Oddział Legnica".

    To samo z UM - budynek należy do UM, ale jest w nim SM i posterunek
    policji, a nie cały UM.

    P.S. a jakie jajca PiS zrobił
    "Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd
    Gospodarki Wodnej we Wrocławiu"

    Nie wiem co jest np w Kłodzku, ale
    "PGW WP RZGW Wrocławiu Kierownictwo ZW Nysa. NW Otmuchów"

    A może to tylko radosna twórczość googla ... ale jeszcze po drodze są
    zarządy zlewni :-)

    > Przyjrzyj się oznakowaniu. Tam nie ma Komisariatu Policji. Czemu mówią o
    > zniszczonym komisariacie ()nawet myląc z posterunkiem), a nie o Urzędzie
    > Gminy, czy Straży Miejskiej?

    O UM nie ma co mówic, bo zasadniczo zadnego Urzędu tam nie było ...
    nie licząc wydzielonej jednostki SM.

    Posterunki i komisariaty mogą się ludziom mylić, szczególnie jak juz
    po tablicach śladu nie ma.

    Ale czemu SM nikt nie wymienia, to nie wiem :-)

    > U nas Urząd jest od kilkunastoma adresami po mieście. Opieram się na fotce.

    U mnie to trudno zliczyc te UM.
    Takich typowych urzędów, gdzie obywatel może coś załatwić, jest kilka,
    a ile pomocniczych budynków ...

    J.

  • 20. Data: 2024-09-24 15:38:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Sep 2024 21:20:09 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > czy później się coś odwali. Albo, jak będziesz tępił sprzeciw. Nikt nie
    > jest nieomylny. Obowiązkiem podwładnego jest zwrócić uwagę przełożonemu

    Idioci to jedno, o co w nepotyĹşmie nietrudno, ale czasem chodzi o inne
    przekonania.
    Np jesteś średnim urzędnikiem w dziale planowania miasta, lubisz
    trawniki, i powiekszasz ich liczbę, a tu przychodzi nowy prezydent,
    i mówi, ze masz zaplanować więcej parkingów dla samochodów.

    J.