  • 11. Data: 2009-10-18 18:37:13
    Temat: Re: powiększenie mieszkania - strona formalna
    Od: to <t...@a...xyz>

    ąćęłńóśźż wrote:

    > Mieszkanie nawet za socjalizmu kupowało się po jakiejś cenie (niektórzy
    > spłacają kredyty do dzisiaj), a Wy tej ceny za owe 5 m2 (jak sam
    > twierdzisz równowartość 15 tys. zł wg cen dzisiejszych czyli całkiem
    > niezłego uzywanego auta lub wymiany okien i drzwi na wielu klatkach
    > schodowych spółdzielni) nie zapłaciliście.

    15 tys. zł to wartość z sufitu, jeśli oni nie zechcą kupić tych 5 m^2, to
    ich wartość będzie wynosiła dokładnie 0 zł.

    --
    cokolwiek

  • 12. Data: 2009-10-18 20:21:23
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Marcin Kuczera" <m...@u...leon.pl> napisał w wiadomości

    > Dlatego też piszę na tę grupę a nie inną, może ktoś ma pomysł jak
    > spółdzielnia/wspólnota mogą by tę część formalnie przekazać ?
    > (celowo pisze przekazać bo dla tych z góry płacenie czegokolwiek to będzie
    > wielki problem).

    Zrozum, że z chwilą ustanowienia odrębnej własności pierwszego lokalu,
    spółdzielnia nie jest już samoistnym właścicielem części wspólnych, a
    jedynie współwłaścicielem w jakimś tam udziale i bez zgody pozostałych
    współwłaścicieli części wspólnych (właścicieli wyodrębnionych lokali)
    formalnie to nawet zgody na zabudowę tej wnęki nie mogła Ci wydać - jeśli
    wydała, to zgoda ta jest do podważenia.

    W twoim przypadku liczył bym raczej na zasiedzenie, biorąc pod uwagę zgodę
    spółdzielni da się udowodnić działanie w dobrej wierze.....

    > Być może wystarczyła by jakaś uchwała zarządu, a owa zmiana notarialna nie
    > będzie konieczna ?

    Uchwała też, ale czynność ta przekracza zarząd zwykły (jest so sprzedaż
    udziałów), więc zgodę taką MUSI wyrazić KAŻDY współwłaściciel, ewentualnie
    sądownie można to załatwić, gdy trafią się oporne jednostki. A może się
    okazać, że współwłaścicielem jest również Kowalski, mieszkający 2 bloki
    dalej. W moim mieście są bloki (byłe spółdzielcze) gdzie części wspólne są
    liczone dla 7, czy 9 budynków wspólnie. Po prostu budynki znajdują się na
    jednej działce gruntu i stanowią jedną nieruchomość. Sam mieszkam w budynku
    posadowionym na nieruchomości na której znajdują się 2 budynki i obejmującej
    80 lokali. Ale są też takie gdzie tych lokali jest kilkaset.
    Pierwsze co bym zrobił, to poprosił o wgląd do aktu jakiegoś sąsiada,
    który przekształcał lokal i poczytał opis nieruchomości, bez problemu opis
    nieruchomości do wglądu zapewni także spółdzielnia, można też poprosić
    uchwałę określającą udziały w częściach wspólnych dla lokali, tam też to
    będzie.

  • 13. Data: 2009-10-18 21:10:10
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Marcin Kuczera pisze:

    > Dlatego też piszę na tę grupę a nie inną, może ktoś ma pomysł jak
    > spółdzielnia/wspólnota mogą by tę część formalnie przekazać ?

    Przekazać to nie bardzo, bo to należy do wszystkich właścicieli - jeśli
    już jest wspólnota, to spółdzielnia rozporządzałaby nie swoją własnością.

    U mnie wspólnota wynajmuje taką zabudowaną przestrzeń jednemu z
    właścicieli mieszkań.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 14. Data: 2009-10-19 08:10:55
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Marcin Wasilewski wrote:
> [...]
    > współwłaścicieli części wspólnych (właścicieli wyodrębnionych lokali)
    > formalnie to nawet zgody na zabudowę tej wnęki nie mogła Ci wydać - jeśli

    Spółdzielnia wydała zgodę zanim te wszystkie własności odrębne i części
    wspólne powstały. Tak więc wtedy zarządzała majątkiem w 100%.

> [...]
    > nieruchomości do wglądu zapewni także spółdzielnia, można też poprosić
    > uchwałę określającą udziały w częściach wspólnych dla lokali, tam też to

    tam jest jakiś burdel w tych częściach wspólnych/własnościach
    odrębnych... Suma wszystkich nie daje 10000...

    No nic, zerknę jak to wygląda, poproszę o odpowiednie dane.

    Marcin