  • 1. Data: 2006-08-31 16:23:35
    Temat: potwierdzenie ukonczenia studiow
    Od: "Adam Podstawczynski" <p...@g...com>

    Dzien dobry,

    Pewna firma ze Stanów poprosila mnie o sprawdzenie, czy pewna Polka
    rzeczywiscie ukonczyla studia, o których wspomina w swoim CV.
    Dysponuje kserokopiami dwóch dyplomów (uniwersytet publiczny i
    prywatny) oraz upowaznieniem tej firmy (kancelaria prawna, podpisane
    przez notariusza -- jesli to cokolwiek zmienia) do zlozenia
    zapytania o to, czy taka a taka studentka ukonczyla studia na takim a
    takim uniwersytecie.

    Czy z tymi materialami moge po prostu pójsc do sekretariatów obu
    szkól i poprosic o pisemne potwierdzenia, ze ta osoba ukonczyla
    studia? Czy sekretariat moze / powinien / ma obowiazek wydac takie
    zaswiadczenie osobie postronnej?

    Pozdrawiam i z góry dziekuje,

    Adam Podstawczynski

  • 2. Data: 2006-08-31 23:20:42
    Temat: Re: potwierdzenie ukonczenia studiow
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam Podstawczynski wrote:

    > Pewna firma ze Stanów poprosila mnie o sprawdzenie, czy pewna Polka
    > rzeczywiscie ukonczyla studia, o których wspomina w swoim CV.

    Ale głupi ci amerykanie...

> [...]
    > przez notariusza -- jesli to cokolwiek zmienia) do zlozenia
    > zapytania o to, czy taka a taka studentka ukonczyla studia na takim a

    Nic nie zmienia, bo ewentualne upoważnienie powinna wydać zainteresowana.

> [...]
    > szkól i poprosic o pisemne potwierdzenia, ze ta osoba ukonczyla
    > studia? Czy sekretariat moze / powinien / ma obowiazek wydac takie

    Takich informacji osobom postronnym nie wolno udzielać! Ochrona danych
    osobowych itepe.

    To zainteresowana może się zwrócić do uczelni o wydanie jakiegoś
    "papierka", choć IMHO prostsza byłaby notarialnie poświadczona kopia.

    Tylko pewnie tamta "firma" nie chce się przyznać, że uważa potencjalnego
    pracownika za oszustkę...

  • 3. Data: 2006-09-01 00:36:44
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Adam Podstawczynski wrote:
> [...]
    > szkól i poprosic o pisemne potwierdzenia, ze ta osoba ukonczyla
    > studia? Czy sekretariat moze / powinien / ma obowiazek wydac takie

    Uczelnie nie może udzielić informacji czy ktoś ukończył uniwerek czy nie.
    Źle zadane pytanie.
    Uczelnia moźe natomiast odpowiedzieć na pytanie czy wydała dyplom,
    którego kserokopię przedstawiasz.