  • 11. Data: 2007-06-24 20:57:51
    Temat: Re: potwierdzenie notarialne wydruku strony WWW
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 24 Jun 2007 22:52:04 +0200, newsyWYTNIJTO napisał(a):

> [...]

    Dokładnie tak!

    > Czy może odmówić i na jakiej podstawie ???? To dla notariuszy nowy
    > obszar ....

    Jaki nowy obszar? Wydawanie aktów notarialnych??

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl/wpis,10;baniek;tygodniowo,51

  • 12. Data: 2007-06-24 21:02:51
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Olgierd pisze:

    > Dokładnie tak!

    Z dowodowego punktu widzenia ma to taki sam ciężar dowodowy, jak wydruk
    samodzielny, tyle że z pieczątką notariusza. To już lepiej z tymi
    znajomymi :-)

    M.

  • 13. Data: 2007-06-24 21:07:18
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 24 Jun 2007 23:02:51 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Z dowodowego punktu widzenia ma to taki sam ciężar dowodowy, jak wydruk
    > samodzielny, tyle że z pieczątką notariusza. To już lepiej z tymi
    > znajomymi

    Z dowodowego punktu widzenia masz kartkę z datę pewną. Jeśli cokolwiek
    przeciwna strona będzie chciała podważyć, będzie musiała się wykazać: że
    było inaczej i kiedy indziej.

  • 14. Data: 2007-06-24 21:16:24
    Od: n...@o...eu

    > Jaki nowy obszar? Wydawanie aktów notarialnych??

    Jeden odmówił. NIe wiem, jak rozmawiać z innym.

  • 15. Data: 2007-06-25 05:14:48
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> wrote in message

    > Z dowodowego punktu widzenia ma to taki sam ciężar dowodowy, jak wydruk
    > samodzielny, tyle że z pieczątką notariusza. To już lepiej z tymi
    > znajomymi :-)

    z drobnym wyjątkiem.
    Potwierdzeniem, kiedy to zostało wydrukowane i przekonaniem sądu, że
    notariusz jest bardziej wiarygodny.

  • 16. Data: 2007-06-25 06:23:26
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 24 Jun 2007 23:16:24 +0200, newsyWYTNIJTO napisał(a):

    > Jeden odmówił. NIe wiem, jak rozmawiać z innym.

    Znam panią rejent we Wrocławiu, która nie widzi problemu.

  • 17. Data: 2007-06-25 07:23:30
    Od: " bobesh" <b...@g...pl>

    n...@o...eu napisał(a):

    > Można dojść do
    > wniosku, że nie da się zabezpieczyć dowodu z treści strony internetowej.

    Poniekąd tak, a na pewno notariusz tu nic nie pomoże.
    Nie poświadczy zgodności z oryginałem strony internetowej, a to wątkotwórca
    chciał uzyskać.
    Potem grupowicze nieco zamieszali, myląc poświadczenie zgodności z oryginałem
    z poświadczeniem daty pewnej.
    Datę pewną okazania dokumentu (wydruku strony) jak najbardziej notariusz
    poświadczy, ale to będzie miało dla sądu tylko taki skutek, że w dniu takim a
    takim taki wydruk został notariuszowi okazany.
    A to co jest na wydruku to nie ma znaczenia - i tak trzeba będzie udowodnić
    innymi środkami, że takie właśnie treści były umieszczone na stronie.

    pozdrawiam

    bobesh

  • 18. Data: 2007-06-25 18:42:47
    Od: wiku <s...@a...waw.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Prawny - notariusz poświadcza zgodność odpisu, wyciągu lub kopii z
    > okazanym dokumentem. Mam wątpliwości, czy strona WWW _jest_ dokumentem.

    I słusznie - dlatego w praktyce nie ma możliwości poświadczenia wydruku
    ze strony internetowej.
    Jest jednak inna możliwość, którą daje art. 104 § 3 prawa o notariacie.
    Zgodnie z nim notariusz spisuje protokół w celu stwierdzenia pewnych
    czynności i zdarzeń wywołujących skutki prawne. I tak może spisać
    protokół, z wejścia na stronę www o określonej godzinie, określonego
    dnia. Może dołączyć do takiego protokołu wydruk tejże strony
    potwierdzając, że takie właśnie treści widniały w tej dacie.
    Co więcej to samo może dotyczyć chociażby SMS-ów i z doświadczenia wiem,
    że dowody takie były bez przeszkód akceptowane przez sądy.
    Praktyce wiem też jednak, że szereg notariuszy zapomina o tej możliwości
    i odmawia uznając, że nie ma możliwości pośiadczenia czegoś co
    dokumentem nie jest.

    Pozdrawiam
    wiku

  • 19. Data: 2007-06-25 20:20:59
    Od: dtifler <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 24 Jun 2007 20:21:51 +0200, Poszkodowany napisał(a):

    > Sprawa dotyczy notarialnego potwierdzenia zawartości strony internetowej
    > (ściślej: zgodności wydruku ze stanem strony na dany dzień). Taki potwierdzony
    > wydruk byłby dowodem w postępowaniu sądowym o naruszenie dóbr osobistych przez
    > autora strony.
    >
    > Na jakiej podstawie prawnej można sie oprzeć proszac notariusza o sporządzenie
    > takiegho dokumentu /potweierdzenie zgodności wydruku z zawartością witryny/ ?
    >
    > Czy może odmówić (zakładam, że ma internet, czyli nie ma przeszkód by sprawdził
    > jak ta strona wygląda)? Na jakiej podstawie ???

    A co to w ogole sie stalo, ze kierujesz taka sprawe do sadu?

  • 20. Data: 2007-06-25 20:33:00
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    wiku pisze:

> [...]
    > dnia. Może dołączyć do takiego protokołu wydruk tejże strony
    > potwierdzając, że takie właśnie treści widniały w tej dacie.

    To już brzmi rozsądniej niż okrągła pieczątka na wydruku nie wiadomo
    skąd ;-)

    > Co więcej to samo może dotyczyć chociażby SMS-ów i z doświadczenia wiem,
    > że dowody takie były bez przeszkód akceptowane przez sądy.

    Niestety fałszowanie SMS-ów, zarówno w zakresie ich treści, jak i numeru
    nadawcy jest jeszcze łatwiejsze, niż w przypadku stron WWW. Więc nie
    rozumiem, co sąd może zaakceptować :-(

    M.