  • 11. Data: 2007-11-14 16:54:11
    Temat: Re: potrącenie rowezysty
    Od: halcyon <h...@p...onet.eu>

    Tomasz Pyra pisze:
> [...]

    O ile sie nie myle, a jestem prawie pewny, nie mozna jezdzic rowerem po
    chodniku, ale czyja wina to juz nie wiem...
    kiedys widzialem sytuacje, gdzie kobitka wpadla w poslizg i uderzyla w
    auto stojace ewidentnie na zakazie,powodujac zwezenie i tak waskiej
    drogi. policja stwierdzila ze wina lezy po stronie tej co wpadla w
    poslizg- moim zdaniem troche dyskusyjne, bo zakaz jest z jakiegos powodu
    tam postawiony i stajac tam powinno sie na wlasna odpowiedzialnosc..
    pozdrawiam

  • 12. Data: 2007-11-14 17:15:48
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Użytkownik "halcyon" <h...@p...onet.eu> napisał w wiadomości
> [...]

    > zdaniem troche dyskusyjne, bo zakaz jest z jakiegos powodu tam postawiony
    > i stajac tam powinno sie na wlasna odpowiedzialnosc..

    A jeśli by nie wpadła w poślizg tylko z premedytacją wjechała w źle
    zaparkowany samochód to też by była niewinna?

    --
    Pozdrawiam,
    Szymon

  • 13. Data: 2007-11-14 17:20:47
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Szymon" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "halcyon" <h...@p...onet.eu> napisał w wiadomości

    Coś źle powycinałem i wyszło na to że cytowany przeze mnie tekst jest
    autorstwa Tomasza Pyry, co jest nieprawdą:)

    --
    Pozdrawiam,
    Szymon

  • 14. Data: 2007-11-14 17:30:32
    Od: " " <t...@N...gazeta.pl>

    narazie mam zatrzymane prawo jazdy i dostałem pokwitowanie na 7 dni najorsze
    jest to ze pracuje zawodowo jako kierowca i auomatycznie trace pracę! Na
    ulicy tej która jechałem jest ograniczenie do 40 Kto wie jak w tej sprawie
    postapi sad zabierze mi prawo jazdy??czy mam jakieś szanse na współ
    winne?przeciez rowerzystka wsómie wtargneła mi na drogę jakby przeprowadzała
    rower przez drogę to bym ją miał szanse zobaczyć bo poruszała by się z
    prętkością pieszego a nie roweżysty!!

  • 15. Data: 2007-11-14 17:41:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    t...@N...gazeta.pl wrote:
    > droga była wylana asfaltem niebyło znaku D-40(droga osiedlowa) niebyło tez
    > zebry(przejścia dla pieszych) jechała ona bez oświetlenia! zastanawiam się czy
    > istnieje cos takiego jak nieoznakowane przejscie dla pieszych

    Ten brak świateł może cię uratować.
    Jakbym miała oświetlenie to winny jesteś ty jak nic.
    Jeśli tam było ciemno to możesz się bronić, że nie widziałeś jadącej jej
    po chodniku.

  • 16. Data: 2007-11-14 17:43:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Pyra wrote:
    > Jeżeli działo się to w mieście i nie było tam znaków podnoszących
    > prędkość maksymalną ponad 50km/h to rowerzysta nie miał prawa jechać
    > chodnikiem.

    bez znaczenia.

  • 17. Data: 2007-11-14 17:43:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    halcyon wrote:

> [...]
    > poslizg- moim zdaniem troche dyskusyjne, bo zakaz jest z jakiegos powodu
    > tam postawiony i stajac tam powinno sie na wlasna odpowiedzialnosc..

    to, że ktoś stoi na zakazie nie oznacza, że można w niego walić.
    Policja miała rację.

  • 18. Data: 2007-11-14 17:56:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    t...@N...gazeta.pl wrote:
> [...]
    > rower przez drogę to bym ją miał szanse zobaczyć bo poruszała by się z

    rower -> rowerzysta.

    Ona dostanie mandat za jazdę po chodniku i za brak oświetlenia.
    Gyby to był młody pędzący po chodniku 50 na godzinę pewnie zostałby
    uznany za współwinnego.
    Tak to raczej małe szanse.
    Ty będziesz winny potrącenia. Stało jej się coś? Wylądowała w szpitalu?
    Sąd może, ale nie musi orzec zakazu prowadzenia pojazdów.
    Według mnie nie powinien orzec jeśli nic poważnego jej się nie stało.

  • 19. Data: 2007-11-14 18:33:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    tajronlbn wrote:
    > w sobotę miałem wypadek wracajac z pracy o 5-30 rano wykonując manewr skrętu w
    > lewo potrąciłem rowerzystke ktora jechała chodnikiem i przecinała drogę
    > dojazdową w którą ja wjerzdzałem.Kto jest winny ??

    IMHO może zostać orzeczona twoja wina. Wymusiłeś pierwszeństwo.
    Wprawdzie rowerzystka zasadniczo nie powinna poruszać się chodnikiem
    (chyba, że chodnik był przy drodze z limitem prędkości podniesionym
    powyżej normy dla obszaru zabudowanego) ALE wyobraź sobie sytuację, że
    zamiast rowerzysty masz np. biegacza.

  • 20. Data: 2007-11-14 18:52:45
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > (chyba, że chodnik był przy drodze z limitem prędkości podniesionym
    > powyżej normy dla obszaru zabudowanego) ALE wyobraź sobie sytuację, że

    ale nie miał

    KG