  • 141. Data: 2007-11-17 10:01:55
    Temat: Re: potrącenie rowezysty
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    news:fhhre9$k8c$2@inews.gazeta.pl...

    > brednie

    Głupiś (jak i pozostali którzy wyprodukowali w tym wątku dziesiątki nic nie
    wnoszących postów).
    Kierująca rowerem zjeżdżając z chodnika na jezdnię włącza się do ruchu i
    MUSI ustąpić pierwszeństwo kierującemu samochodem. Koniec, kropka.
    Ciężko zajrzeć do kodeksu??

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 142. Data: 2007-11-17 10:23:26
    Temat: Re: OT - prędkość, było: potrącenie rowezysty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Nov 2007, witek wrote:

> [...]
    [...]
    > To jest chyba twój ulubiony przykład braku wiedzy.

    IMO niekoniecznie.

    > Art. 27.
    > 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest
    > obowiązany
    > zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi
    > znajdującemu się na przejeździe.

    Chodzi właśnie o 4 ostatnie zbędne słowa, powodujące dyskusyjność
    przepisu. Dobrze wiesz, że tu (i na .samochody) niektórzy wywodzą
    że jeśli rower wjeżdzą (ale jeszcze nie jest na przejeździe) to
    nie ma pierwszeństwa.
    Powinno być tak samo jak w art.25.
    Ewentualnie wyjątkowo źle dowidzący powinni móc stosować przepisy
    art.28 :> (jak pokazał ostatnio głośny wypadek, niczego to nie
    gwarantuje).

    pzdr, Gotfryd

  • 143. Data: 2007-11-17 10:40:33
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2007-11-17 10:53 użytkownik Nostradamus napisał :
    > Użytkownik "Mikołaj Menke" <m...@m...one.pl> napisał w wiadomości

    > Nie filozuj ;)
    > Za wożenie kierunkowskaza w kieszeni kierowcy też jest mandat. Musi być
    > zamontowany i tyle.

    Czy musi być możliwość natychmiastowego użycia kierunkowskaza? Czy musi
    być możliwość natychmiastowego użycia trójkąta?

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 144. Data: 2007-11-17 16:04:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    witek pisze:

> [...]
    > obowiązany
    > zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi

    Rower który dopiero zbliża się do przejazdu (choćby był metr przed nim)
    nie jest rowerem _znajdującym_ się na przejeździe i dlatego
    pierwszeństwa nie ma.
    A skoro kierowca nie ma nikogo komu musiałby ustępować pierwszeństwa to
    ma prawo jechać.

    Prawo nie wymaga bycia prorokiem i przewidywania przyszłości, choćby
    nawet w sprawach tak oczywistych.
    I dlatego np. przepisy mówiące o pierwszeństwie na skrzyżowaniu nakazują
    ustąpienie pierwszeństwa zbliżającym się do niego drogą z
    pierwszeństwem. Więc to wymaga już rozglądania się wokół skrzyżowania.

    W przypadku przejazdu dla rowerów ustawodawca nakazuje jedynie upewnić
    się że na przejeździe nie ma roweru.

  • 145. Data: 2007-11-17 16:04:49
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Czy musi być możliwość natychmiastowego użycia kierunkowskaza? Czy musi
    > być możliwość natychmiastowego użycia trójkąt?

    Ty pytasz poważnie? Nie sądzę.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 146. Data: 2007-11-17 16:14:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Nostradamus wrote:
> [...]
    > Kierująca rowerem zjeżdżając z chodnika na jezdnię włącza się do ruchu i
    > MUSI ustąpić pierwszeństwo kierującemu samochodem. Koniec, kropka.

    I co z tego, że musi. A jak nie ustąpi to co?
    Czy to oznacza, że kierowca nie musi hamować, aby uniknąć kolizji.
    Jak się kierowcy udowodni, że nie hamował, mimo, że wjeżdżającego
    nieprawidłowo rowerzystę widział, to będzie winny jak nic.
    Rowerzysta dostanie za nieustąpienie, kierowca za kolizję.

  • 147. Data: 2007-11-17 16:15:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Prawo nie wymaga bycia prorokiem i przewidywania przyszłości, choćby
    > nawet w sprawach tak oczywistych.

    Tak? To pogadaj sobie z sędzią jak stracisz prawo jazdy za spowodowanie
    wypadku.

  • 148. Data: 2007-11-17 16:33:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fhn3o0$ant$1@nemesis.news.tpi.pl Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> pisze:

    > Prawo nie wymaga bycia prorokiem i przewidywania przyszłości
    Ale i nie zabrania.
    Witek uważa się za proroka i jasnowidza, "wie" jakie będą orzeczenia sędziów
    (nie chce mi się wklejać sygnatur postów, pełno tego), nie musi powoływać
    się na konkretne zapisy prawne (zresztą ich często po prostu nawet nie zna),
    bo to wizjonerowi niepotrzebne przecież, wystarczy mu własny ogląd i ocena.
    I co? Nie wolno mu?
    Pewnie, że wolno.

    --
    Jotte

  • 149. Data: 2007-11-17 16:55:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    witek pisze:

    > Tak? To pogadaj sobie z sędzią jak stracisz prawo jazdy za spowodowanie
    > wypadku.

    Ale jak będę przez ten przejazd jechał rowerem czy samochodem? ;>

  • 150. Data: 2007-11-17 17:24:40
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2007-11-17 17:04 użytkownik Nostradamus napisał :
    > Użytkownik "Mikołaj Menke" <m...@m...one.pl> napisał w wiadomości

    > Ty pytasz poważnie? Nie sądzę.

    Pytanie było retoryczne. Chcę tylko pokazać bezsens interpretowania
    przepisów, jako obowiązku wożenia oświetlenia trwale przymocowanego do
    roweru.