  • 81. Data: 2007-11-16 08:22:31
    Temat: Re: potrącenie rowezysty
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, *a także osobę w wieku do
    > 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej*

    tyle ze osoba dorosla kierowala tamtym rowerem...
    i byla to jedyna osoba (na to wyglada) wiec nawet jakby to bylo dziecko
    _nie_ ma mozliwosci by traktowac je jako pieszego!

    co sie tyczy 10-latka pod opieka doroslego to czy dorosly ma byc na rowerze
    czy isc pieszo? :P
    Jesli jada ulica (dorosly z dzieckiem) na rowerze to 10-latek powinien
    poruszac sie po chodniku bo w tym momencie jest pieszym!

    Steel

  • 82. Data: 2007-11-16 08:45:21
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > pewnie ze ma przepuscic, pod warunkiem ze pieszy mu na to pozwoli, czyli
    > da sie zauwazyc a nie wejdzie prosto pod kola jak zrobila to rowerzystka

    My tutaj nie damy rady rozstrzygnąć czy wjechała bezpośrednio pod koła, bo
    mamy za mało danych co do okoliczności wypadku. Możemy natomiast pogadać o
    pierwszeństwie rowerzysty.
    --
    Maluch

  • 83. Data: 2007-11-16 08:48:01
    Od: M&C <c...@C...pl>

    Steel pisze:

    > wiek nie ma znaczenia. chyba ze uwazasz ze rowezysta w wieku 9 lat jadacy
    > droga to nie pojazd tylko pieszy co jest absurdem! bo wtedy musialby sie
    > poruszac pod prad zgodnie z przepisami ruchu drogowego w miejscach gdzie nie
    > ma chodnika, albo jezdzic tylko po chodniku

    Ale tak właśnie jest.

    Marzena
    --
    Robótki Marzeny
    http://fanturia.googlepages.com/home

  • 84. Data: 2007-11-16 09:02:40
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 16 Lis, 09:22, "Steel" <d...@K...wp.pl>
    wrote:
    > co sie tyczy 10-latka pod opieka doroslego to czy dorosly ma byc na rowerze
    > czy isc pieszo? :P

    Co w tym śmiesznego? Lepiej poczytaj sobie PoRD. Opiekujący może iść
    pieszo lub być na rowerze:

    5. Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego
    rowerem jednośladowym jest dozwolone wyjątkowo, gdy:

    1. opiekuje się on osobą w wieku do lat 10 kierującą rowerem lub

    (cut)

    7. Kierujący rowerem może jechać lewą stroną jezdni na zasadach
    określonych dla ruchu pieszych w przepisach art. 11 ust. 1-3, jeżeli
    opiekuje się on osobą kierującą rowerem w wieku do lat 10.

    --
    Regards

  • 85. Data: 2007-11-16 09:16:48
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Steel" <d...@K...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:fhjj84$js9$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > droga to nie pojazd tylko pieszy co jest absurdem! bo wtedy musialby sie
    > poruszac pod prad zgodnie z przepisami ruchu drogowego w miejscach gdzie

    Nie musiałby ale może i do tego z opiekunem art.33 pkt. 5 i 7

    > ma chodnika, albo jezdzic tylko po chodniku

    może też z dorosłym opiekunem art.33 pkt 5 i 7

    > jesli nie ma pasow pieszy ma obowiazek ustapienia pierwszenstwa innym
    > uczestnikom ruchu.

    Nie zawsze. Art 13 pkt.2 zezwala, a wręcz podpowiada aby przejść na
    skrzyżowaniu mimo braku oznaczonego przejścia. Natomiast art. 26 pkt.2
    nakazuje kierowcy sam. skręcającemu w prawo czy w lewo przepuszczenie
    wszystkich pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na tym skrzyżowaniu, a
    nie na tych przejściach dla pieszych. Trzeba rozróżnić skrzyżowanie a
    oznakowane przejście dla pieszych.

    Tak czy siak jeżeli prawo dopuszcza poruszanie się rowerzystów jako
    pieszych, to kierowcy dopóki nie mają pewności co lub kto porusza się po
    drodze powinien takiego delikwenta przepuścić. To tak jak masz prawo do
    wyprzedzania, ale ze względu na niepewność np. tego że nie zdążysz, to
    odpuszczasz ten manewr. Nie wiesz, nie widzisz to nie jedziesz.
    --
    Maluch

  • 86. Data: 2007-11-16 09:31:55
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Steel" <d...@K...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:fhjjhh$krc$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie mozna droga byc jednoczesnie wylana asfaltem i byc chodnikiem (czy byc

    Co Ty powiesz. Na mojej wsi jest chyba ze 3 km takiego chodnika, wylanego
    asfaltem jeszcze za wczesnego Gierka :)
    --
    Maluch

  • 87. Data: 2007-11-16 09:33:13
    Od: s...@m...com

    > narazie mam zatrzymane prawo jazdy i dostałem pokwitowanie na 7 dni najorsze
    > jest  to ze pracuje zawodowo jako kierowca i auomatycznie trace pracę! Na
    > ulicy tej która jechałem jest ograniczenie do 40 Kto wie jak w tej sprawie
    > postapi sad zabierze mi prawo jazdy??czy mam jakieś szanse na współ
    > winne?przeciez rowerzystka wsómie wtargneła mi na drogę jakby przeprowadzała
    > rower przez drogę to bym ją miał szanse zobaczyć bo poruszała by się z
    > prętkością pieszego a nie roweżysty!!
    >
    > --

    To zmienisz zawód i nie będziesz stwarzał zagrożenia bezpieczeństwa.

    jak jest ograniczenie do 40 to znaczy że nalezy jechac max 40 a nie 140....

    jednego blachosmrodziarza mniej, uffff

  • 88. Data: 2007-11-16 09:49:42
    Temat: Re: potrącenie rowerzysty
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 16 Lis, 08:59, "Steel" <d...@K...wp.pl>
    wrote:

    > "na przejsciu" a nie przed nim!

    Jesli kierowca w kogos uderzyl na przejsciu, to znaczy, ze ten ktos
    juz na przejsciu byl.

  • 89. Data: 2007-11-16 09:52:44
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 16 Lis, 09:22, "Steel" <d...@K...wp.pl>
    wrote:

    > tyle ze osoba dorosla kierowala tamtym rowerem...
    > i byla to jedyna osoba (na to wyglada) wiec nawet jakby to bylo dziecko
    > _nie_ ma mozliwosci by traktowac je jako pieszego!

    I uwazasz, ze jak rowerzysta mial 9 lat, to kierowca samochodu
    wymusil, a jak ma 11, to nie wymusil?
    ROTFL :)))

  • 90. Data: 2007-11-16 10:34:36
    Temat: [OT] Re: potrącenie rowezysty
    Od: ZauraK <z...@z...zaurak>

    Matt pisze:
    > osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, *a także osobę w wieku do
    > 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej*
    Hmmm... czy to oznacza także że osoba do lat 10 kierującą rowerem NIE
    BĘDĄCA pod opieką osoby dorosłej już NIE JEST rowerzystą ???

    ZauraK