  • 1. Data: 2009-08-07 06:59:56
    Temat: postój taksówek na chodniku
    Od: Zbigniew Zagórski <z...@g...com>

    Hi,

    Mam pytanie dotyczące "postoju taksówek na chodniku".
    Czy taka konstrukcja jest w ogóle gdzieś opisana? Doczytałem
    dokładne znaczenie znaków D-19 i D-20 - ale tam nie ma nic na temat
    czy postój znajduje się ulicy pomiędzy znakami czy na chodniku jeżeli
    nie ma nic wyznaczonego na jezdni.

    W PoRD nie ma żadnych wzmianek o czymś takim jak postój taksówek ..

    Interesuje mnie mianowićie kwestia, "kto ma pierwszeństwo na postoju
    taksówek na chodniku" czy pieszy, czy taksówka. Brzmi to trochę
    kuriozalnie ale miałem po prostu taką sytuację: stałem sobie na
    chodniku, przy krawędzi jezdni (jak się potem okazało pomiędzy znakami
    D-19 i D-20) i nagle mało co mnie nie rozjechała taksówka wjeżdżająca
    na ten ni to postój ni to chodnik. Skończyło się to oczywiście małą
    awanturą z taksówkarzem (on, że to postój - ja, że to chodnik) - mało
    ważne.
    Ważne, że po tym wszystkim nie byłem pewien czy stoje na swoim -
    znaczy
    się czy na chodniku czy na postoju.

    Więc pytanie: czy postój może być wyznaczony na chodniku - i czy
    musi być jakoś oznaczony. I czy pieszy może sobie tam "zaparkować" ?

    Zbyszek

  • 2. Data: 2009-08-07 15:48:59
    Temat: Re: postój taksówek na chodniku
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Zbigniew Zagórski" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Więc pytanie: czy postój może być wyznaczony na chodniku - i czy
    musi być jakoś oznaczony. I czy pieszy może sobie tam "zaparkować" ?

    "Znak D-19 stosuje się w celu oznaczenia początku odcinka JEZDNI
    przeznaczonego tylko dla postoju taksówek osobowych."

    neelix

  • 3. Data: 2009-08-08 15:41:30
    Od: r...@m...com

> [...]
    > chodniku, przy krawędzi jezdni (jak się potem okazało pomiędzy znakami
    > D-19 i D-20) i nagle mało co mnie nie rozjechała taksówka wjeżdżająca

    Policję było wezwać, chodnik jest dla pieszych a nie samochodów.

  • 4. Data: 2009-08-10 07:52:00
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Przykład oznakowanego postoju taxi na chodniku: W-wa Centralna od strony E.Plater.
    JaC