  • 1. Data: 2006-03-23 19:27:12
    Temat: posrednictwo kupna nieruchomosci
    Od: "k" <k...@i...pl>

    Witam,
    proszę o pomoc w następującej sprawie:
    Mamy podpisaną umowę z pośrednikiem (licencjonowanym) o pośrednictwo w
    zakupie nieruchomości. Pośrednik przedstawił nam już kolejną ofertę (którą
    jesteśmy bardzo zainteresowani) ale NIE podpisał umowy o pośrednictwo ze
    sprzedającym i teraz twierdzi, że bez tego nie możemy przeprowadzić
    transakcji! (ponieważ sprzedawca nie chce płacić prowizji) Co zrobić w
    takiej sytuacji? Czy w tym wypadku umowa nas wiąże (nie chcemy oszukiwać
    pośrednika, bo zależy nam na sprawdzeniu wszelkich dokumentów itd.)?
    Sprzedawca podpisał umowy z innymi pośrednictwami - czy ew. moglibyśmy kupić
    przez nie, czy też istotna jest tu data obejrzenia z naszym pośrednikiem?

    pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2006-03-23 19:43:40
    Temat: Re: posrednictwo kupna nieruchomosci
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    k napisał(a):
> [...]
    > przez nie, czy też istotna jest tu data obejrzenia z naszym pośrednikiem?

    ta... to powiedz temu pseudo pośrednikowi, że właśnie złamał ustawę bo
    nie wolno mu bez podpisania umowy oferować nieruchomości do sprzedaży, a
    skoro tak to mogą mu odebrać licencję

  • 3. Data: 2006-03-23 19:43:40
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

  • 4. Data: 2006-03-23 21:58:25
    Od: tg <c...@p...onet.pl>

    k napisał(a):
> [...]
    > przez nie, czy też istotna jest tu data obejrzenia z naszym pośrednikiem?

    Witam,
    przerabialem kiedys ten problem, ale z innej strony, kiedy posrednik
    reprezentowal mnie i sprzedajacego, co raczej prowadzi do patologii, bo
    wiadomo, bedzie chcial sprzedac nieruchomosc za kazda cene, bez wzgledu
    na ewentualne wady prawne. A w moim przypadku tak bylo.

    Nie wiem jaka jest tresc umowy, ale domniemywam, ze w umowie, posrednik
    zobowiazal sie do wyszukania oferty dla Panstwa nieruchomosci.
    Jesli posrednik stwarza problemy, najlepiej bedzie wypowiedziec umowe.
    Bo tu ewidentnie nie reprezentuje Panstwa w sposob profesjonalny.
    Po dokonaniu zakupu nieruchomosci, nie bedzie Pani zwiazana z umowa i ja
    napewno nie zaplacilbym zadnej prowizji.

    Uzaleznienie dokonania transakcji kupna nieruchomosci od podpisania
    przez sprzedajacego umowy z posrednikiem jest sprzeczna z Panstwa umowa.
    Dokladnie nie orientuje sie, ale poinformowal bym organ nadzorczy
    posrednikow nieruchomosci (izbe, zrzeszenie). Czesto biura zamiast
    reprezentowac klientow reprezentuja tylko swoj interes.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-03-23 23:03:20
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

    "k" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedającym i teraz twierdzi, że bez tego nie możemy przeprowadzić
    > transakcji! (ponieważ sprzedawca nie chce płacić prowizji) Co zrobić w

    Zgodnie z Ustawą o gospodarce nieruchomościami i Kodeksem Etyki Pośrednika,
    nie można prezentować oferty nieruchomości bez podpisanej umowy
    pośrednictwa. Wasz pośrednik popełnił więc wykroczenie.
    Proponuję przeprowadzenie z nim poważnej rozmowy. Nie może bowiem blokować
    zakupu przez swoje niedbalstwo. Gdyby dalej się upierał przy swoim, możecie
    złożyć na niego skargę w lokalnym stowarzyszeniu, bądź w Komisji
    Odpowiedzialności Zawodowej przy Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości -
    http://www.pfrn.pl - tam znajdziecie wszystkie adresy.

> [...]
    > Sprzedawca podpisał umowy z innymi pośrednictwami - czy ew. moglibyśmy
    > kupić przez nie, czy też istotna jest tu data obejrzenia z naszym

    Umowa Was wiąże, ponieważ ją podpisaliście ze swoim (tu użyję cudzysłowu)
    "pośrednikiem" i zapewne w tej umowie jest podpisany przez Was adres tej
    nieruchomości. Z inną agencją raczej nie kupujcie, bo narażacie się na
    wypłatę podwójnego wynagrodzenia pośrednika.
    Działanie - jak opisane wyżej.

  • 6. Data: 2006-03-23 23:16:49
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

    "tg" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > reprezentowal mnie i sprzedajacego, co raczej prowadzi do patologii, bo
    > wiadomo, bedzie chcial sprzedac nieruchomosc za kazda cene, bez wzgledu na
    > ewentualne wady prawne. A w moim przypadku tak bylo.

    Przecież pośrednik nie sprzedaje nieruchomości, a tylko pośredniczy. Nie ma
    bowiem prawa negocjować, jeśli nie otrzymał do tego zgody właściciela.
    Więc jak może sprzedać???
    Poza tym Kodeks Etyki Pośrednika dopuszcza reprezentowanie dwóch stron
    transakcji. A to dlatego, jak wyżej.