  • 1. Data: 2020-04-14 10:54:38
    Temat: pospisy dla słupa
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    <<Do przepisywania list poparcia Marka Jakubiaka zatrudniono cudzoziemców z
    Rosji, Białorusi i Ukrainy. Jednego dnia potrafili sfałszować karty z
    prawie 18 tys. nazwisk.

    Proceder ujawnił cudzoziemiec zatrudniony przy tworzeniu list poparcia
    Jakubiaka. Według jego relacji 10 marca na Facebooku zamieszczono
    ogłoszenie po rosyjsku o treści: ,,Warszawa. Przepisywanie książki. Od 40 zł
    za godzinę. Potrzebuję pilnie pracownika".

    Jak twierdzi nasz informator, ,,prace organizowane były w budynku przy ul.
    Kopernika 30 w Warszawie. Polegały na wypełnianiu kartek. Zgłaszającym się
    mówiono, że praca jest wykonywana ze względu na konieczność opracowania
    spisów wyborców, których nie można zrealizować w urzędach państwowych".

    - Pracowników werbowano wyłącznie w rosyjskojęzycznych grupach. Chodziło o
    to, by zadawali jak najmniej pytań - mówi informator.

    Dodaje również: ,,Osoby realizujące pracę dostawały od organizatorów, Jakuba
    L. i Mateusza P. [podaje pełne nazwiska], wykazy ludności z imieniem i
    nazwiskiem, numerem PESEL i adresem, jak również karty >>Komitetu wyborczego
    Kandydata na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Marka Jakubiaka<<.
    Następnie przepisywały dane z wykazów na karty".

    Tylko jednego dnia, 18 marca, przepisano - jak twierdzi nasz informator -
    dane wyborców na 1176 kart, po 15 pozycji każda (to łącznie 17 tys. 640
    nazwisk). ,,Karty były wypełnione wyłącznie danymi: imię i nazwisko, adres
    oraz numer PESEL. Pola Lp. [liczba porządkowa] i własnoręczny podpis
    pozostawały puste".>>

    https://wyborcza.pl/7,75398,25866403,listy-jakubiaka
    .html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2020-04-14 11:13:56
    Temat: Re: pospisy dla słupa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
> [...]

    >opracowania
    >spisów wyborców, których nie można zrealizować w urzędach

    Nie weryfikuje sie jakosc wyrywkowo tych podpisow ?

    >- Pracowników werbowano wyłącznie w rosyjskojęzycznych grupach.
    >Chodziło o
    >to, by zadawali jak najmniej pytań - mówi informator.

    Rosjanie moga miec problem z polskim pismem ...

> [...]
    >adres
    >oraz numer PESEL. Pola Lp. [liczba porządkowa] i własnoręczny podpis

    I kto sie podpisal ?

    A link i obrazek z tego ogloszenia zamiescili ?

    J.

  • 3. Data: 2020-04-14 11:21:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 14 Apr 2020 11:13:56 +0200, J.F. napisał(a):

    > I kto sie podpisal ?

    Na Pomorzu działacze PiS:

    "Działacze PiS na Pomorzu otrzymali instrukcję, według której mieli zbierać
    podpisy pod kandydaturą Marka Jakubiaka.
    Do korespondencji w tej sprawie dotarła Wirtualna Polska. Działacze
    proszeni są w niej o "przygotowanie minimum 20 podpisów poparcia".

    Koleżanki i koledzy. Pilne. W związku z zagrożeniem wycofania wszystkich
    opozycyjnych kontrkandydatów z wyborów musimy wspomóc w rejestracji z
    jednego z kandydatów. Wzór listy poparcia na mailu. Proszę o przygotowanie
    minimum 20 podpisów poparcia dla każdego z powiatu - wiadomość tej treści
    rozsyłano do pomorskich działaczy PiS 23 marca. Otrzymywali ją mailem albo
    sms-em.

    Krzysztof Wiecki, szef komitetu PiS - Gdańsk nr 1, były trójmiejski radny
    tej partii, który otrzymał i rozsyłał instrukcję, nie chciał komentować
    sprawy. Tego dnia, gdy rozsyłano instrukcję, pojawiła się informacja, że
    Marek Jakubiak zebrał 157 tys. podpisów. W sprawie podpisów nie chcieli
    wypowiadać się ani Marcin Horała, ani Kacper Płażyński."

    https://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/646
    9107,wybory-prezydenckie-marek-jakubiak-pis-podpisy.
    html

  • 4. Data: 2020-04-14 11:38:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]

    >treści
    >rozsyłano do pomorskich działaczy PiS 23 marca. Otrzymywali ją mailem

    No ale tak wprost nie napisano, ze maja sie sami podpisac :-)

    Choc byloby to ciekawe ... zawsze to jakis hak na przyszlosc ...

    J.

  • 5. Data: 2020-04-14 12:46:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.04.2020 o 10:54, Olin pisze:
    > <<Do przepisywania list poparcia Marka Jakubiaka zatrudniono cudzoziemców z
    > Rosji, Białorusi i Ukrainy. Jednego dnia potrafili sfałszować karty z
    > prawie 18 tys. nazwisk.
    Problem z fałszowaniem tych list poparcia, to istnieje od początku, jak
    się je stosuje i chyba każdy kandydat jest na to narażony. Dlatego
    kiedyś wprowadzono, że na listach podpisuje się osoba, która ją
    sporządza i można ją pociągnąć do odpowiedzialności.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2020-04-14 13:48:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 14 Apr 2020 12:46:42 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > kiedyś wprowadzono, że na listach podpisuje się osoba, która ją
    > sporządza i można ją pociągnąć do odpowiedzialności.

    Coś mi mówi, że do odpowiedzialności nie uda się pociągnąć nikogo, o ile w
    ogóle będzie śledztwo w tej sprawie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2020-04-14 21:22:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Stare metody ochrany: prowokacja.
    Kiedyś w poprzednich wyborach podobnie udupiali już kilku kontrkandydatów, bodajże od
    Tymińskiego poczynając (w drugich wyborach).
    W odwodzie pozostaje pornografia dziecięca - przykład: Tymochowicz (za dużo wiedział,
    nie chciał iść na współpracę).

  • 8. Data: 2020-04-14 21:28:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.04.2020 o 11:13, J.F. pisze:

    > Nie weryfikuje sie jakosc wyrywkowo tych podpisow ?

    Bez żadnego wysiłku jestem w stanie wyobrazić sobie, że akurat tych nie
    sprawdzano... Oczywiście jeszcze nie znaczy to że tak było, ale już sam
    fakt, że bierzemy taką ewentualność pod uwagę jako prawdopodobną
    świadczy o tym w jak czarnej dupie jesteśmy.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2020-04-14 21:30:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > że na listach podpisuje się osoba, która ją
    > sporządza i można ją pociągnąć do odpowiedzialności.

    Ale ziobrokurator nie jest nieodwoływalny jak glapinski cy marian, więc
    nic takiego nie będzie miało miejsca.

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-04-14 21:47:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.04.2020 o 21:22, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > W odwodzie pozostaje pornografia dziecięca - przykład: Tymochowicz (za
    > dużo wiedział, nie chciał iść na współpracę).

    Po raz pierwszy z fałszowaniem list osobiście miałem styk pod koniec lat
    90-tych. Problem wynika z faktu, że komitety płacą za zbieranie
    podpisów. O wiele trudniej jest stać gdzieś (zwłaszcza w dobie COVID-19)
    i namawianie do złożenia podpisu, niż wzięcie jakiejś bazy danych i
    przepisaniem. Sam pomysł zbierania tych podpisów jest po prostu
    niedorzeczny, bo tak naprawdę poza jakimiś takimi wyjątkami, to nikt
    tego nie weryfikuje.

    Nie wiem, ile oni od podpisu płacą, ale za o wiele mądrzejsze bym uznał
    przyjmowanie od kandydatów kaucji w wysokości równowartości zapłaty za
    te podpisy, która ulega przepadkowi, jeżeli dany kandydat nie zdobędzie
    określonej ilości głosów. Powiedzmy 20%. Żaden kandydat tego osobiście
    nie zbiera i chyba wszystkie komitety płacą, więc to żadna ekonomiczna
    blokada. Jeśli polityk nie ma co liczyć na poparcie 20%, to jaki sens ma
    jego start?

    --
    Robert Tomasik