  • 31. Data: 2007-11-17 19:44:28
    Temat: Re: posiadanie NIPu a praca
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    witek wrote:

    > Zajmuję się rekrutacją w pewnej firmie zachodniej i wiesz co ci powiem.
    > CV z datą urodzenia, ilością dzieci, zdjęciem z definicji lecą do kosza.
    > Dlaczego, bo przyjęcie takiej osoby może spowodować lawinę pozwów o
    > dyskryminację, że wygląd lub sytuacja rodzinna miała wpływ na przyjęcie
    > kandydata.
    > Ma być imię nazwisko, adres do korespondecnji i nic więcej personalnego.
    > Po za tym historia zatrudnienia, doświadczenie zawodowe, wykształcenie,
    > umiejętnosći i ewentulanie oczekiwane zarobki jeśli takowe było
    > wspomniane w ogłoszeniu.

    A te z imieniem też wyrzucacie?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 32. Data: 2007-11-18 01:17:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr Kubiak wrote:

    > A te z imieniem też wyrzucacie?

    Możesz napisać co miałeś na myśli?

  • 33. Data: 2007-11-18 01:33:21
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    witek wrote:

    > Możesz napisać co miałeś na myśli?

    Znając imię znasz płeć, a to już też pole do dyskryminacji...

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 34. Data: 2007-11-18 02:05:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Znając imię znasz płeć, a to już też pole do dyskryminacji...

    Uwierz mi czasami to nie takie proste zgadnąć płeć mając imię.
    Po za tym jeszcze kandydat musiałby udowodnić, że takie kryterium przyjąłem.
    Gdyby mu wpadł w ręce kawałek dyskusji że ta "Kowalska" to baba dlatego
    jej nie chcemy, wówczas masz rację, jest to dyskryminacja i firmą by
    mocno zatrząsło.
    Po drugie jest jeszcze coś takiego jak kodeks etyki pracy i gdybym w
    firmie coś takiego głośno powiedział, to szefostwo raczej by mocno nie
    chciało tego słyszeć, żeby się nie wydało, że oni o takim kryterium
    doboru w ogóle wiedzieli i nic z tym nie zrobili. Po trzecie gwarantuje
    ci, że by zrobili. Już bym więcej żadnej rekrutacji w firmie nie
    przeprowadził.

  • 35. Data: 2007-11-18 20:48:09
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    witek wrote:

    > Uwierz mi czasami to nie takie proste zgadnąć płeć mając imię. Po za
    > tym jeszcze kandydat musiałby udowodnić, że takie kryterium
    > przyjąłem.

    Jak rozumiem w przypadku "daty urodzenia, ilości dzieci, zdjęcia" nie
    musi udowadniać?

    > Gdyby mu wpadł w ręce kawałek dyskusji że ta "Kowalska" to baba
    > dlatego jej nie chcemy, wówczas masz rację, jest to dyskryminacja i
    > firmą by mocno zatrząsło.

    Jw.

> [...]
    > nie chciało tego słyszeć, żeby się nie wydało, że oni o takim
    > kryterium doboru w ogóle wiedzieli i nic z tym nie zrobili.

    Ale o wieku i całej reszcie powiedziałeś.

    Po prostu nie rozumiem czym różni się podanie płci od podania wieku w
    kontekście Twojej wypowiedzi:

    Chyba że po prostu gadasz głupoty.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 36. Data: 2007-11-18 21:49:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Chyba że po prostu gadasz głupoty.

    Chyba jednak wiem lepiej niż ty co robię.

  • 37. Data: 2007-11-18 22:24:07
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    witek wrote:

    > Chyba jednak wiem lepiej niż ty co robię.

    Pochwal się gdzie pracujesz, będę omijał z daleka.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 38. Data: 2007-11-19 01:45:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Pochwal się gdzie pracujesz, będę omijał z daleka.

    Daleko, nie trafisz.